۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85389408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وصال یار به کردستان رسید

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85389408
وصال یار به کردستان رسید

سنندج- ایرنا- پویش ملی وصال یار با هدف تامین کمک جهیزیه و ازدواج مددجویان بهزیستی که از ۱۳ دی در کشور کلید خورده است به کردستان رسید.

به گزارش ایرنا، آیین اهدای ۱۵ ‌سری جهیزی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی کردستان که با مشارکت خیرین کشوری و استانی تهیه شده است روز شنبه با حضور استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان استان در سرای سالمندان سنندج برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی کردستان در این همایش اظهار کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به اقشار محروم بویژه افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، امروز تمام افرادی که سال‌ها پشت نوبت خدمات مستمری این سازمان بودند تحت پوشش قرار گرفته‌اند و هیچ کس در صف انتظار نیست.

حسین رسولی افزود: یکی ازبرنامه‌های خاص دولت سیزدهم افرایش یارانه مراکز شبانه‌روزی و مستمری مددجویان به میزان ۴۰ درصد بود که توانست بخشی از مشکلات این قشر را رفع کند.

وی ادامه داد: در سازمان بهزیستی بیش از ۵۰ ماموریت با ۱۲۰‌ طرح و برنامه انجام می‌شود وطیف وسیعی از جامعه را تحت پوشش قرار داده و از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد بهره مند خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: یکی از حوزه‌های مورد توجه بهزیستی، همراهی مردم و خیرین با این سازمان در قالب ظرفیت‌سازی اجتماعی برای ارائه خدمات با کیفیت تر در زمینه رفع موانع و مشکلات اقشار ضعیف و نیازمند جامعه است که در این راستا ۴۰۰ مرکز و موسسه برون سپاری شده و به عنوان شرکای بهزیستی منشا خدمات شایسته در استان هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشارکت‌های بهزیستی از طریق همین مراکز جمع‌آوری شده است، گفت: نمونه همراهی خیرین با مراکز بهزیستی اهدای ۱۵ سری جهیزیه در قالب ۱۲ قلم اساسی است که امروز تقدیم زوج های جوان تحت پوشش می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز دراین آیین اظهار کرد: افراد خیر و نیکوکار وقتی خانواده ای را از نداری نجات می دهند با رفع نیاز آنان در بخش‌های مختلف، سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می آورند.

عبدالله رشیدی پور افزود: امروز مردم ما با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند که دولت به تنهایی از عهده رفع آن بر نمی‌آید، هرچند تمام تلاش خود را در این زمینه بکار می گیرد اما در این راستا نیازمند کمک خیرین و نهادهای حمایتی است.

وی همچنین به انتخابات پیش رو گریزی زد و گفت: با برگزاری این انتخابات در مجموع جمهوری اسلامی ۴۰ انتخابات برگزار کرده است و با توجه به اینکه دشمن با تمام توان می خواهد که مردم در پای صندوق‌های رای حاضر نشوند اما مردم ما همانند همه عرصه‌ها این بار نیز با بصیرت و آگاهی در صحنه حضور پیدا کرده و دشمن را ناکام می گذارند.

ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای خانوارهای ۲ معلول به بالا

نماینده جامعه خیران حامی معلولان کشور نیز در این آیین اظهار کرد: جامعه خیرین حامی معلولان کشور در حوزه‌های مختلفی خود را مکلف و موظف می داند که موضوعات مختلف از جمله جهیزیه و ازدواج آسان را پیگیری کند.

مجید صمدیان با بیان اینکه کردستان چهارمین استانی است که پویش وصال یار و اهدای جهیزیه به معلولان انجام می شود، افزود: قبل از کردستان این پویش در استان‌های کرمانشاه، ایلام و اصفهان برگزار شده است.

وی راه اندازی مجتمع های کارافرینی مجمع خیرین حامی معلولان و ایجاد اشتغال برای این قشر را از دیگر وظایف مجمع خیرین اعلام کرد و ادامه داد: همچنین خیران از طریق این مجمع برای خانوارهای داری ۲ معلول به بالا، چهار هزار واحد مسکونی احداث کرده‌اند.

پیگیری حل سه مساله اساسی جوانان

امید استادنوروزی مدیرعامل مجمع خیرین استان کردستان نیز در این مراسم حل سه مساله اساسی جوانان را اشتغال ، اسکان و ازدواج آسان ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد با کار فرهنگی بتوانیم خانواده ها را به تسهیل در ازدواج جوانان تشویق کنیم و دولت مسکن و درآمد پایدار آنها را تامین کند.

استادنوروزی تشکیل ستاد ازدواج استان به مدیریت استاندار و مشارکت ارگانهای زیربط و خیرین علاقمند استان را بمنطور مدیریت واحد این موضوع مهم ضروری دانست و از همه خیرین و نیکوکاران جهت مشارکت در تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان دعوت به عمل آورد.

وی دو موضوع نذر تخصص و بانک زمان را از برنامه های ملی مجمع خیرین اعلام کرد که به همت مردم نیک اندیش بزودی در  کردستان عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین کردستان از تمامی خیرین کشوری که در تهیه این جهیزیه ها به استان کردستان  عنایت داشتند تقدیر و تشکر کرد و خواستار استمرار این کمکها به کردستان شد.

در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا و ۱۵ سری جهیزیه با دست مسئولان به زوج‌های جوان اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha