تکمیل کننده جشن انقلاب مشارکت حداکثری در انتخابات است

خرم‌آباد - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: تکمیل کننده جشن انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری و حضور حماسی در پای صندوق های رای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضامراد صحرایی روز یکشنبه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در خرم آباد بیان کرد: ایران دیپلماسی جدیدی به نام دیپلماسی نخبگانی به جهان عرضه کرده و طی ۲ سال دولت خدمتگزار و مردمی بیش از ۵۰ مدال المپیادهای جهانی را کسب کردیم و در حوزه زیرساخت وضعیت کشور نسبت به منطقه و گذشته کشور غیر قابل مقایسه است.

وی اظهار داشت: امروز خطوط ریلی در حال متحول کردن اقتصاد جهان است و ریل از شمال به جنوب و از شرق به غرب ایران وصل شده و چینی ها و هندی ها برای صادرات به ریل ایران وابسته هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جاده های ایران ۴۴۰ درصد، جاده ها روستایی ۵۱۰ درصد و آزادراه ها هشت برابر قبل از انقلاب رشد پیدا کرده است.

صحرایی عنوان کرد: به لحاظ علمی و اقتصادی به جایی رسیده ایم که امروز در علم انرژی رتبه ۱۱ جهان و در منطقه رتبه نخست بوده و حتی صادرکننده نفت، گاز و برق هستیم.

وی گفت: ایران در حوزه تولید فولاد جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و امروز رییس جمهور ایران در سفر به دیگر کشورها اتاق عمل کامل به آنها اهدا می کند و کشورهای نام آور پزشکی در دنیا از علم پزشکی ایران حیرت زده و قطب گردشگری سلامت هستیم.

وی افزود: زمانیکه رییس جمهور ایران در سازمان ملل حاضر می شود، بیندگان سخنرانی او نسبت به تمام رییس جمهوران جهان متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا یکبار دیگر پیام انقلاب اسلامی را مرور کنیم ، این پیام استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است ، استقلالی که امروز همه دنیا آن را تایید می کند ، کشوری که بر پای خود ایستاده و حرفی متفاوت ، مقتدر و سرنوشت ساز برای جهان دارد.

صحرایی افزود: یک بعد استقلال ما مبارزه با استکبار است و در این مسیر توفیقات بی نظیری داشته ایم و این همه دشمنی برای توفیقات این ملت است که البته چیزی جز رسوایی نصیب دشمنان نشده است.

وی اضافه کرد: استقلال در ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی است و در استقلال اقتصادی ما در دوران انقلاب اسلامی و در دهه ۵۰ که درآمد ایران سرشار بود، سیاستگذاران آمریکایی می گویند ایران از هر یک دلار نفتی که به آمریکا می فروخت ۲ دلار تجهیزات نظامی از آمریکا می خرید و چیزی نصیب مردم نمی شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز به برکت این انقلاب استقلال ما در حوزه وابستگی به نفت به حدی پایین آمده که در بین کشورهای منطقه کمترین سهم از بودجه مربوط به نفت است و روز اقتدار نهایی ما زمانی است که تمام پول نفت صرف زیرساخت شود ، آن روز در آستانه قله ای هستیم که برای فتح آن می کوشیم ، چراکه کمتر از ۴۰ درصد اقتصاد ایران به نفت وابسته است.

صحرایی عنوان کرد: ۴۵ سال پیش بیش از ۹۳ درصد اقتصاد ایران به نفت وابسته بود و اگر وابستگی نفتی باقی می ماند، استعمارگران از این کشور چه چیز برجا می گذاشتند؟

وی یادآور شد: استقلال فرهنگی بعد دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است ، قبل از انقلاب جشن های ۲ هزار و ۵۰۰ ساله با پول ملت ایران برای خارجی‌ها برگزار می شد، در حالیکه ملت ما در فقر و گرسنگی و بیسوادی مطلق بوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز استقلال کشور در حوزه اقتصادی در جهان بی نظیر است، اظهار داشت: معضلات معیشتی در کشور داریم ، اما هیجدهمین اقتصاد جهان هستیم، در حالیکه قبل از انقلاب بزرگترین مشکلات را در جهان داشتیم.

صحرایی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ایران دارای ۲ بعد داخلی و خارجی است، ادامه داد: بعد بیرونی مشکلات اقتصادی روز به روز در حال کاهش است ، اما بعد درونی نیز مربوط به سبک زندگی است که باید آنرا اصلاح کنیم.

وی عنوان کرد: امروز در وضعیتی قرار داریم که رشد تولید مواد غذایی داخلی ایران نسبت به کل جهان کم نظیر است و در هیچ حوزه ای از مواد غذایی وابستگی نداریم.

صحرایی با اشاره به اینکه آموزش زیرساخت توسعه کشورهای مختلف جهان است، گفت: زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از هر ۲ نفر یک نفر بیسواد بود، اما امروز بیش از ۹۷ درصد مردم ایران باسواد هستند و در تمام روستاهای کشور معلم حضور دارد.

وی اظهار داشت: ۹۶ درصد مردم ایران به آب سالم دسترسی دارند و کمتر جایی در کشور برق وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال و ۱۸۰ مرکز نوآوری و ۶۰۰ مرکز رشد وجود دارد و امروز مدارس تیزهوشان ایران به حدود ۷۰۰ مدرسه کم نظیر رسیده است.

صحرایی با بیان اینکه امروز ملت ایران نه ظالم است و نه مظلوم، افزود: امروز مظلومان دنیا چشمان به گفتمان ایرانیان دوخته اند.

وی با اشاره به وقایع جهان امروز گفت: اسرائیل که در ۶ روز طومار کشورهای عرب را در هم پیچید، امروز در درگیری با حماس زمین گیر شده است و گدایی صلح می کند.

صحرایی با اشاره به قدرت انقلاب اسلامی افزود: این قدرت شهدای ما و انقلاب اسلامی است که در هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای ایران اسلامی با دشمنان انقلاب مبارزه می کنند.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر کاری یکردند تا نظام اسلامی تشکیل نشود و جنگی خونین به مدت هشت سال راه انداختند ، تمام دنیا مقابل ما ایستاد ولی جوانان غیور ایران در مقابل آنها ایستادند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کشوری که زمانی سیم خاردار نداشت، امروز متهم می شود که به روسیه پهباد فروخته و موشک های غزه از ایران می رود.

صحرایی عنوان کرد: امروز در آستانه انقلابی دیگر از نوع سیاسی و اجتماعی هستیم، مشارکت ما در انتخابات از جهتی اهمیت دارد که دشمنان ما تکلیف خودشان را می فهمند.

وی با بیان اینکه دشمنان سیاستشان در ایران ایجاد ناامیدی است، گفت: هر کشوری کاستی هایی دارد و در آمریکا نیز مشکلات و کاستی وجود دارد و در مناظره ها تصویرهای بزرگی از کاستی های خود را بیان کردند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آنها می خواهند امید را از جوانان و نوجوانان ما بگیرند، اگر انتخابات مهم نبود تلاش نمی کردند که مشارکت را کاهش دهند.

صحرایی افزود: تکمیل کننده جشن انقلاب اسلامی مشارکت شکوهمند با مشارکت حداکثری است ، لرستانی ها همواره نشان داده اند با وجود مشکلات بسیار این استان هیچگاه بر مبنای کاستی ها تصمیم نگرفته اند، بلکه بر مبنای دستاوردها تصمیم می گیرند.

صحرایی عنوان کرد: کمبودها را باید در مجلس و با انتخابات پرشور مطالبه و جبران کنیم ، یک روز دشمن توطئه می کرد و با او جنگیدیم و هنوز رد سیلی های ما بر صورت آمریکا واضح است و پایگاه های آمریکا را ایران کوبید و بدون شک مشارکت حداکثری سیلی محکم پیگیر بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی است.

وی افزود: اکنون رزمندگان غیور ایران اسلامی در زمین ، هوا ، دریا و فضا راه نفوذ دشمن را به کشور بسته اند و باید در مرزها بجنگیم و نزدیکترین نقطه برای سیلی زدن انتخابات باشکوه ، رقابتی ، سالم و ایمن با مشارکت حداکثری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha