۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85153799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن محرومان در خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن به مددجویان بهزیستی استان در سه ماهه نخست امسال پرداخت شد.

محسن توحیدی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کمک های بلاعوض برای تکمیل ساختمان های نیمه تمام مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز برای لوله کشی گاز داخل منازل مددجویان پرداخت شد که در این طرح هر خانوار تا ۶ میلیون تومان کمک دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: پارسال ۴۲۰ خانوار از مددجویان بهزیستی خراسان شمالی با حمایت های این نهاد خانه دار شدند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: بهزیستی خراسان شمالی برای خانه دار شدن مددجویان با سایر سازمان ها، موسسه ها و گروه های جهادی تفاهم نامه هایی امضا کرده است که بر اساس نیاز مسکن احداث می شود.

پرداخت ۳۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی

وی گفت: این سازمان حمایتی در سه ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد ریال برای ۳۷ طرح اشتغالزایی پرداخت کرد.

توحیدی مقدم افزود: این وام های اشتغالزایی در زمینه های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی پرداخت شده و سعی می شود با توجه به رشته تحصیلی و مهارت، شغل های جدیدی نیز به آنان معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: رویکرد این سازمان حمایتی این است که با ایجاد شغل برای خانواده های گروه هدف درآمد پایدار ایجاد کند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می شود و علاوه بر این از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت حق بیمه کارفرمایان است.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha