۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85385347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران خراسان شمالی ۲۰۴ زندانی جرایم غیرعمد آزاد کردند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: نیکوکاران استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰۴ زندانی جرایم غیرعمد آزاد کردند که از این تعداد ۱۹۸ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.

محمد اسماعیل حاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زندانیان جرایم غیرعمد ۹۴۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که به دلیل ناتوانی در پرداخت آن در زندان ها تحمل حبس می کردند.

وی افزود: از مجموع کل بدهی زندانیان جرایم غیرعمد که به علت ناتوانی در پرداخت آن در زندان ها به سر می بردند ۴۶۰ میلیارد ریال معادل حدود ۵۰ درصد آن توسط شکات بخشیده شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی میزان آورده زندانیان را ۲۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۴ میلیارد ریال نیز وام دریافت کردند.

وی میزان پذیرش اعسار را ۳۳۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ستاد دیه استان نیز با کمک خیران و نوعدوستان ۸۸ میلیارد ریال به‌ آزادی زندانیان کمک کردند.

حاتمی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

دست یاری ۱۳۰ زندانی به خیران

وی خاطرنشان کرد: اینک نیز ۱۳۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۸۴۰ میلیارد ریال در زندان های این استان تحمل حبس می کنند که چشم انتظار خیران هستند که از این تعداد ۱۲۶ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی افزود: نیکوکاران پارسال نیز ۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۸۶ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha