نقش استاندارد استان سمنان در تضمین سلامت کالاهای تولیدی + فیلم

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: نظارت بر رعایت استانداردهای تعیین‌شده نقشی مهم در تضمین سلامت کالاهای تولیدی صنایع دارد و در سمنان نظارت ویژه‌ای از طریق واحدهای کنترل کیفیت انجام می‌شود.

مجید حیدریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت و بررسی کیفیت کالاها در مراکز تولید و عرضه، نظارت بر خدمات و ایمنی مشاغل دارای استاندارد اجباری، صدور پروانه استاندارد و گواهینامه ایمنی استاندارد آسانسور بخشی از وظایف سازمان استاندارد است.

وی یادآور شد: برخی خدمات از جمله تجهیزات تفریحی، شهربازی‌ها، آسانسورها، جایگاه‌های عرضه سوخت و سی‌ان جی از لحاظ خدمات و ایمنی جزو مشاغل دارای استاندارد اجباری محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره‌کل استاندارد استان سمنان حدود ۱۰۰ پروانه استاندارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان پاییز صادر و ۲۲۰ گواهینامه تمدید کرده است.

به گفته وی، حدود ۵۰۰ گواهینامه ایمنی آسانسور طی ۹ ماه امسال توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان سمنان صادر و یکهزار و ۲۰۰ بازرسی از مراکز تولید استان نیز انجام شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه سه هزار نمونه‌برداری از تولیدات واحدهای صنعتی استان در ۹ ماهه امسال انجام شد، ادامه داد: در صورت مغایرت نتیجه آزمایش‌ها با استانداردهایی تعیین‌شده، با واحد تولیدی با ارایه تذکر، اخطار، درج امتیاز منفی، ابطال و تعلیق پروانه برخورد می‌شود.

حیدریان اظهار کرد: نمایندگان واحد کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی به عنوان نماینده استاندارد در عرصه تولید هستند که باید کیفیت تولیدات کارخانه را قبل از خروج بررسی و تایید کنند و گزارش عملکرد را به صورت ماهانه به سازمان استاندارد ارسال کند.

وی اضافه کرد: ۸۰۰ مدیر کنترل کیفی مستقر در واحدهای صنعتی استان سمنان نماینده اداره‌کل استاندارد استان هستند.

به گفته وی، در کنار نظارت بر کیفیت محصولات در مراکز تولید، نظارت بر کیفیت کالا در مراکز عرضه نیز با سازمان استاندارد است و بازرسان در نظارت‌ها اگر با کالای مشمول استاندارد اجباریِ فاقد پروانه استاندارد مواجه شوند، کالا توقیف و با حکم مقام قضایی تعیین تکلیف می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان بیان کرد: پنج هزار بازرسی از مرکزهای عرضه کالا در استان طی ۹ ماهه امسال انجام و از ۱۵۰ کالای موجود در مراکز عرضه نمونه‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندارد، تضمین ایمنی و کیفیت کالاها و خدمات است، انتظار می‌رود شهروندان پیش از خرید محصولات از وجود نشان استاندارد در آنها اطمینان حاصل کنند، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند وتمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha