۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85391875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رای گیری انتخابات در یکهزار و ۵۷۹ نقطه خراسان شمالی انجام می‌شود

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۵۷۹ نقطه شهری و روستایی استان برای رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شد.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز دوشنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی زیرساخت ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان فراهم است و مجریان انتخاباتی آموزش های لازم را برای برگزاری هر چه بهتر رویداد سیاسی ۱۱ اسفندماه فراگرفته اند.

وی افزود: ۹۲۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در یکهزار و ۵۷۹ نقطه استان برای دریافت آرای مردم اقدام خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد؛ ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۴ شعبه روستایی است.

ناهیدی در خصوص تعداد شعب اخذ رای به تفکیک شهرستان ها، گفت: در حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد ۱۲۰ شعبه اخذ رای، در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان ۵۹۴ شعبه اخذ رای و در حوزه انتخابیه شیروان ۱۵۷ شعبه و در قوچان و فاروج نیز ۵۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha