تغییر مسیر ناگهانی و لایی کشیدن، عامل اصلی تصادف موتورسواران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور پایتخت،گفت: براساس آنالیزی که از تصادفات موتورسواران در شهر تهران انجام شده، یافته‌ها نشانگر این است که تغییر مسیر ناگهانی و لایی کشیدن بین خودروها عامل اصلی تصادفات راکبان در معابر است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: طرح ۱۰ پلیس راهور برای کاهش تخلفات و تصادف های موتورسواران در پایتخت اجرایی شده و با اجرای این طرح، در دی ماه فقط ۲ مورد تصادف منجر به مرگ موتورسواران در معابر پایتخت داشته ایم.

وی با بیان اینکه براساس آمار در شهر تهران بیش از چهار میلیون و سیصد هزار موتورسیکلت تردد می کنند، گفت: از این میان تنها چهار درصد موتورسواران اعمال قانون شده اند؛ نمی خواهیم بگوییم تمام موتورسیکلت سواران متخلف هستند ولی با این حجم از ترددهای روزانه موتورسواران پلیس تنها چهار درصد از این تخلفات را رویت و آنرا اعمال قانون کرده است.

سرهنگ مومنی افزود: اگر بخواهیم شاهد کاهش تصادف ها و تخلفات موتورسواران در شهر تهران باشیم باید اقدامات فرهنگی را درخصوص آموزش و رعایت نکات ایمنی موتورسواران افزایش دهیم

وی گفت: از تاریخ ۱۸ دی ماه که طرح ۱۰ یا همان ساماندهی تردد موتورسواران در شهر تهران اجرا شده است به غیر از پلیس که مجری بوده است، سازمان ها و دستگاه های دیگر در بحث آموزش و فرهنگ سازی کمکی نکرده اند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: پلیس راهور در این زمینه از سازمان ها خواست پای کار بیایند و موتورسواران خود را آموزش دهند برخی از سازمان ها اعلام آمادگی کرده اند ولی اقدام جدی از آنها ندیده ایم.

وی افزود: فرهنگ سازی باید به گونه ای باشد که وقتی موتورسوار قصد خروج از منزل را دارد خانواده درخصوص استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات هشدار لازم را بدهد.

سرهنگ مومنی گفت: راکبین موتورسیکلت که از کلاه ایمنی استفاده می کنند در مقایسه با دیگر راکبین بیشتر قوانین و مقررات را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه عبور از خط ویژه، عبور از چراغ قرمز و تردد در پیاده روها بیشترین تخلفات موتورسواران است، گفت: آنالیزی که از تصادفات موتورسواران در شهر تهران داشتیم دریافتیم آنچه بیشتر باعث تصادفات موتورسواران می شود بیشتر تغییر مسیر ناگهانی و لایی کشیدن ها بین خودروها است و راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نکرده اند در اثر ضربه سر به سطح آسفالت جان خود را از دست می دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: ۴۳ درصد از موتورسواران شهر تهران برای امرار معاش و کار از موتورسیکلت استفاده می کنند ولی بحث بار نامتعارف یکی از دغدغه های پلیس است چرا که این بار با حجم زیاد خود باعث واژگونی موتورسیکلت ها می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha