نامزد مجلس خبرگان: ۱۱ اسفند روز به نمایش گذاشتن قدرت نظام جمهوری اسلامی است

شهرکرد - ایرنا- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه رفیع ولایت فقیه در قانون اساسی گفت: به نسبت جایگاه مهم رهبر معظم نقلاب در پیشرفت و تحول کشور؛ مجلس خبرگان رهبری نیز از جایگاه اثرگذاری برخوردار است و ۱۱ اسفند روز به نمایش گذاشتن قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، آیت‌الله علیرضا اسلامیان در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه تلویزیونی جهانبین چهارمحال و بختیاری افزود: اگر مجلس خبرگان بتواند با بصیرت، بیداری و آگاهی فقیه بصیر و شجاع انتخاب کند آن وقت است که همه پیشرفت‌هایی که امروز در کشور به ثبت رسیده اتفاق می‌افتد.

وی اظهار داشت: بعد از ارتحال امام راحل که دل‌ها نگران آینده نظام بود با انتخاب به جا و به موقع، آن روز رهبر معظم انقلاب انتخاب شدند و با این انتخاب اثرگذار ، کشتی انقلاب در آن شرایط متلاطم هدایت شد.

این نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در چهارمحال و بختیاری گفت: طبق بیانیه گام دوم انقلاب نظام مقدس جمهوری زمینه‌ساز ظهور ولایت عظمای حضرت امام عصر(عج) و چراغ راهی برای ما به شمار می‌رود براین اساس همه آنچه در این نظام شکل می‌گیرد باید در راستای زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت باشد.

وی با بیان اینکه این نظام برگرفته و ثمره تمام تلاش‌ها و خون‌های مقدسی است که تاکنون به زمین ریخته شده افزود: خروجی همه این تلاش‌ها حکومت جمهوری اسلامی است که بر جمهوریت، اسلامیت و آرای مردم تکیه دارد.

اسلامیان قانون اساسی را ثمره جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: مهمترین اصل قانون اساسی به تعبیر امام راحل که فرمود اگر قانون اساسی هیچ مطلبی نداشت جز اصل با عظمت ولایت فقیه برای عظمت این قانون کافی بود؛ اصل ولایت فقیه است.

به گفته وی، ولایت مطلقه فقیه روح قانون اساسی به شمار می‌رود که با گذشت نیم قرن از عمر انقلاب کارایی خود را به خوبی نشان داده است.

این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ولایت فقیه در طول ۴۵ سال گذشته از تمام مشکلاتی که دشمنان این نظام برای کشور به وجود آوردند سربلند بیرون آمد و در یک کلام همه موفقیت‌های کشور مرهون هدایت‌ها و راهنمایی‌های ولی فقیه زمان در ابتدا امام راحل و در ادامه رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: در طول تاریخ در هر جنگ و نبردی بخشی از سرزمین کهن ایران اسلامی از وطن جدا و بریده شد و تنها در نبرد نابرابر هشت ساله دفاع مقدس بود که این کشور از تمام طراحی‌های نابرابرانه تروریسم جنایتکار سربلند بیرون آمد.

اسلامیان با اشاره به تحریم‌ها و جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی اضافه کرد: استکبار جهانی داعش را تنها با هدف شکست انقلاب اسلامی طراحی کرد اما این ولایت فقیه بود که توانست با ایستادگی و تقویت مقاومت در مقابل این نقشه شوم ایستادگی و زمینه شکست آن‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به اغتشاش‌های طراحی شده از سوی دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی گفت: اگریک چندم این مشکلات برای هر کشور دیگری پیش می‌آمد شاکله آن نظام از بین می‌رفت اما ایران اسلامی به واسطه وجود ولایت فقیه مغلوب نشد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هرچند منکر مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه نیستیم اما حرکت انقلاب با هدایت‌گری رهبر معظم انقلاب در همین شرایط سخت روبه جلو است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دستیابی به پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی گفت: اگر ایران امروز به این قدرت نظامی مجهیز نبود به طور حتم دشمن لحظه‌ای برای نابودی این نظام درنگ نمی‌کرد.

۱۱ اسفند روز به نمایش گذاشتن قدرت نظام جمهوری اسلامی

این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال و بختیاری گفت: پشتیبانی ملت ایران مهمترین مولفه قدرت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و۱۱ اسفند روز به نمایش گذاشتن پشتوانه عظیم و قدرت‌نمایی نظام است.

اسلامیان در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه تلویزیونی جهانبین چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اینکه مهمترین برنامه دشمن کم‌رنگ جلوه دادن انتخابات ۱۱ اسفند است حضور پرشور و هر رای این ملت می‌تواند تیری بر قلب استکبار جهانی باشد.

وی اظهار داشت: دشمنان این نظام خوبی، امنیت و پیشرفت ملت ایران و تحمل دیدن حرکت روبه جلو انقلاب اسلامی را ندارند و با ترفندهای مختلف مختلف به دنبال ضربه زدن به این نظام است.

اسلامیان با تاکید برحضور با بصیرت مردم در روز ۱۱ اسفند اضافه کرد: در کنار حضور پرشور انتخاب اصلح بدون هرگونه حب و بغض و براساس مصالح عالیه نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک تکلیف به شمار می‌رود.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه ۱۸ سال نمایندگی مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این چند سال کارهایی که وظیفه خبرگانی اینجانب بود آن چنان انجام دادم که بعد از ۱۰ سال نمایندگی دوره چهارم و در دوره پنجم با وجود اینکه بعضی از کج فکران داخلی اعلام کردند که چند نفر در خبرگان نباید حضور داشته باشند و یکی از این افراد اینجانب بود.

وی حضور فعال در کمیسیون‌ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و بیان مشکلات استان به خصوص در بحث آب از دیگر اقدامات اینجانب بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به درخواست و اجماع روحانیون و فضلای استان چهارمحال و بختیاری عزم خود را برای حضور جزم کردم.

بخس از زندگی‌نامه این نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

آیت‌الله علیرضا اسلامیان‌ در خرداد سال ۱۳۳۷ ه.ش در خانواده‌ای‌ متدین‌ و دلباخته‌ خاندان‌ عصمت و طهارت علیهم السلام، در شهر مقدس قم چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ از کسبه‌ بازار و معتمدین و ارادتمندان‌ به‌ علماء و مجتهدین‌ آن عصر خصوصاً حضرت امام خمینی (قدس سره) بود.

وی پس از اتمام تحصیلات‌ ابتدائی در مدرسه‌ محمدیه‌ قم‌ به‌ سفارش‌ پدر، نزد دایی‌ خود (حجه الاسلام و المسلمین محمد جواد رضوانی) که‌ از فضلای‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ بود، دروس‌ حوزوی‌ را آغاز کرد و ادبیات عرب را از وی و اساتید دیگر فرا گرفت.

پس‌ از اتمام‌ بخشی‌ از دروس‌ دوره مقدمات‌ به‌ مدرسه‌ علمیه‌ حقانی‌ رفت‌ و ادامه دوره مقدمات و دوره سطح حوزه را در مدرسه حقانی به سر انجام رسانید و به‌ درس‌ خارج‌ عالمان‌ و استادان‌ مشهور دوره خود راه‌ یافت‌ و در سالیان‌ تحصیل‌ خود از محضر استادان‌ بسیاری‌ بهره جست‌.

وی همچنین ضمن استفاده از درس تفسیر آیت الله مصباح یزدی، در درس فلسفه حضرات آیات جوادی آملی، مؤمن، امینی و مرحوم صدر حاضر شد.

اسلامیان پس از پایان‌ دوره‌ سطح‌ در مجلس درس‌ خارج‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ شیخ‌ کاظم‌ تبریزی‌، آیت‌الله‌ العظمی‌ سید محمدرضا گلپایگانی‌، آیت‌الله‌ العظمی‌ شیخ‌ مرتضی‌ حائری، آیه‌ الله‌ العظمی‌ شیخ‌ جواد تبریزی، آیت‌الله‌ العظمی‌ فانی ، آیه‌الله‌ شاه‌آبادی‌، آیت‌الله‌ وحید خراسانی‌، شبیری زنجانی و محمد مؤمن شرکت کرده و تقریرات درس‌های حضرات آیات عظام قاروبی تبریزی، وحید خراسانی و تبریزی را به رشته تحریردر آورد.

تدریس خارج فقه و اصول، تدریس در سطوح مختلف حوزه علیمه قم، خوانسار، دزفول، تدریس در بسیاری از مراکز تخصصی حوزه علمیه مانند مؤسسه حضرت بقیه الله (عج) و مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، تدریس سطح عالی (سطح پنج) در جامعه المصطفی العالمیه از جمله فعالیت‌های آیت الله اسلامیان است.

از طرف دیگر وی از سال‌های ابتدایی ورود به حوزه و سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با سفر به اکثر استانهای کشور و شهرها و روستاهای دور و نزدیک و مناطق محروم از جمله تهران، مشهد، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد ، سیستان و بلوچستان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، ایذه، مسجد سلیمان، تایباد ، آمل و …. به تبلیغ عقائد شیعه پرداخته‌اند.

از دیگر فعالیت‌های علمی تبلیغی وی درحوزه بین الملل میتوان به همکاری با مجمع الفقه جده (وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی)، تألیف مقاله های مختلف فقهی و سفر به پاکستان و نروژ نام برد.

وی که سابقه تدریس در برخی دانشگاههای کشور، عضویت در کمیسیون مدارج علمی و هیئت ارشاد و تزکیه حوزه علمیه قم را دارند، از مؤسسین و اعضاء شورای سیاست گذاری مؤسسه آموزشی پژوهشی بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که از مؤسسات برتر، معتبر و پیشتاز علمی در حوزه علمیه قم است میباشد، این مؤسسه عهده دار طرح نوین دروس خارج حوزه علمیه قم، شرح کتاب وسائل الشیعه و دیگران طرحهای علمی است.

اسلامیان قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، همواره همچون دیگر ملت ایران در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی شرکت داشت تا آنجا که در سال ۱۳۵۱ دستگیر و به‌ زندان‌ افتاد.

او که در بدو ورود حضرت امام خمینی (قدس سره) به قم در ستاد استقبال عضویت داشت، از همان ابتدای جنگ تحمیلی نیز درشهر مرزی مهران حاضر بود در دوران دفاع مقدس همین منطقه را برای خدمت و نصرت اسلام برگزیده و در طول این سالها نیز به اقتضاء شرایط حساس آن مقطع زمانی از انجام وظیفه در مناطق مختلف و حضور در جمع رزمندگان اسلام فرو گذار نبوده و به مناطق غربی و جنوبی کشور مسافرتهای متعددی داشته اند.

نمایندگی مردم استان چهار محال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری به مدت ۱۸ سال، عضو مجمع مشورتی – فقهی شورای نگهبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو هیات امنای دانشگاه جامع قم، عضو هیات امنای دانشگاه حضرت معصومه (س)، عضو هیات امنای دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی، عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی قم، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کرسی علوم عقلی و نقلی و عضو هیات مدیره انتشارات اسلامی را برعهده داشته است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری برنامه‌های تلویزیونی و مصاحبه‌های اختصاصی هر سه نامزد انتخابات خبرگان رهبری را پوشش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha