بیمه سلامت حدود چهار هزار میلیارد ریال هزینه درمان در چهارمحال و بختیاری پرداخت کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۹۷۵ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال هزینه درمان در بخش‌های مختلف هزینه کرده است.

علیرضا اصغرزاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۶۲۱ هزار و ۳۰۵ نفر در استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق محروم از خدمات رایگان این نهاد برخوردارند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت در دولت سیزدهم فعالیت‌ها و اقدامات خود را برای ارائه مطلوب‌تر خدمات به بیمه‌شدگان توسعه داده است که می‌توان در این خصوص به ۲۰ اقدام شاخص اشاره کرد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رایگان شدن بیمه دهک‌های درآمدی یک تا پنج و کاهش پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹، تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، پوشش هزینه‌های درمکان ناباروری، پوشش بیمه ساکنین محلات کم‌برخوردار بالغ بر یک میلیون نفر به صورت رایگان، پوشش بیمه‌ای مادران باردار، شیرده و فرزندان آنها تا سن پنج سالگی و اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی از جمله این اقدامات است.

اصغرزاده افزود: کمک به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی، استقرار پنل عقد و تمدید قرارداد الکترونیکی با مراکز درمانی، پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی افراد دارای اتیسم، اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، افزایش تعهدات داروها در صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق ایرانیان و ارائه خدمات در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان از جمله این خدمات است.

به گفته وی، دیگر خدمات این بخش شامل تداوم و توسعه پوشش اتباع خارجی، ارائه خدمات غیرحضوری بیمه‌ای از طریق سامانه شهروندی، ایجاد مرکز امور مشتریان و توسعه خدمات سامانه تلفنی و رسیدگی به شکایات، انعقاد قرارداد با مراکز درمان و ترک اعتیاد و پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول‌الهویه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند، یادآور شد: این افراد جزو پنج دهک اول جامعه هستند و زیر پوشش هیچ نهاد بیمه‌گری نبودند.

اصغرزاده با بیان اینکه نسخه‌های بیمه سلامت در ۱۰۰ درصد مراکز درمانی استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، افزود: سال گذشته بیش از ۲ میلیون نسخه الکترونیک در استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، از جمعیت بیش از یک میلیون نفری این استان در ۱۲ شهرستان ۶۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha