۲۸ اپلیکیشن ویژه کودکان و نوجوانان مورد داوری والدین کردستانی قرار می گیرد 

سنندج-ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: ۲۸ اپلیکیشن داخلی طراحی شده ویژه کودکان و نوجوانان مورد داوری والدین این گروه سنی در استان قرار می گیرد.  

به گزارش ایرنا، آرام حیدری روز شنبه در همایش خدمات دیجیتال دوستدار خانواده که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش که از امروز آغاز شده و تا سی ام بهمن ادامه دارد، برنامه های طراحی شده ویژه کودکان و نوجوانان توسط والدین مورد داوری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای راهنمایی جامعه کودک و نوجوان برای حضوری امن در اینترنت برگزار شده است، ادامه داد: این جشنواره یک رتبه بندی بر مبنای رای گیری گسترده مردمی و تخصصی است تا مشخص کند که کودک یا نوجوان برای کدامیک از خدمات پرکاربرد داخلی مهم تر بوده و کدامیک از این خدمات با ابتکار و خلاقیت بیشتری برای این قشر پیاده سازی شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان ادامه داد: معیارها و پارامترهای داوری شامل خدمات نظارت والدینی، تناسب محتوا، خدمات و سن مخاطب، عدم نمایش تبلیغات نامناسب و پیش فرض خاموش بودن ویژگی های حریم خصوصی است.

حیدری بیان کرد: از جمله اپلیکیشن های طراحی شده ۴۵۶ است که فضایی امن برای این گروه های سنی در آن فراهم شده است و از طریق سایت و برنامه بازار قابل دانلود کردن است.

وی یادآور شد: ۲۸ برنامه ویژه کودک و نوجوان مشخص شده که در این جشنواره مورد داوری والدین قرار می گیرد و در نهایت بهترین برنامه مشخص و معرفی می شود.

۹۰ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: بزرگان و متخصصان همواره در کلام خود بر اهمیت فضای مجازی تاکید و مطرح کردند اگر از این فضا غافل شویم بی شک ضربه خواهیم خورد.

حیدری اضافه کرد: یکی از مسئولیت های ما تامین زیرساخت های لازم سخت افزاری و نرم افزاری برای استفاده عموم مردم از فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۶ میلیون کاربر و مشترک اینترنت پهن باند و ۶ میلیون کاربر در بستر فیبرنوری در کشور هستند، افزود: ۹۲ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که این میزان در کردستان ۹۰ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان بیان کرد: یک میلیون و ۸۲۰ هزار کاربر پهن باند سیار در کردستان وجود دارد و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هم ۲۴۸ روستا با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند.

حیدری اظهار کرد: از نظر پوشش تلفن همراه در مسیرهای جاده‌ای هم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در پوشش اپراتور همراه اول ۲۳ درصد و ایرانسل هم بیش از ۹۰ درصد در استان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار مرکز فوریت سایبری پلیس فتا، بیشترین جرایم اینترنتی کلاهبرداری اینترنتی، جعل و کلاهبرداری از کارت بانکی است و از آنجا که برمبنای آمار اعلام شده ۱۹.۲ میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران را کودکان تشکیل داده اند لذا هر لحظه این گروه سنی مورد تهدید هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: وظیفه خود می دانیم به گونه ای زیرساخت های نرم افزاری را تقویت کنیم که نگرانی خانواده ها از بهره مندی کودکانشان از اینترنت کاهش یابد.

حیدری با اشاره به اینکه از ۱۹ سال پیش در دنیا روزی به نام اینترنت امن به منظور آگاه سازی خانواده ها از خطرات اینترنت نامگذاری شده است، گفت: این همایش در راستای توسعه‌ اینترنت امن، همایش خدمات دیجیتال دوستدار خانواده به طور همزمان در ایران برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha