توسعه پرشتاب فرودگاه گرگان پس از انقلاب اسلامی

گرگان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در استان گلستان، احداث فرودگاه بین‌المللی گرگان به شمار می‌رود که در همه حوزه‌ها از بهترین زیرساخت‌ها و نیروهای متخصص برخوردار است.

علی متانت روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، زیرساخت‌های فرودگاه گرگان را مطلوب خواند و اظهار کرد: این فرودگاه یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه‌ها به شمار می‌رود و هیچ‌ محدودیتی در نشست‌ و برخاست هواپیما در هر مدل و هر ساعت از شبانه‌روز ندارد.

وی به فعالیت ترمینال‌های مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان اشاره کرد و افزود: گلستان در پروازهای حج جزو چهار استان نخست کشور است که به بیشترین زائران حج خدمات ارائه می‌کند.

به گفته متانت؛ فرودگاه بین‌المللی گرگان با توجه به زیرساخت‌های موجود آمادگی دارد سالانه ۳.۵ تا چهار میلیون مسافر را در ترمینال داخلی و خارجی جابه‌جا کند اما در شرایط فعلی تنها ۲۰۰ هزار مسافر از فرودگاه بین‌المللی گرگان جابه‌جا می‌شوند.

متانت ابراز امیدواری کرد؛ با افزایش ناوگان‌های هوایی سهم گلستان از پروازهای داخلی و خارجی بیشتر شود و مردم استان در این بخش از خدمات بهتری بهره ببرند.

فرودگاه گرگان یکی از فرودگاه‌های قدیمی کشور است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد.

این فرودگاه ابتدا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و دو باند خاکی چمنی به شکل متقاطع و به طول هزار متر احداث شد و به عنوان پایگاهی برای هواپیماهای سمپاش شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وابسته به وزارت کشاورزی و همچنین در مقطعی توسط وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت به منظور ارسال مبادلات پستی مورد استفاده قرار می‎گرفت و تا سال ۱۳۷۴ فاقد هرگونه تجهیزات فرودگاهی و کمک ناوبری بود.

به تدریج با ساخت باند ۲ هزار و ۳۰۰ متری و تجهیز امکانات لازم در آن، در سال ۱۳۷۹ به عنوان فرودگاه مسافری آغاز به کار کرد و اکنون در حوزه حمل‌ونقل هوایی و انجام پروازها رشد چشمگیری داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha