۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85392889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معتمدی: مشارکت بالا در انتخابات نشانگر اقتدار ملی است

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی این دانشگاه را برای برگزاری نشست های نامزدهای انتخابات اعلام کرد و گفت: مشارکت بالا در انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی بوده و حضور مردم در پای صندوق رای بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالله معتمدی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت مشارکت آحاد مردم در انتخابات، اظهار داشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی است. اینکه مردم پای صندوق رای بروند، بسیار مهم است.

وی افزود: نکته دیگر انتخاب اصلح است. مردم به ویژه رای اولی ها باید براساس شاخص هایی که وجود دارد،‌ بهترین ها را انتخاب کنند. دانشگاهیان جزو گروه های مرجع در جامعه هستند، قصد داریم تا این حساسیت را اول در فضای دانشگاه و بعد در بدنه اجتماع گسترش دهیم.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی از نامزدهای انتخابات مجلس دعوت کرد که در نشست های انتخاباتی این دانشگاه شرکت کنند و گفت: یکی از تشکل های دانشجویی ائتلاف های مختلف را برای نشست انتخاباتی دعوت می کند. همچنین از رییس مجلس برای حضور در نشست های این دانشگاه دعوت شده است.

معتمدی با تاکید بر اینکه دانشگاه علامه پذیرای تمام داوطلبان انتخابات است، درمورد برنامه های انتخاباتی این دانشگاه اظهار داشت: تاکنون برنامه های متعددی با موضوع انتخابات در حوزه استادی و دانشجویی برگزار کردیم. تریبون آزاد و نشست های دانشجویی هم هفته آینده برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مدت فضاسازی انتخاباتی در دانشگاه صورت گرفته است. نشست های متعددی با اساتید برگزار شد، نامه و دستورالعملی هم برای دانشکده های مختلف ارسال شده است که فضای انتخابات در دانشگاه پررونق باشد.

رییس دانشگاه علامه از دیگر برنامه های این دانشگاه را برگزاری جلسات تحلیلی ویژه استادان، نشست های تبیینی، حمایت از نشریات دانشجویی و فعالیت تشکل ها، مناظره با شخصیت های سیاسی مختلف عنوان کرد.

معتمدی در مورد تفاوت فضای انتخاباتی در تهران و شهرستان ها گفت: انتخابات مجلس، معمولا در استان ها حرف و حدیث بیشتری وجود دارد و تعداد نامزدها بسیار زیاد است. بنابراین انگیزه رقابتی بیشتر است. این شرایط باید در شهر تهران نیز گسترش یابد.

وی درباره میزان مشارکت در انتخابات دانشگاهیان دانشگاه علامه هم تصریح کرد: هفته پیش طبق آمار موجود، رقم مشارکت ۳۵ درصد و آمار این هفته مشارکت دانشگاهی ۴۷ درصد است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

وی در ادامه این نشست به تشریح جایگاه دانشگاه علامه پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه علامه، دانشگاه تخصصی علوم انسانی و بزرگ ترین دانشگاه علوم انسانی در غرب آسیا است. در این دانشگاه حدود ۷۰ گروه آموزشی و ۶۲۰ عضو هیات علمی و ۱۱ دانشگاه و نزدیک به ۱۰ پژوهشکده و مرکز پژوهشی وجود دارد.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: این دانشگاه دارای حدود ۱۴ هزار دانشجو است که ۷۰ درصد تحصیلات تکمیلی را شامل می شوند

معتمدی تاکید کرد: سیاست دانشگاه معطوف به دانشجویان است. خوابگاه های دانشگاه پذیرنده چهار هزار دانشجو است و تلاش داریم تا خوابگاه ها را در حد استاندارد نگه داریم. البته خوابگاه متاهلی اصلا نداریم و در ۲ سال اخیر تلاش کردیم تا خوابگاه متاهلی ایجاد کنیم. امیدواریم اولین خوابگاه برای سال آینده با ظرفیت ۷۰ نفر آماده شود.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای ۱۳ خوابگاه در سطح شهر است و در تلاش هستیم تا در سازمان برنامه نیز ردیف پایداری را داشته باشیم. یکی از مصوبات هیات دولت تجمیع دانشگاه و خوابگاه ها است و به همین دلیل ما دو خوابگاه، ۲ هزار نفری در دست تهیه داریم.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۸۰ نفر عضو هیات علمی جدید را به کار گرفتیم و همچنان در فراخوان جدید نیز برای تکمیل گروه ها اقدام کردیم. همچنین از جهت رفاهی، اقدام بسیار بزرگی که در دانشگاه اتفاق افتاد، تامین مسکن برای اساتید و کارکنان دانشگاه است.

معتمدی خاطرنشان کرد: در شهر کرج کلنگ زنی مسکن اساتید انجام شد و ما امکان تامین مسکن حدود هزار و ۴۰۰ نفر از همکاران را داریم. بخشی از اعتبار از محل وام و آورده افراد است و خود دانشگاه نیز با تمهیداتی که فراهم کرده است،سعی دارد تا هزینه را کاهش دهد. در سه الگوی مختلف به لحاظ متراژ مشخص می شود و در حال حاضر نقشه های اولیه تهیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha