کره جنوبی به رزمایش چندملیتی تایلند-آمریکا می‌پیوندد

تهران– ایرنا- مقامات کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کردند نیروی دریایی این کشور در رزمایش چندملیتی سالانه با هدایت تایلند و آمریکا که هدف آن «اجرای عملیات‌های آبی-خاکی و بشردوستانه» عنوان شده، شرکت خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ناو آبی-خاکی ۴ هزار و ۹۰۰ تنی «نو جوک بونگ» نیروی دریایی کره جنوبی که ۳۳۰ نفر ظرفیت دارد، قرار است یک پایگاه مهم دریایی در بوسان، ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول، را ترک کند تا به رزمایش «کبری گلد» که از ۲۶ فوریه تا ۸ مارس(۷ تا ۱۸ اسفند) برگزار می‌شود، بپیوندد.

مقامات گفته اند این رزمایش که به طور مشترک توسط تایلند و آمریکا هدایت می‌شود، در مناطق مختلف این کشور جنوب شرقی آسیا (تایلند)‌ برگزار می‌شود و مالزی، سنگاپور، اندونزی و ژاپن نیز به آن ملحق می‌شوند.

نیروهای چند ملیتی مانورهای میدانی مختلفی را از جمله عملیات‌های آبی-خاکی، تمرینات نظامی ویژه جنگل و آموزش ساخت و ساز زیر آب انجام خواهند داد.

آن‌ها همچنین با پیوستن سربازان مرکز عملیات سایبری نیروی دریایی به شکل مجازی، رزمایش‌های دفاع سایبری انجام خواهند داد.

این رزمایش همچنین آموزش حمایت بشردوستانه را شامل خواهد بود که چین و هند به آن ملحق می‌شوند.

«کبری گلد» که از سال ۱۹۸۲ راه اندازی شد، بر آموزش نیروهای چندملیتی تمرکز دارد. کره جنوبی اولین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان شرکت کننده‌ای فعال به این رزمایش پیوست.

سربازان کره جنوبی از ناو جنگی از رده خارج شده «HTMS Prasae» نیز بازدید خواهند کرد. این ناو در جنگ کره (۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳) برای حمایت از کره جنوبی اعزام شد و اکنون یک موزه است.

تایلند جزو ۲۲ کشوری است که در این جنگ تحت حمایت سازمان ملل از کره جنوبی پشتیبانی ‌می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha