تاکید جوانان چهارمحال و بختیاری بر حضور در انتخابات

شهرکرد – ایرنا –برخی از جوانان به عنوان مهمترین قشر تاثیرگذار د رجامعه مهمترین وظیفه خود را در شرایط کنونی حضور در پای صندوق‌های رای عنوان کردند و به صراحت اعلام می‌کنند پای این انقلاب ایستاده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه سلسله نشست‌های رییس ستاد انتخابات استان با قشرهای مختلف مردم روز پنجشنبه و همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده است؛ نشست با جمعی از جوانان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

آنان به صراحت اعلام کردند: جوانان این سرزمین هرچند با مشکلاتی که نشات گرفته از برخی بی توجهی‌ها به وجود آمده در سالیان مختلف است، اما همواره با توجه به حکم جهاد رهبر معظم انقلاب مردانه پشت نظام هستند.

نخستین سخنران در این نشست مجتبی سرفراز نماینده جمعیت هلال احمر بود که سخنان خود را با اشاره به نیرو، انرژی، روحیه خلاق و نوآوری جوانان آغاز کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان به عنوان افسران و راهگشای خوبی برای حل مشکلات معرفی می‌شوند.

وی افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی تخصصی و درگاه ورودی جوانان برای انجام فعالیت‌های اجتماع محور به شمار می‌رود که با اتکا به مفاهم علمی و دانشگاهی بر محور شاخصه‌های ناب در حوزه‌های گوناگون فعالیت‌های اثرگذاری را انجام می‌دهند.

به گفته سرفراز، تجربه ثابت کرده است در موقعیت‌های مختلف هرگاه کار به جوانان سپرده شده کار به خوبی انجام و هرگاه به این ظرفیت بی‌توجهی شده فرصتی از دست رفته است.

وی بر ضرورت ایجاد پایگاهی با عنوان سفیران مهربانی که سرآغاز برای انجام فعالیت‌های مهرورزی، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی و هیات‌های اندیشه‌ورز با هدف ایجاد فضای تبادل نظر و نقش‌آفرینی جوانان، برگزاری اردوهای پیشرفت و امید و حضور جوانان در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

جوان تراز انقلاب اسلامی پای کار انقلاب

منصور اردشیری یکی دیگر از جوانان چهارمحال و بختیاری از شهرستان لردگان گفت: جوان تراز انقلاب اسلامی پای کار انقلاب هستند و بنا به دستور و حکم جهاد رهبر معظم انقلاب همه در روز ۱۱ اسفند برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

وی اظهار داشت: هر چند چهارمحال و بختیاری از جوانان نخبه زیادی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخوردار است اما این قشر از مشکل بیکاری، مسکن و ازدواج رنج می‌برد.

به گفته اردشیری، امروز جوانان این سرزمین به برنامه‌ریزی، پشتیبانی و حمایت مسوولان خود نیاز دارند تا برای کار و کسب روزی حلال مجبور نشوند به استان‌های همجوار مهاجرت و گرفتار مسائل اجتماعی زیادی شوند.

حسام سعیدی با طرح این پرسش که جایگاه جوانان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کجا است؟ و با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان که مایوس نشوید و با قدرت در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، ورزشی و علمی گام بردارید، گفت: جوانان پرچمدار رسیدن به افتخار هستند و جوانی که با هزینه شخصی در مسابقه ورزشی حضور می‌یابد و برای کشور افتخارآفرینی می‌کند خیلی نیازی به حمایت ندارد و این جامعه است که به توان و انرژی این قشر از جامعه نیاز دارد.

وی اضافه کرد: جوانان این سرزمین ثابت کرده‌اند در هر راستایی که فعالیت می‌کنند به موفقیت رسیده‌اند و اگر کوچک‌ترین حمایتی از آن‌ها شود در همه عرصه‌ها کاری می‌کنند کارستان.

این جوان چهارمحال و بختیاری با اشاره به جوانان اوایل انقلاب که با جان فدایی خود پای انقلاب ایستادند، گفت: جوانان امروز نه تنها از جوانان دیروز این سرزمین چیزی کم ندارند بلکه از نظر علمی، معرفتی و دانش پیشران‌تر هستند.

سعیدی ادامه اداد: مسوولان در حمایت از جوانان از توان آنان در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرا استفاده کنند.

وحید صالحی از جوانان رهپویان سلامت فلارد در خصوص سامانه وام ازدواج گفت: مسوولان یک سری به سامانه وام ازدواج بزنند و ببینند این سامانه چه مشکلاتی دارد.

وی اضافه کرد: در سامانه ازدواج فرد به بانک سینا، توسعه تعاون، صنعت معدن معرفی می‌شوند این درحالی است که این بانک‌ها شعبه‌ای درد شهرستان‌ها ندارد و باید به مرکز استان مراجعه و با مشکلات دیگری مواجه می‌شوند.

این جوان چهارمحال و بختیاری اما مساله مهم انتخابات را نیز فراموش نکرد و اظهار داشت: ملت ایران همیشه با وحدت و همدلی مشکلات خود را برطرف کرده اند به طور حتم در روز ۱۱ اسفند نیز با انسجام در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می کشند.

علی عرب نماینده جامعه علمی در حوزه دانشجویی با انتقاد از نبود توجه کافی و لازم به دانشگاه‌ها و نبود نیروی متخصص گفت: امروز به دلیل نبود زیرساخت لازم در دانشگاه دانشجویان مجبور هستند برای مهارت‌پروری به استان‌های همجوار مهاجرت ‌کنند که این امر جز آسیب برای استان چیزی به دنبال ندارد.

وی اظهار داشت: نبود ساز و کار مناسب و برنامه‌ریزی شده با توجه به نیروی کار و پتانسیل موجود در استان برای معرفی به صنعت و بازار کار موجب شده تا جوانان مجبور شوند برای کاریابی به استان‌های دیگر مهاجرت کنند.

از نظر این جوان چهارمحال و بختیاری مهاجرت جوانان از استان به استان‌های موجب شده تا این افراد در جایگاه خود در استان‌های دیگر قرار نگیرند.

حماسه آفرینی ۴۶ هزار ورزشکار چهارمحال و بختیاری در روز ۱۱ اسفند

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۶ هزار ورزشکار بیمه شده و ۸۰ هزار ورزشکار در بخش همگانی ۱۱ اسفند ماه با حضور در میدان بزرگ سیاسی افتخارآفرینی می‌کنند.

محمود سلیمی افزود: جوانان و جامعه ورزشی استان همه باهم یکصدا با حضور در پای صندوق‌های رای روز باشکوه و برگ افتخار دیگری در دفتر پرافتخار چهارمحال و بختیاری به ثبت می‌رسانند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ کانال ورزشی برای دعوت مردم از سوی قهرمانان و ورزشکاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ورزشکاران این استان با شعار همه می‌آییم – ورزش – جوان ایران قوی همه به اتفاق آمادگی خود را برای حضور در پای صندوق‌های اعلام کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: صندوق‌های رای در۱۱ اسفندماه به میدان حماسه آفرینی برای ثبت افتخار به یاد مادنی برای ورزشکاران این استان تبدیل می‌شود.

وی راه‌اندازی پویش‌های سمن‌ها، طرح قهرمان خبریار، پخش آهنگ‌های شاد برای ایجاد انگیزه، شادابی و نشاط و اختصاص یکی از پایگاه‌های اخذ رای به جامعه ورزشی استان را از جمله برنامه‌های این اداره کل در راستای زمینه‌سازی برای حضور پرشور جامعه ورزشی و جوانان این استان در پای صندوق‌های رای عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha