۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85380819
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گیلان سراسر سرور بعثت

۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85380819
گیلان سراسر سرور بعثت

رشت -_ ایرنا _ گیلان امروز پنجشنبه در جشن مبعث سراسر شور و سرور شده و ۷۴ بقعه متبرکه استان مملو از حضور پرشور زائران در این عید بزرگ مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی ( ص) مناطق مختلف گیلان در جشن و سرور است؛ مردم با آذین بندی خیابان ها با پخش شیرینی و شربت این روز بزرگ را جشن گرفتند.

امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان اعم از بقعه متبرکه خواهر امام‌ رضا (ع) و امام زاده هاشم رشت، آقا سیدجلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه، امام زاده ابراهیم و قاسم آستارا و بی بی حوریه بندرانزلی از شب گذشته میزبان زائران در جشن های ویژه سالروز مبعث خاتم النبیین رسول اکرم (ص) است و امروز نیز ادامه دارد.

مردم مومن و خداجوی استان گیلان‌ با حضور در امام زادگان استان گیلان در جشن باشکوه مبعث پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) این روز را گرامی داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۷۴ بقعه متبرکه استان میزبان جشن های ویژه مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) است و برنامه های مختلف فرهنگی هنری در جریان برگزاری این جشن ها تدارک دیده شد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشن های مبعث رسول اکرم (ص) شب گذشته با حضور پرشور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد و این جشن ها امروز نیز در تعدادی از بقاع متبرکه استان برگزار شد و تا عصر هم ادامه دارد.

وی سخنرانی در رابطه با بعثت پیامبر اسلام (ص)، تواشیح و مولودی خوانی، پخش شربت و شیرینی را از اعم برنامه ها در سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در امام زادگان استان گیلان عنوان کرد.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha