۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85381315
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

باراک: شکست در توافق تبادل اسرا با حماس، مایه ننگ «اسرائیل» است
ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی

تهران– ایرنا– ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم قادر به تصمیم‌گیری درباره جنگ در غزه نیست و ناکامی در دستیابی به توافق با حماس درباره اسرا، مایه ننگ است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، ایهود باراک با انتشار مقاله ای در تارنمای کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل، نوشت: می توان به طور مداوم و بی پایان به اظهارات علنی ادامه داد. اما این امر، هیچ تغییری در وضعیت واقعی ایجاد نمی کند. بلکه چالش امروز، ده‌ها و بلکه صدها برابر بزرگتر از توانایی های بنیامین نتانیاهو در زمینه ریاست بر کابینه اسرائیل است.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با اذعان به عدم تحقق اهداف جنگ در غزه، تأکید کرد که راه حل برای این وضعیت، برگزاری انتخابات زودهنگام است.

ایهود باراک همچنین تصریح کرد: ناکامی در دستیابی به توافق برای آزادی اسرای «اسرائیلی»، لکه ننگی را بر پیشانی حاکمان و عموم صهیونیست ها در مقابل نسل های آتی شان ترسیم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر تلاش قطر، مصر و چند کشور دیگر برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه منتشر شده‌است.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

این درحالی است که مقاومت فلسطین اعلام کرده که تا توقف کامل جنگ در غزه، هرگز حاضر نخواهد شد که برای آزادی اسیران صهیونیست با این رژیم وارد مذاکره شود.

مقاومت فلسطین همچنین تأکید کرده است که سران رژیم صهیونیستی بدون آزادی اسیران فلسطینی، هرگز قادر نخواهد بود که به اسیران خود دست یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha