۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85390120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نارضایتی اکثریت امریکایی‌ها از دولت بایدن در مدیریت موضوع مهاجران

تهران-ایران- نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها بر این باورند که دولت جو بایدن عملکرد ضعیفی در مدیریت هجوم مهاجران به آمریکا داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای هیل با استناد به داده‌های مرکز تحقیقات پیو نوشت: ۸۰ درصد از آمریکایی ها در رابطه با نحوه مدیریت آمار گسترده ای از مهاجرانی که قصد دارند از مرز مکزیک وارد آمریکا شوند، گفتند که دولت کشورشان در این خصوص عملکردی «بسیار بد» یا «نسبتا بد» دارد و تنها ۱۸ درصد بر این باور بودند دولت در این زمینه از عملکرد «بسیار خوب» یا «تا حدی خوب» برخوردار بوده است.

این نتایج روز جمعه همزمان با شکست هفته گذشته اعضای دو حزب اصلی در سنای آمریکا برای موافقت بر سر توافق امنیت مرزی منتشر شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی این کشور، بشدت با آن مخالفت و بالافاصله بعد از انتشار آن برای حزب متبوعش (حزب جمهوریخواه) «آرزوی مرگ» کرده بود.

ترامپ در رسانه اجتماعی خود تروث نوشت: فقط یک احمق یا دموکرات چپ افراطی به این لایحه مرزی وحشتناک رای می‌دهد که بعد از ۵ هزار بار مواجهه با مهاجران غیرقانونی در روز اختیارات بسته شدن مرزها را می‌دهد در حالی که ما حق داریم اکنون مرزها را ببندیم؛ کاری که باید انجام شود.

نتایج نظرسنجی پیو همچنین نشان داد که ۵۷ درصد آمریکایی ها معتقدند که وضعیت کنونی مرزهای جنوبی که به موجب آن تعداد زیادی از مهاجران قصد دارند وارد آمریکا شوند باعث افزایش جرائم در این کشور می شود. ۳۲ درصد از آنها گفتند این وضعیت تاثیری در میزان جرم و جنایت در آمریکا ندارد و تنها ۳ درصد گفتند که ورود مهاجران جرائم در آمریکا را کاهش می دهد.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین ۱۶ تا ۲۱ ژانویه با مشارکت ۵ هزار و ۱۴۰ آمریکایی و با حاشیه خطای مثبت و منفی ۱.۷ درصد انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha