بهبود بهره‌وری دانشگاه‌ها در گرو جلب مشارکت اعضای هیات علمی

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر لزوم مشارکت اعضای هیات علمی در پیشبرد برنامه‌های دانشگاه‌ها، گفت: بهبود بهره‌وری با جلب مشارکت، ایجاد انگیزه بین اعضای هیات علمی، گروه های آموزشی و دانشجویان محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالله معتمدی امروز (سه شنبه) در اولین اجلاس بهره وری در محل سالن همایش های دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه علامه پیشینه ۶۵ ساله ای دارد و مجموعه ای از دانشگاه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۶۳ تجمیع شده و به شکل‌ دانشگاه علامه به کار خود ادامه داده اند.

وی افزود: دانشگاه علامه امروز ۱۱ دانشکده، ۱۴ هزار دانشجو، بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی، ۱۰ پژوهشکده و مرکز پژوهشی و ۲۷۰ گروه آموزشی دارد و ۶۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. همچنین نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش آموخته دارد و امسال برای اولین بار جزو دانشگاه های برتر در رتبه بندی تایمز قرار گرفت.

معتمدی افزود: مرجعیت در علوم انسانی یکی از ماموریت های دانشگاه علامه است؛ این دانشگاه از سال ۱۴۰۰ برنامه راهبردی دارد که بر اساس آن محور اصلی فعالیت دانشگاه تحول در علوم انسانی است.

وی افزود: یکی از موضوعات جدی نشان دادن اثربخشی علوم انسانی است که یک بخش آن به نقش آفرینی دانشگاه های علوم انسانی در حل مسائل اجتماعی وابسته است و بخش دیگر این است که دانش آموخته ها متناسب با تخصص خود نقش آفرین باشند و رندگی خود را اداره کنند.

معتمدی گفت: برای تحقق این هدف همه دانشجویان سال آخر را با ایده های کسب و کار آشنا می کنیم تا خلاقیت داشته باشند. همچنین در دانشکده های مختلف مراکز کارآفرینی ایجاد کرده ایم و اگر کسب و کارهای دانشجویات مناسب باشد، آن ها را به مراکز رشد و پارک علم و فناوری منتقل می کنیم‌.

بهبود بهره‌وری با ایجاد انگیزه در بین گروه‌های آموزشی

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه بیان کرد: بهبود بهره وری را بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و از طریق جلب مشارکت و ایجاد انگیزه بین اعضای هیات علمی، گروه های آموزشی و دانشجویان در نظر داریم.

وی تاکید کرد: یکی‌ از تفاوت های اهداف راهبردی دانشگاه علامه با دیگر برنامه ها این است که جنبه تزئینی ندارد و ۶۰۰ عضو هیات علمی برنامه های خود را برای تحقق برنامه های راهبردی دانشگاه تعریف و اعلام کرده اند. بنابراین چشم انداز و ماموریت را به چشم انداز فردی تبدیل کرده ایم.

معتمدی افزود: همه استادان و گروه های آموزشی تا سال ۱۴۰۵ برنامه های خود را اعلام کرده اند و به این شکل بهره وری را بر اساس برنامه راهبردی از طریق جلب مشارکت، ایجاد انگیزه محقق کرده ایم.

بهبود بهره‌وری دانشگاه‌ها در گرو جلب مشارکت اعضای هیات علمی

اولین اجلاس بهره وری در علوم انسانی یا حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان ملی بهره وری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی امروز و فردا در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha