شورای وحدت استان اردبیل لیست نامزدهای خود را اعلام کرد

اردبیل - ایرنا - قائم مقام اجرایی و رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت استان اردبیل هفت نامزد مجلس شورای اسلامی و دو نامزد مجلس خبرگان رهبری مورد حمایت احزاب این شورا را اعلام کرد.

مصطفی کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اسامی دو برابر ظرفیت نمایندگان یعنی ۱۴ نفر برای پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل، بعد از نهایی شدن جمع بندی ارزیابی‌ها و لحاظ شاخص‌های مدنظر در شورای وحدت استان، برای تایید و اعلام نهایی به شورای وحدت مرکز در تهران ارسال شده بود و آنجا بعد از بررسی‌های لازم، هفت نامزد مدنظر به عنوان نامزدهای مورد حمایت در این استان اعلام شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، هفت نامزد مد نظر شورای وحدت استان اردبیل برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اعلام می‌شود:

حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل ،سرعین ، نیر و نمین
۱_ رضا کریمی
۲_ حسین نوری
۳_احدبیوته

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرمی و انگوت
۱- میرقسمت موسوی اصل

حوزه انتخابیه شهرستان مشگین شهر
۱- صفر جعفرزاده

حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار واصلاندوز
۱- امید علی رعنایی

حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر
۱- جلیل جعفری بنه

کریمی ادامه داد: با توجه به فعالیت شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز، نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت استان اردبیل برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را سید حسن عاملی کلخوران و یدالله صفری اعلام می‌کنیم.

قائم مقام اجرایی و رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت استان اردبیل یادآور شد: شورای وحدت، بدون گرایش به چپ و راست و به صورت مستقل و فراجناحی از همه جریانات و سلایق سیاسی حمایت می‌کند و بجز معاندان نظام و ملت، همه در قالب شورای وحدت، امکان حضور و فعالیت سیاسی اجتماعی دارند.

به گزارش ایرنا ، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۳ صندوق شامل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت خواهند داشت.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha