دمای هوای آذربایجان‌غربی پنج درجه افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج امواج ناپایدار بارشی از منطقه دمای هوای آذربایجان‌غربی چهار تا پنج درجه افزایش پیدا کرد و از سوز سرمای زمستانی کاسته شد.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از چند روز گذشته با خروج امواج ناپایدار از منطقه روند افزایشی دمای هوا در این منطقه شروع شده است و روند افزایش نسبی دمای هوا تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت حداکثر دمای هوا میاندوآب از هشت درجه سانتی‌گراد به ۱۴ درجه، بوکان از ۶ درجه سانتی‌گراد به ۱۰ درجه ، پلدشت از ۱۱ درجه سانتی‌گراد به ۱۷ درجه و مهاباد از هشت درجه سانتی‌گراد به ۱۲ درجه رسید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طبق بررسی نقشه های هواشناسی آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری جوی آرامی خواهد داشت و در این مدت نیز دمای هوا بین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین یک و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha