۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85392573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت قنات‌های رزن با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85392573
مرمت قنات‌های رزن با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی رزن گفت: ۲۳ کیلومتر کانال آبرسانی کشاورزی و ۲۰ کیلومتر قنات در این شهرستان با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار بازسازی و مرمت شد.

به گزارش ایرنا، رضا مهدوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفظ آبدهی مهمترین هدف احیای قنات بشمار می رود افزود: احیای قنات می‌تواند به عنوان راهکاری مؤثر در امر تأمین آب مورد نیاز برای مهار بحران کم آبی و مقابله‌ با اثرات خشکسالی باشد.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول جهاد کشاورزی رزن در اجرای آبیاری تحت فشار در کشور، افزود: کسب رتبه اول در تولید گیاهان دارویی همچون رازیانه در کشور از دیگر توفیقات بخش کشاورزی شهرستان است.

مهدوی خاطرنشان کرد: شهرستان رزن رتبه اول تولید گندم در استان را به خود اختصاص داده و خرید تضمینی گندم شهرستان ۷۴ هزار تن در سال جاری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن یادآور شد: اجرای رفع تداخلات در ۱۰۲ پلاک و اتمام آن تا پایان سال، اجرای قانون حد نگاری(کاداستر) در ۲ روستا و ثبت اشتغال با تحقق ۲۳۰ درصدی در سال جاری شماری از اقدامات جهاد شهرستان است.

وی با بیان اینکه میزان جذب تسهیلات مکانیزاسیون در رزن ۲۴۴ میلیارد ریال بوده است افزود: همچنین تسهیلات جهش تولید به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال جذب شده است.

مهدوی در تشریح وضعیت گلخانه‌های شهرستان رزن گفت: گلخانه‌های به بهره‌برداری رسیده شهرستان ۳۸.۴ هکتار است اگرچه مجوز تأسیس ۷۴ هکتار گلخانه نیز صادر شده و در انتظار تسهیلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ هکتار گلخانه هیدرونیک در شهرستان در دست احداث است ادامه داد: ۹۰ هکتار باغ فراز انگور نیز در روستاهای خورونده، جربانلو و فارسجین در دست پیگیری است.

شهرستان رزن در ۷۰ کیلومتری شمال استان همدان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha