۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85394969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکش‌هایی که جسم و روان نظامیان صهیونیست زخمی شده در غزه را می‌درد

تهران- ایرنا- منابع بیمارستانی صهیونیست به تاثیرات روحی و جسمی اشاره کردند که ترکش‌های ناشی از حملات مقاومت بر نظامیان مجروح صهیونیست برجای گذاشته است.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از العهد، رژیم اشغالگر به دنبال ارائه تصویری پیروز از تحولات جنگ غزه حتی به شکل خیالی است، اما متحمل شکست سنگین از مقاومت فلسطین شده و گواه آن نیز آمار بالای زخمی شدگان در میان نظامیان رژیم صهیونیستی است.

منابع صهیونیست اذعان کردند که ۹۵ درصد از مجروحان ارتش اشغالگر در جنگ کنونی در غزه از ترکش‌های ناشی از بمب‌ها، تیراندازی یا حمله موشکی مقاومت رنج می‌برند.

«دان عاد ایل» رئیس بخش جراحی بیمارستان «بلیسون» در تل آویو در این باره گفت: در جنگ های قبلی این حجم زخمی ناشی از ترکش نداشتیم.

وی افزود: در بسیاری از موارد، ترکش در مناطقی حساس قرار دارد که بیرون آوردن آنها به مراتب خطرناکتر از ماندن آنهاست و تصمیم گرفته می شود که این ترکش ها در بدن بمانند.

«میخائیل بخار» رئیس بخش بازپروری این بیمارستان نیز گفت: ماندن این ترکش ها از حیث روحی و روانی برای نظامیان مجروح خطرناک است. برخی از این نظامیان پس از اطلاع از وجود ترکش در بدن خود از درد سخن می گویند با اینکه طبق معاینات مشکلی وجود ندارد و این نظامیان به روان درمانی برای پشت سرگذاشتن این موارد نیاز دارند. نظامیان به شدت نگران این ترکش ها هستند و درباره تاثیرات آنها می پرسند.

منابع صهیونیست بیان کردند: کنار آمدن نظامیان از نظر روانی با این موضوع که در کمر یا پا ترکش های فراوانی وجود بسیار سخت است.این فقط نقص ایجاد نمی کند بلکه همه لحظات جنگ را پیش چشم این نظامیان تداعی می‌کند. بسیاری از نظامیان این ترکش‌ها را نوعی یادآوری مداوم از تحولات دراماتیکی می دانند که بر آنها گذشته است و آنها به سختی می توانند با آن کنار آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha