نساجی-آلومینیوم؛ سومین تقابل پیاپی فینالیست‌ها در جام حذفی

ساری- ایرنا- تیم فوتبال نساجی مازندران بعدازظهر امروز -جمعه- در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به میدان می‌رود تا در سومین تقابل پیاپی با آلومینیوم اراک در جام حذفی برای سومین بار ایرالکویی‌ها را در این رقابت‌ها شکست دهد و با ثبت نخستین برد با سرمربی اسپانیایی به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.

به گزارش ایرنا، مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور که از چهارشنبه -۱۸ بهمن- آغاز شد و دیروز نیز هشت مسابقه آن برگزار شد، امروز با انجام سه مسابقه ادامه می‌یابد که در یکی از این دیدارها تیم فوتبال نساجی مازندران باید از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف آلومینیوم اراک برود. دیداری که برای هر ۲ تیم و هواداران‌شان یادآور دیدار خاطراه‌انگیز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ و برد نساجی مقابل آلومینیوم در فینال جام حذفی فوتبال کشور است.

نساجی که طی ۲ فصل اخیر جام حذفی موفق به پیروزی مقابل آلومینیوم اراک شد، امروز نیز مصمم است در مرحله یک‌شانزدهم نهایی این تیم را شکست دهد و برای سومین سال پیاپی ایرالکویی‌ها را از جام حذفی حذف کند.

نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور که نیم‌فصل کابوس‌واری را پشت‌سر گذاشت، امروز با ساختاری جدید به مصاف حریف می‌رود و همین تغییرات برای هوادران نساجی روزنه‌های امیدی را ایجاد کرده که تیم‌شان امروز با رونمایی از نساجیِ جدید، دوران پراضطراب و ناامیدکننده نیم‌فصل نخست لیگ برتر را پشت‌سر بگذارد.

لوکاس آلکاراز از زمانی که سرمربیگری نساجی را به عهده گرفت فرصت چندانی نیافت تا در مسابقات رسمی این تیم را هدایت کند. نتیجه ۲ مسابقه‌ای که نساجی در نیم‌فصل نخست لیگ برتر با سرمربیگری آلکاراز به میدان رفت شکست بود، اما نشانه‌هایی از تغییر سبک بازی و بهتر شدن عملکرد بازیکنان در همان ۲ مسابقه نیز دیده می‌شد. حتی اگر اشتباه آشکار داور دیدار فولاد و نساجی در هفته پانزدهم رخ نمی‌داد و گل نساجی مردود اعلام نمی‌شد، نساجی نیم‌فصل را به جای ایستادن در پله پانزدهم با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم تمام می‌کرد. در هر حال آلکاراز امرو پس از چند هفته تمرینات آماده‌سازی و با حضور بازیکنان جدیدی که جذب کرده می‌تواند سیمای متفاوتی از نساجی نشان دهد و در نخستین حضورش در ورزشگاه شهید وطنی و میان جمع نساجی‌چی‌ها، امیدواری را در هواداران برای بقا در لیگ زنده کند.

نساجی-آلومینیوم؛ سومین تقابل پیاپی فینالیست‌ها در جام حذفی

فاصله در جدول لیگ برتر

بررسی وضعیت ۲ تیم در جدول لیگ برتر فوتبال کشور این‌طور نشان می‌دهد که مهمان امروز نساجی‌چی‌ها وضعیت به مراتب بهتری نسبت به میزبان دارد. آلومینیوم اراک با ۲۲ امتیاز از ۱۵ مسابقه در رتبه هشتم جدول لیگ برتر قرار گرفته و نساجی مازندران با ۱۰ امتیازی که از ۱۵ مسابقه‌اش کسب کرده در رتبه پانزدهم جدول قرار گرفته و شرایط بسیار نامطلوبی دارد.

اراکی‌ها در نیم‌فصل نخست لیگ برتر ۱۴ گل دریافت کردند و نساجی با ۲۲ گل خورده دومین خط دفاع ضعیف نیم‌فصل را به نام خود ثبت کرد. البته در گلزنی ۲ تیم شرایط تقریبا برابری دارند. نساجی ۱۱ گل به ثمر رسانده و آلومینیوم ۱۲ گل وارد دروازه حریفان کرد که یکی از این ۱۲ گل نیز وارد دروازه نساجی شده بود.

با وجود فاصله‌ای که در جدول بین ۲ تیم دیده می‌شود، نمی‌توان این فاصله و اختلاف را برای تحلیل و پیش‌بینی نتیجه دیدار امروز معیار مناسبی دانست. زیرا نساجی با تغییر کادر فنی و جذب بازیکنان جدید نسبت به نیم‌فصل نخست تغییرات محسوسی داشته و پس از چند هفته تمرین و برگزاری اردوی آماده‌سازی، اکنون در شرایط متفاوتی از نیم‌فصل نخست به سر می‌برد.

نساجی در اردوی ۱۲ روزه آماده‌سازی که در آنتالیا برگزار شد ۲ مسابقه دوستانه برگزار کرد و به مصافه ویسلا کراکوف لهستان و فاستاوزلین چک رفت که در هر ۲ مسابقه تساوی بدون گل ثبت شد. آلکاراز و بازیکنانش پس از اردوی ترکیه نیز در تهران ۲ مسابقه تدارکاتی برگزار کردند که در یک مسابقه به تساوی ۱ – ۱ با استقلال صدرنشین و مدعی رسیدند و در مسابقه‌ای دیگر از شمس‌آذر قزوین ۱ – ۰ شکست خوردند.

نساجی-آلومینیوم؛ سومین تقابل پیاپی فینالیست‌ها در جام حذفی

تقابل‌های رودررو

علاوه بر مسابقات بین نساجی و آلومینیوم که در لیگ آزادگان برگزار شده بود، از زمان صعود آلومینیوم اراک به لیگ برتر در فصل بیستم تا کنون ۲ تیم هفت بار در لیگ برتر و ۲ بار در جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند که در مجموع از این ۹ تقابل در جام حذفی و لیگ برتر، سه بار نساجی پیروز شد و ۲ بازی را نیز اراکی‌ها به سود خود تمام کردند. چهار دیدار هم با تساوی پایان یافت.

نکته قابل توجه این‌که نساجی در هر ۲ تقابلی که بین ۲ تیم در جام حذفی رقم خورد پیروز بود. یک بار در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ توانست آلومینیوم اراک را در فینال رقابت‌ها شکست دهد و یک بار هم در فصل گذشته ۲ تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی به هم رسیدند که نساجی توانست اراکی‌ها را در زمین خودشان پس از تساوی در وقت‌های قانونی و اضافی، در ضربات پنالتی شکست دهد و به جمع هشت تیم صعود کند.

نکته دیگر این‌که نساجی تا کنون در ورزشگاه شهید وطنی موفق نشد آلومینیوم اراک را شکست دهد و حتی هفته ششم فصل جاری لیگ برتر در همین ورزشگاه از حریف اراکی با نتیجه ۱ - ۰ شکست خورد. نساجی امروز این فرصت را دارد که حریف اراکی را برای نخستین بار در جو پرشور ورزشگاه خانگی شکست دهد.

امروز نساجی‌چی‌ها با سرمربی جدیدشان و ترکیبی متفاوت از نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر برای ثبت سومین برد پیاپی مقابل ایرالکویی‌ها در جام حذفی فوتبال کشور وارد میدان می‌شوند و امیدوارند که بتوانند نخستین برد با لوکاس آلکاراز را در ورزشگاه شهید وطنی جشن بگیرند و با یک برد شیرین به استقبال نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بروند.

تقابل امروز ۲ تیم را حسن اکرمی داوری می‌کند و علیرضا مرادی، یوسف مغروری و علی بای کمک‌های او در قضاوت این دیدار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha