۴۷ هزار میلیارد ریال طرح در جاجرم خراسان شمالی تکمیل شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار شهرستان جاجرم در خراسان شمالی گفت: ۷۶ طرح صنعتی، معدنی و عمرانی این شهرستان با ۴۷ هزار میلیارد ریال تکمیل شد.

مصطفی حاج زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تولید هیدرات های ویژه (کندسوز کننده اشتعال انواع ساختار پلیمری) با یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله مهمترین طرح های صنعتی است که در این شهرستان بهره برداری شد.

وی تصریح کرد: : شمش آلومینیوم و هیدرات از فرآورده های آلومینای جاجرم است که ۳۵ هزار تن هیدرات رقم قابل ملاحظه ای است که تولید می شود.

فرماندار جاجرم ادامه داد: طرح تولید هیدرات های ویژه (کندسوز کننده اشتعال انواع ساختار پلیمری) در سال ۹۷ کلنگ زنی و امسال بهره برداری شد و با افتتاح آن ۱۱۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست طرح توسعه واحد فیلتراسیون گل قرمز شرکت آلومینای ایران در این شهرستان هم به بهره برداری رسید گفت: فاز نخست شامل جابجایی و نصب ۲ فیلتر پرس موجود است که در این زمینه ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آن برای ۲۰ نفر اشتتغال زایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه واحد فیلتراسیون گل قرمز شرکت آلومینای ایران در راستای افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ با هدف استحصال کاستیک از گل باطله، استحصال آب از گل باطله و افزایش ظرفیت ارسال گل قرمز به سد باطله در سه فاز تعریف شد.

حاج زاده اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از فازهای ۲ و سه در این طرح زمینه اشتغال ۶۶ نفر دیگر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح محیط بانی قلعه چه افزود: این محیط بانی با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری افتتاح شد.

فرماندار جاجرم ادامه داد: هشت پروژه شهرداری جاجرم با بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، همراه سرای بیمارستان جوادالائمه(ع) جاجرم، ساختمان اداره منابع آب از دیگر پروژه هایی است که در شهرستان جاجرم افتتاح شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ساختمان این اداره هزینه شده است.

مجتمع آلومینای ایران به عنوان تنها تولید کننده پودر آلومینا در کشور، یک پنجم نیاز داخلی را تامین می کند و مابقی نیاز کشور در این بخش از خارج وارد می شود.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصر به فرد تولیدکننده پودر آلومینا است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می رسد.

مجتمع آلومینای ایران در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است.

این مجتمع صنعتی قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی واقع شده و این شهرستان از سه بخش مرکزی، سنخواست و شوقان تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha