شعب رای در شهرهای خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۳۴۹ شعبه اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شهرهای استان دایر می‌ شود که ۲۲ درصد افزایش یافته است.

موسی سلیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد شعب شهری استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۸۷ شعبه بود که آمار امسال نسبت به دوره قبل ۶۲ شعبه بیشتر شده است.  

وی افزود: در مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات ۱۱ اسفند در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی هدف از افزایش تعداد شعب را تسهیل دسترسی مردم و تسریع در اخذ آرا عنوان کرد و گفت: تعداد شعب اخذ رای استان در انتخابات امسال ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: تعداد شعب اخذ رای استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۷۷ شعبه بود که با افزایش ۸۹ شعبه به ۷۶۶ شعبه رسیده است.

بنابر اعلام دبیر ستاد انتخابات استان تعداد شعب روستایی در انتخابات امسال نیز هفت درصد افزایش یافته است.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه اصلی و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha