۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85393352
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 پشتوانه مردمی توان مطالبه گری نماینده مجلس را بیشتر می کند

اهواز- ایرنا - داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این نکته که داشتن پشتوانه در پیگیری امور جامعه بسیار ضروری است گفت: هرچقدرپشتواته مردمی نماینده مجلس بیشتر باشد تاثیرگذاری و توان پیگیری و مطالبه گری او مضاعف می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی بلادیان سه شنبه در نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه با نمایندگان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خوزستان در تالار اجتماعات دانشکده بهداشت افزود: اگر نمایندگان استانی چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه نمایندگان خبرگان رهبری با آراء بیشتری در مجلس حضور پیدا کنند توان مطالبه‌گری و دنبال کردن نیازها و ضروریات منطقه و استان به مراتب بیشتر می شود.

وی ادامه داد: دعوت به رفتن پای صندوق رای در استان‌هایی که محرومیت بیشتری دارند و نیاز به تحول و ایجاد فضای جدیدی دارند باید بیشتر باشد، لذا هر کسی که می تواند تاثیرگذار باشد باید برای رشد منطقه‌ای و شهری و استانی خود از این فرصت بهره ببرد.

بلادیان ادامه داد: یکی از وظایفی که نمایندکان خبرگان رهبری می توانند انجام دهند این است که در مجموعه ای که اکثریت اهل فضل و تقوا هستند، مجموعه‌هایی را به عنوان حلقه‌های مشورتی و اندیشه ورز که بتوانند طرح ها و برنامه ها و ایده‌های کلان را برای بهتر شدن مسیر اتقلاب و نظام تشکیل دهند، که در کنار مقام معظم رهبری و سایر مسئولان گام های مثبت بردارند.

وی ادامه داد: این اراده انسانی است که تغییر و تحول را ایجاد می کند از این رو اگر انسان ها در یک مجموعه قرار بگیرند و نسبت به این مجموعه احساس مسئولیت داشته باشند شاید تفاوت اندیشه و نظر باشد اما نسبت به وطن یک آرمان مشخص و واحد دارند که احساس عزت و سربلندی برای افراد ایجاد می کند.

داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: بر اساس این آرمان‌ها هر چقدر نیروی انسانی به افراد و اعضای آن مجموعه پایبند باشند و ایستادگی و همدلی کنند رشد و پیشرفت بیشتری در زمینه‌های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی اتفاق می افتد.

وی با بیان این که سرزمین‌ها به حب وطن آباد می شود گفت: حب وطن یک اقتضائاتی دارد ‌از جمله انکه باید از بعضی از لوازم و شرایط و تعلق های شخصی و طایفه‌ای به هر شکلی به خاطر سرزمینمان دست برداریم تا باعث رشد ،پیشرفت رفاه و آرامش و امنیت می شود.

نمایندگان به واسطه رای مردم جایگاه پیدا می کنند

بلادیان افزود: در بعضی استان‌ها همه طیف‌های مختلف سیاسی و افراد سالی چند مرتبه برای پیشرفت و آبادانی استان شان با وجود اختلاف سلیقه و دیدگاه در کنار هم قرار می گیرند و سعی می کنندبا یک نگاه اشتراکی اولویت‌ها ،آسیب ها و مشکلات را با تقسیم کار پیش ببرند.

بلادیان با اشاره به این که استان خوزستان امتیازاتی دارد که بخاطر عدم توجه تنزل پیدا کرده است افزود: حضور اقوام مختلف در استان ما یک نعمت است، ما قومیت‌هایی را در استان یکجا داریم که با دارا بودن فرهنگ و شیوه های متفاوت زندگی می تواند نقطه قوت و رشد استان باشد به شرطی که به آن توجه کنیم و ازآن بهره مندی لازم را داشته باشیم.

داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با ایجاد تحول در ساختارهایی که وجود دارد می توان یک حلقه مشورتی خوبی با وجود مسئولین خوبی که ما در استان خوزستان و در مجموعه مسئولین کشوری داریم برای رشد استان با کنار گذاشتن تعلقات فردی،گروهی ،طائفه ای و حزبی یک برنامه‌ریزی بهتری برای استان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی تصمیمات در زندگی اجتماعی مردم روزانه تاثیر گذار است ولی مجلس خبرگان حضورشان برای روزمبادا است ،همانطور که دوست نداریم جنگی اتفاق بیافتدو ارتش برای دفاع مجبور به جنگ شود امیدواریم این نیز برای مجلس خبرگان اتفاق نیافتد.

بلادیان با اشاره به این که نمایندگان به واسطه رای مردم جایگاه و شأنیت پیدا می کنند افزود: لازم است نمایندگان مجلس و خبرگان حرف مردم را بشنوند و امورات مردم را پیگیری و مطالبه‌گری صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بحث ارتباط با مردم بسیار ضروری است وهر مومنی وظیفه دارد نسبت به هموطن خود تا جایی که می تواند مشکلات را بر طرف کند و از این نظر اگر جایگاه فرد متمایز باشد تاثیرگذاری آن چند برابر می شود.

داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جایگاه و اعتباری که ازنماینده مجلس از مردم کسب می شود وظیفه همکاری و همدلی و پیگیری امور را به گردن آن سنگین تر می کند.

به گزارش ایرنا خوزستان دارای شش کرسی در مجلس خبرگان رهبری است،آقایان سید محمدعلی بلادیان، سیدابوالحسن حسن زاده، محسن حیدری، حسین رفیعی، سیدعلی شفیعی، عباس کعبی نسب، عبدالمجید مقامی و امیررضا هدایی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان خوزستان هستند.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha