۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85384535
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همدان مشکلی در تامین مرغ پایان سال ندارد

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85384535
همدان مشکلی در تامین مرغ پایان سال ندارد

همدان-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه روزانه به طورمیانگین ۲۰۰ تُن مرغ در استان تولید می‌شود گفت: مشکلی در تامین گوشت مرغ استان برای ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، رضا بهراملو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موافقت‌هایی برای منجمدسازی و ذخیره‌سازی مرغ مازاد در استان انجام شده است اظهار کرد: روزانه حدود ۵۰ تُن مرغ مازاد استان به منظور تامین نیاز ایام پایانی سال منجمد و ذخیره می‌شود.

وی یادآور شد: انجمادسازی مرغ به شیوه‌ای انجام می‌شود که خللی در بازار مصرف ایجاد نشود به ویژه اینکه میزان تولید، مازاد بر نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آمادگی سه کشتارگاه برای خرید و منجمدسازی مرغ در استان خبر داد و گفت: قراردادی بین پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغداران منعقد شده است.

بهراملو با اشاره به اینکه مراحل پایانی اجرای توزیع هوشمند مرغ و سایر کالاهای اساسی در حال پیگیری است به طوری که به زودی در سراسر استان اجرا می‌شود اضافه کرد: فامنین به عنوان آزمونه/پایلوت/ اجرای طرح مد نظر قرار گرفته و مسائل و مشکلات احتمالی بررسی شده است.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در بهمن ماه

وی اظهار کرد: جوجه‌ریزی در استان با جدیت ادامه دارد به طوری که از ابتدای بهمن تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حوزه جوجه‌ریزی هم اکنون ۱۰۷ درصد از میزان تعهد بهمن ماه محقق شده است.

بهراملو تصریح کرد: تعامل سازنده با تولیدکننده و مرغدار سبب شده کمبود و مشکلی در تولید، توزیع و نظارت وجود نداشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha