۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85379682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار واحد خون از انتقال خون زنجان به شبکه ملی خون‌رسانی کمک شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون زنجان گفت: ۳۱ هزار واحد خون مورد نیاز استان از ابتدای امسال تاکنون تامین و بیش از ۶ هزار واحد نیز به شبکه ملی خون رسانی کشور کمک شد.

سیامک اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خون مورد نیاز استان در شرایط عادی به طور میانگین سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه شاخص اهدای مستمر خون تا بالای ۵۰ درصد کنونی حاصل تلاش کارکنان انتقال خون و متخصصان طب این مرکز است، اظهار داشت: اهدای خون داوطلبانه مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی، انجمن بین‌المللی انتقال خون و صلیب سرخ جهانی است.

اسدی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدای خون تعمیق فرهنگ ایثار، نوعدوستی و دگر خواهی است، تصریح کرد: در زنجان این فرهنگ به خصوص در مناسبت های مختلف مذهبی بسیار پررنگ است.

وی بر لزوم مراقبت از این فرهنگ غنی و دستاوردهای آن تاکید کرد و گفت: مردم سخاوتمند اهدا کننده خون و کارکنان سختکوش ۲ سرمایه اصلی انتقال خون زنجان هستند.

اسدی یادآور شد: انتقال خون زنجان دستگاهی کوچک و کارآمد در بدنه دولت است که می تواند به عنوان الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی گفت: سالانه همه واحدهای فنی انتقال خون به طور مستمر به صورت داخلی، ستادی و از خارج از کشور ممیزی می شود.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: اکثر اهداکنندگان خون استان در رده سنی ۱۸ تا ۷۰ سال هستند و اهدای خون از سوی بانوان کمتر از ۱۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha