۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85382576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس هیات کوهنوردی همدان: ۱۶۰ میلیارد ریال بودجه برای کمپ دائمی نیاز داریم

همدان- ایرنا - رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: برای تبدیل مجموعه سنگنوردی فرهاد به کمپ دائمی و حرفه‌ای،‌ نیازمند ۱۶۰ میلیارد ریال بودجه هستیم.

رضوان سلماسی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها برای بازسازی اساسی دیواره‌های‌ سنگنوردی سالن فرهاد بیش از ۵۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

وی بیان کرد: موزه کوهنوردی مجموعه سنگنوردی فرهاد نیاز به مکانی مناسب و در خورشان‌ تاریخ نیم قرن فعالیت چهره‌های‌ سرشناس کوهنوردی دارد و در همین مجموعه فضا برای ساخت آن وجود دارد.

سلماسی، تجهیز و بهسازی خوابگاه، سالن تمرین و مسابقه، سرویس‌های‌ بهداشتی و نیز خرید تجهیزات حرفه‌ای‌ سنگنوردی و صعود را از دیگر نیازهای ضروری در راستای ایجاد کمپ حرفه‌ای‌ برای رشته سنگنوردی و دوره‌های‌ متعدد آموزشی دانست.

وی با قدردانی از مدیریت ورزش و جوانان همدان در حمایت همه جانبه از این رشته ورزشی، ادامه داد: بازدیدهایی از مجموعه صورت گرفته و در حد توان نیز حمایت‌ها شده است اما برای بازسازی اساسی نیاز به بودجه استانی و ملی داریم ضمن اینکه درخواست خود را برای تامین اعتبار مورد نیاز ارایه کرده‌ایم‌ و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز راهگشا باشد.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با اشاره به میزبانی مسابقات سنگنوردی جام فجر گفت: همدان میزبان بیست و دومین دوره مسابقات سنگنوردی جام فجر یادواره زنده‌یاد وحید مرادی شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از دیواره سالن سنگنوردی فرهاد هم اکنون در حال بازسازی است افزود: این رقابت‌ها حکم انتخابی تیم ملی و اعزام‌های‌ آزاد را دارد و در گرایش‌های‌ سرعت، سرطناب، بلدرینگ و بلدرولید برگزار می‌شود.‌

وی اضافه کرد: مسابقات بخش پسران از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه و رقابت‌های‌ دختران از یکم تا چهارم اسفندماه امسال به میزبانی همدان انجام خواهد شد.

سلماسی خاطرنشان کرد: پیکارهای سنگنوردی جام فجر در رده سنی بالای ۱۴ سال و به صورت آزاد و رده‌های‌ سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و به نفرات برتر مدال و احکام قهرمانی اهدا خواهد شد.

استان همدان با پیشینه درخشان در ورزش سنگنوردی، به واسطه برخورداری از زیرساخت‌های‌ مناسب و استاندارد، به عنوان یکی از پایلوت‌های‌ اصلی این رشته در پرورش نخبه‌ها و قهرمانان ملی و فراملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha