۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85359407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار جهش تولید در دیمزارهای رزن

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی رزن گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای طرح جهش تولید در اراضی دیم این شهرستان اختصاص یافت که به طور کامل جذب شد.

به گزارش ایرنا، رضا مهدوی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبار اختصاص یافته تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون در رزن اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون برای ماشین آلات کشاورزی این شهرستان جذب شده است و این رقم همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و با بهره‌گیری حداکثری و هدفمند از ظرفیت‌های موجود اعم از نیروی انسانی فنی، پایگاه‌های اطلاعاتی طرفین و حفظ امنیت غذایی پایدار همچنین حفظ آب و خاک و استفاده بهینه از خاک‌ورزی با آخرین روش‌های نوین، اعتبار مکانیزاسیون اختصاص و جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن تاکید کرد: در این حوزه سه دستگاه تراکتور نیوهلند و یک دستگاه اسکریپر لیزری با قابلیت تسطیح دقیق و همچنین خاکبرداری، بارگیری، خاکریزی و حمل و خاک‌ورزی در اراضی کشاورزی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه برای اولین بار در استان همدان و در شهرستان رزن با همت و تلاش همکاران مدیریت جهاد کشاورزی به کارگیری شده است تصریح کرد: این دستگاه قابلیت جابه‌جایی و برداشت ۶ مترمکعب خاک حاصلخیز را در درون باکت (مخزن) دارد و خاک را مانند یک تریلر به دیگر نقاط زمین کشاورزی منتقل و جابه‌جا می‌کند.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha