۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85387869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان برای رفع بیکاری همت مضاعف داشته باشند

سنندج- ایرنا- امام جمعه اهل سنت قروه بر لزوم همت و تلاش مضاعف مسئولان استان در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عزیز امیری روز پنجشنبه در مسجد روستای گنجی قروه با حضور استاندار کردستان اظهار کرد: مشکل اغلب مردم معیشتی و بیکاری جوانان است که بیشتر آنان تحصیلکردگان دانشگاهی هستند.

وی افزود: از استاندار مسئولی به دور از ریا و تزویر که عشق خدمت به مردم دارد، انتظار می رود بار سنگین بیکاری از دوش خانواده ها برداشته شود.

امام جمعه اهل سنت قروه ابراز امیدواری کرد مسئولان توفیق خدمت روزافزون داشته باشند تا به مردم فهیم و قدرشناس خدمت کنند.

ماموستا امیری تاکید کرد: امروز اخوت، مودت و برادری در کشور حاکم است که باید سپاسگزار بود و برای حفظ این انسجام تلاش کرد.

فرسودگی شبکه آب و اعتبارات ناچیز دهیاری

دهیار روستای گنجی هم به نمایندگی از دهیاران بخش مرکزی قروه از خدمات دولت و استاندار کردستان برای خدمت و توسعه منطقه قدردانی کرد.

فاروق گنجی با بیان اینکه حرکتهای جهادی استاندار کردستان برای رسیدگی متوازن به تمامی مناطق استان قابل قدردانی است، افزود: با وجود همه رسیدگی‌ها هنوز تا رسیدن به مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته انتخاباتی در روستاهای بخش مرکزی تشکیل شده است، ادامه داد: کمبود اعتبارات عمرانی، فرسودگی شبکه آب، کمبود آب آشامیدنی و اعتبارات ناچیز دهیاری ها از جمله مشکلات این بخش است.

دهیار روستای گنجی یادآور شد: تخصیص اعتبار برای تکمیل و یا اجرای طرح هادی در روستاها نیازمند بازنگری است و تسهیلات کشاورزی نیز نیاز به امهال دارد.

گنجی به کمبود فضای ورزشی در بخش مرکزی قروه اشاره داشت و افزود: با وجود همه کمبودها، مردم قروه حضور تاثیرگذاری در عرصه انتخابات داشته اند و خواهند داشت.

۹۰ درصد سیب‌زمینی تولیدی بخش مرکزی قروه در حال فاسد شدن است

نماینده شوراهای اسلامی بخش مرکزی قروه هم گفت: جمعیت روستایی این بخش ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر و تعداد اعضای شورای اسلامی ۱۰۱ نفر است.

صمد نورسته افزود: بیان کم و کاستی ها ناشی از بی تفاوتی مسوولان نیست که حضور آنان در بخش های مختلف جای قدردانی هم دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان این بخش در صف اول تولید قرار دارند و بی منت نقش اقتصادی را با حمایتهای کم ایفا می کنند، ادامه داد: به جرم تولید و تلاش زیاد، وامهای معوق و خرج سرسام آور، کشاورزان را ناامید کرده است.

نماینده شوراهای اسلامی بخش مرکزی قروه به نبود زمینه صادرات محصولات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: اگر چه کشاورز به دلیل عدم رعایت الگوی کشت مقصر است ولی مسئولان جهاد کشاورزی نیز باید با ترویج الگوی کشت، آنان را کمک کنند.

نورسته با بیان اینکه ۹۰ درصد تولید سیب زمینی تولیدی این بخش در انبارها در حال فاسد شدن است، یادآور شد: امهال وام نیاز اصلی است که بی تفاوتی به آن عرصه را به کشاورزان تنگ کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha