معاون رییس جمهور پدیده گرد و غبار سرخس خراسان رضوی را حضوری بررسی می‌کند

مشهد- ایرنا -معاون رییس جمهور و رییس ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور دوشنبه شب به منظور شرکت در نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار به میزبانی شهرستان سرخس در خراسان رضوی وارد مشهد شد.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه امشب در بدو ورود به مشهد توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل حفاظت محیط زیست و جمعی از مسوولان خراسان رضوی مورد استقبال قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با عنایت به سفر سال گذشته رییس جمهور به شهرستان سرخس و دستور وی برای پیگیری و رفع مشکل پدیده گردو غبار و با توجه به ملی شناخته شدن مسئله گرد و غبار سرخس، هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور فردا در این شهرستان برگزار می شود.

مهدی اله پور بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم، ضرورت مدیریت و مقابله با پدیده گرد و غبار در شهرستان سرخس برای شخص رییس جمهور و دولت سیزدهم، برای دومین بار پس از سیستان و بلوچستان است که این نشست، با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خارج از پایتخت برگزار می‌شود.

گفتنی است، نخستین نشست کارگروه تخصصی ملی گرد و غبار در مشهد و به منظور بررسی موضوعات و مطالعات انجام شده، سوم بهمن ماه سال جاری در این استان برگزار شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha