رهبری بیشترین ضامن مشارکت دهی مردم در جامعه است+ فیلم

شیراز - ایرنا - نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب بیشترین ضامن مشارکت ‌دهی مردم در امور مختلف بوده و حق مردم را مطالبه کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دفاع از عدالت عمومی را در جامعه به عنوان اصلی مسلم و جاری پذیرفته، از آن صانت کرده و دستگاه‌ها و مسئولان را هم به این سو سوق داده است.

وی با بیان اینکه جایگاه و نقش رهبری در یک نظام سیاسی بر کسی پوشیده نیست، افزود: هرچند مشارکت و رای مردم به رهبری تنها به تعداد آرایی که به صندوق رای مجلس خبرگان ریخته می‌شود محدود نیست، اما لازم است که مردم در جواب به بی‌حرمتی که اقلیتی نسبت به رهبری انجام دادند با اقتدار ظاهر شوند و پاسخ این بی‌حرمتی را با رای خود بدهند.

پیروزمند ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری وظیفه انتخاب رهبر و نظارت بر استمرار خصوصیات رهبری را دارد و با توجه به نظام ایران و براساس قانون اساسی، مشارکت مردم در تعیین رهبر امری حقیقی و پشتوانه مشروعیت شخصی است که این انتخاب انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: مردم چون امکان و اطلاعات لازم را برای انتخاب رهبر به صورت مستقیم ندارند، واسطه ای به عنوان خبرگان در قانون تعریف شده تا افرادی که خود دارای سطحی از شرایط لازم برای رهبری هستند و رهبرشناسند، بتوانند در این زمینه دست به انتخاب بزنند.

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان گفت: مردم نقش رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) را در عبور دادن جامعه از بحران ها و مشکلات، به روشنی در زمان‌های جنگ، تحریم‌ها، فتنه های داخلی اعم از فشارهای خارجی و دسیسه‌های داخلی را دیدند.

پیامد رای دادن و ندادن به مردم بازمی‌گردد

پیروزمند گفت: نفع و ضرر رای دادن چه به نامزدهای نمایگی مجلس شورای اسلامی و چه خبرگان رهبری متوجه خود مردم است و در صورت مشارکت نکردن در این انتخابات باید پیامدهای آینده ای که ممکن است با نماینده شدن یک فرد با صلاحیت کمتر رقم می‌خورد را در نظر گرفت.

وی افزود: مردم باین پیامدها را به دوش میکشند و در صورت انتخاب اشتباه جبران این سهو امکانپذیر نیست؛ بنابراین نتنها باید در انتخابات مشارکت کنیم بلکه باید در این انتخاب دقت کرد.

مجلس خبرگان؛ نقطه تلاقی امام و امت

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در فارس گفت: علاوه بر اینها مجلس خبرگان ویژگی اضافه تری نیز دارد که نماد مردم سالاری دینی و نقطه تلاقی رای مردم و رهبری است.

وی اظهار کرد: مجلس خبرگان از یک طرف به طور مستقیم با رای مردم انتخاب می‌شود و از سوی دیگر نقطه اتصال مردم به رهبری است .

پیروزمند اضافه کرد: مجلس خبرگان ضلع سومی هم دارد که نقطه تلاقی مردم، رهبری و دستگاه های اجرایی یعنی سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه است.

وی عنوان کرد: نقشی که خبرگان می‌تواند ایفا کند، مطالبه گری است که مورد توصیه رهبری نیز هست؛ خبرنگان باید نماد صدای مردم و بازتاب صدای آنها بویژه جوانان در دستگاه حاکمیت باشد.

پیروزمند گفت: خبرگان باید همراه جوانان پیشران عدالتخواهی باشند و شجاعت ابراز نظر و موضع‌گیری درباره مظاهر بی عدالتی داشته باشند.

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در فارس اضافه کرد: البته بی عدالتی تنها جنبه داخلی ندارد و جنبه بین‌المللی هم دارد و ن باید با بی عدالتی‌هایی که نظام استکبار نسبت به جوامع دیگر روا می‌دارد موضع گیری کند.

او ادامه داد: خبرگان رهبری باید نسبت به مسیر انقلاب و درستی این مسیر تحلیل داشته باشند و می توانند اعتباری که در جوامع خود دارند، برای برداشتن موانع میان امام وامت استفاده کنند.

خبرگان رهبری محور وفاق اجتماعی هستند

پیروزمند گفت: اعتماد مردم به خبرگان حائز اهمیت است طوریکه گروه‌های مختلف سیاسی که برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی فهرست ارائه می‌کنند، نسبت به خبرگان یک وفاق عمومی دارند.

وی ادامه داد: رهبری تنها برای عده‌ای که خود را حزب الهی می‌دانند نیست و بلکه رهبر معظم انقلاب چتر حمایت و هدایت و ولایت خود را نسبت به همه آحاد مردم، همه اقوام و مذاهب با هر خط فکری و جریان سیاسی پهن می‌کند و این را در سیره عملی خود به اثبات رسانده است.

مانع قانونی برای ورود زنان به مجلس خبرگان وجود ندارد

نامزد نماینمدگی مجلس خبرگان رهبری در فارس گفت: زنان ایران به برکت انقلاب اسلامی زمینه مساعدتری را برای حضور فراگیر را در صحنه‌های علمی، اجتماعی، و حتی صنعتی پیدا کرده اند و تبعیض جنسیتی در انقلاب اسلامی کاهش بافت.

وی اظهار کرد: اینطور نیست که ورود به مجلس خبرگان مردانه باشد بلکه بانوانی که شرایط لازم برای حضور را داشته باشند مانعی برای ورود ندارند؛ دلیل اینکه اکنون بانوان در جمع داوطلبان خبرگان رهبری حضور ندارند، کم بودن نسبت آنها نسبت به مردان در واجد شرایط بودن است.

پیروزمند افزود: ممکن است در دوره های بعد این اتفاق بیفتد و این منوط به حضور پرشمارتر بانوان دارای شرایط در نام‌نویسی برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

تحول در نظام حکمرانی ولایی را دنبال می‌کنم

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در فارس گفت: انتخابات مسیری برای ایجاد تحول است و من به عنوان نامزد انتخابات امیدوارم بتوانم در این عرصه موفق باشم.

پیروزمند گفت: امیدوارم بتوانم در صورت ورود به مجلس خبرگان شعار تحول در حکمرانی ولایی را با جدیت تعقیب کنم.

وی یاداور شد: فارس یک ایران کوچک و نماد پیوند ایرانینت و اسلامیت است و شاید هیچ جای دیگر چنین پیوندی اتفاق نیفتد.

"خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹اسفندماه جاری( بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد."

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در سراسر کشور ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

۶ نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری برای تصدی پنج کرسی استان فارس در این مجلس رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha