۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85396602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بالا گرفتن تب انتخابات در همدان

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85396602
بالا گرفتن تب انتخابات در همدان

همدان- ایرنا- کمتر از یک هفته به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با شدت گرفتن تبلیغات نامزدها و فعالیت ستادهای انتخاباتی، تب این رخداد در استان همدان بالا رفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمانی تبلیغات نامزدهای انتخابات با اعیاد نیمه شعبان به شور و حال انتخاباتی کمک کرده و ستادهای تبلیغاتی داوطلبان می کوشند تا از هر طریق ممکن نظر مردم را به سمت و سوی نامزد مورد نظر خود جلب کنند.

به نظر می رسد گرم شدن تنور انتخابات با تبلیغات ستادهای انتخاباتی نامزدها در افزایش مشارکت مردم پای صندوق های رای مانند ادوار گذشته از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

رقابت نامزدها برای جلب نظر مردم به خود جالب است، هر چند رقابت بین کاندیداها پرشور و با حرارت بالا دنبال می شود اما فعالیت نمایندگان ادوار گذشته مجلس بیشتر به چشم می‌آید و در کنار آن نیز نامزدهایی که طی سال‌های گذشته در مناصب مدیریتی مسوولیت داشتند نیز بیشتر تبلیغ می کنند، در کنار آن نباید از تبلیغات نامزدهای مورد حمایت ائتلاف های سیاسی نیز چشم پوشی کرد.

نامزدهای سرشناس این دوره اغلب ستادهای انتخاباتی خود را در نقاط خاص دایر کرده‌اند، مکان‌هایی که به اصطلاح به "بالاشهر" معروف هستند اما نکته جالب اینجاست که خیلی از کاندیداها نیز برای جذب آرای حداکثری، تمرکز خود را در نقاط حاشیه شهر و کم برخوردار گذاشته‌اند تا با تکیه بر شعارهای تبلیغاتی خود نظر مردم ساکن در این مناطق را به سمت و سوی خود جلب کنند.

بیشترین تمرکز کاندیداها برای جذب طرفداران خود به حاشیه شهرها معطوف است، جمعیت مناطقی همچون دیزج، خضر، مجید آباد، حصار امام، حصار علی آباد، حسن آباد، شورین و چشین شانس بالایی برای آرای نامزدها برخوردار است و به همین جهت بیشتر مورد هدف تبلیغاتی قرار دارند.

حل مشکل اشتغال در صدر شعارهای نامزدها

تقریبا تمامی نامزدهای انتخابات در همدان در طراحی پوسترهای تبلیغاتی خود یک یا چند شعار را با مضامین مختلف برای خود انتخاب کرده اند، آن ها در انتخاب شعارها دست روی مطالبات و نیازهای اصلی جامعه گذاشته اند.

حل مشکل اشتغال، مهار تورم و مساله آب، مسکن و معیشت مردم بیشترین شعار تبلیغاتی نامزدها در بین آحاد مردم همدان است که البته در خیلی از پوسترهای نامزدها نیز به آن اشاره شده است.

دریافت تسهیلات در کمترین زمان با کارمزد مناسب نیز جزو مهم‌ترین مطالبه مردم و طیف‌های شغلی از کاندیداها است، طی روزهای اخیر نیز ستاد یکی از نامزدهای سرشناس مملو از جوانانی بود که کاغذ به دست، درخواست دریافت تسهیلات بانکی داشتند.

بالا گرفتن تب انتخابات در همدان

پخش موسیقی و استفاده از گروه های هنری از سوی ستادهای تبلیغاتی نامزدها

ستادهای تبلیغاتی برخی نامزدهای انتخاباتی در همدان نیز با پخش موسیقی تلاش دارند تا نظر رهگذران را به نامزد مورد نظر خود جلب کنند.

استفاده از گروه‌های هنری و تلویزیونی و طنزپرداز از سوی کاندیداها در مقابل ستادها برای ازدحام جمعیت و تبلیغ نامزد مورد نظر، جزو شگردهای تبلیغاتی این دوره از انتخابات است.

برخی عوامل ستادهای تبلیغاتی نامزدها نیز از روش قدیمی چسباندن پوستر نامزد خود غافل نشده و در جایگاه هایی که از سوی شهرداری ها برای معرفی و نصب پوستر کاندیداها تعیین شده است، حداکثر بهره برداری را می کنند.

به نظر می رسد با صفت و محکم گرفتن عوامل نظارتی انتخابات در این دوره خبری از بنرهای بزرگ و خارج از اندازه و عرف تبلیغاتی نامزدها در میان نباشد.

رفت و آمد برخی نامزدها در روستاها

این روزها تب و تاب تبلیغات انتخاباتی فقط مخصوص شهرها نیست، روستاهای پرجمعیت با گردهم آمدن بزرگان و سران طوایف، سعی در متقاعد کردن مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای به نفع نامزد مورد نظر هستند، برخی کاندیداها به جای تمرکز در شهرهای بزرگ مدام در حال رفت و آمد به روستاها هستند تا نظر و رای روستاییان را به خود جلب کنند.

آسفالت روستاها، ایجاد مراکز بهداشتی،درمانی و نیز ساخت مدارس مقاطع بالاتر به همراه توجه جدی به کشت و کار از مهم‌ترین شعارهای تبلیغاتی نامزدها در روستاهاست.

تقارن تبلیغات انتخابات با هفته جوان نیز باعث شده تا کاندیداها روی جشن‌های این رده سنی همچون رای اولی‌ها هدف گذاری کرده و در این مراسم‌ها حضور یابند.

بالا گرفتن تب انتخابات در همدان

فعالیت پررنگ نامزدها در شبکه های مجازی

برخی احزاب برای برجسته کردن اهداف و سیاست‌های خود نسبت به راه اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی اقدام کرده‌اند.

همچنین گروه‌هایی در فضای مجازی توسط طرفداران نامزدها به منظور مناظره با رعایت اصول اخلاقی ایجاد شده که اغلب بی‌تفاوت به اهمیت موضوع سلامت گفتار در تبلیغات، به یکدیگر با الفاظ نادرست حمله می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

مردم استان همدان در این روز برای انتخابات ۲ نماینده خود در مجلس خبرگان و ۹ نماینده خود از هفت حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha