۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85382733
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان قهرمان مسابقات بین‌المللی جام کاسپین شد

رشت - ایرنا - بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین عصر شنبه با قهرمانی ووگار رسولف استاد بزرگ جمهوری آذربایجان در رشت پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در رقابتهای جدول نخست(A) که اساتید و شطرنج‌بازان دارای رتبه بین‌المللی ۲ هزار و بالاتر حضور داشتند و در ۹ دور به روش سوئیسی برگزار شد، ووگار رسولف از جمهوری آذربایجان با کسب هشت امتیاز مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

همچنین حمیدرضا طهماسبی از استان فارس با کسب هفت و نیم امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت؛ پوریا درینی استان بزرگ کرمان و آریا امیدی از گیلان با کسب ۶.۵ امتیاز به ترتیب سوم و چهارم شدند؛ لئون بابوجیان استاد بزرگ ارمنستان و سیدمحراب خوشکلام از گیلان با کسب ۶ امتیاز به ترتیب در رتبه های پنجم و ششم قرار گرفتند.

در پایان رقابت‌های جدول(B) که شطرنج بازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۲ هزار حضور داشته و در ۱۱ دور به روش سوئیسی با هم رقابت کردند؛ رادیک آبراهیمیان از ارمنستان با کسب ۱۰ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

همچنین سیدعلیرضا حسینی از گیلان با کسب ۹ امتیاز مقام نایب قهرمانی این جدول را تصاحب کرد؛ ایلیا حجتی نژاد، احسان علامیر و رضا صادقی همگی از تهران و کسری دانشور از بوشهر با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در رتبه‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

در پایان رقابتهای جدول C که شطرنجبازان زیر ۱۴ سال حضور داشتند و در ۱۱ دور به روش سوئیسی با هم رقابت کردند؛ پارسا طاهری با کسب ۱۰.۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت، سارینا ره‌پیما با کسب ۹.۵ امتیاز دوم شد، رهان کشاورز، رادوین زمانی، مهراد ناظم و محمدمهدی قاسمی نیز با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن شکنی، به ترتیب سوم تا ششم شدند.

در بیستمین دوره رقابت‌های شطرنج بین المللی جام کاسپین بیش از ۸۰۰ شطرنج‌باز از ایران و ۱۲ کشور خارجی حضور داشتند که به مدت هشت روز در جداول مختلف با هم به رقابت پرداختند که در پایان به نفرات برتر جداول مختلف، پنج میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا شد.

علاوه بر حضور تعدادی از ملی پوشان ایران، شطرنج بازانی نیز از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان، افغانستان، فیلیپین، بلاروس و چین در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha