داوطلب نمایندگی مجلس: وضعیت کنونی شایسته مردم زاهدان نیست

زاهدان- ایرنا- یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان با بیان اینکه وضعیت کنونی شایسته مردم این کلانشهر نیست، گفت: استفاده از نخبگان و بزرگان طوایف، اتحاد، همدلی و انسجام تنها راه غلبه بر مشکلات است.

به گزارش ایرنا، منصور شکیبا متولد سال ۱۳۴۹ زابل و دارای فوق تخصص رشته روانشناسی که رئیس سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان، معاون پزشکی دانشکده پزشکی، رئیس بیمارستان بهاران زاهدان در دو مرحله، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از جمله پیشینه کاری وی است.

در حوزه اجتماعی نیز نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان به عنوان رئیس بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان، کارشناس و نماینده دانشگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر و فعال در خیریه امدادگران عاشورا اقداماتی انجام داده است.

شکیبا روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سیستان و بلوچستان در زاهدان به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت و به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد: 

طبق قانون نماینده باید در سطح ملی برای کشور قانون تصویب کند در این رابطه اگر به عنوان یک نماینده وارد مجلس شورای اسلامی شدید، چه برنامه‌هایی دارید؟

اقداماتی در صورت منتخب شدن از سوی مردم در دستور کار دارم که یکی از آنها به صورت ملی مربوط به رشته تخصصی‌ام است.

سیستان و بلوچستان دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی برای تربیت نیروی ماهر و متخصص است؛ اما با این وجود نارضایتی‌هایی مردم از ارائه خدمات دارند و به این علت برای درمان به سایر استان‌ها عزیمت می‌کنند چرا که خدماتی که در برخی مراکز بهداشتی درمانی استان ارائه می‌شود مطلوب و عادلانه نیست.

ماندگاری نیروهای متخصص در عرصه‌های مختلف پزشکی یکی دیگر از اقدامات ملی است که به ویژه در سیستان و بلوچستان پیگیر آن خواهم بود که لازمه تحقق این امر رفع مشکلات جامعه پزشکی است و به عنوان یک نماینده به طور قطع این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وضعیت کنونی شایسته مردم زاهدان نیست/ اتحاد و انسجام تنها راه غلبه بر مشکلات

اگر به عنوان نماینده مردم زاهدان انتخاب شدید برنامه حوزه انتخابی شما چه خواهد بود؟

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در سیستان و بلوچستان بویژه شمال و مرکز استان موضوع آب است که با توجه به خشکسالی‌های بیش از ۲ دهه اخیر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

با توجه به وسعت و پراکندگی سیستان و بلوچستان قطعاً موضوع سهمیه‌بندی سوخت و افزایش تعداد جایگاه‌های بنزین از برنامه‌های مهمی است که در صورت منتخب شدن از سوی مردم به عنوان نماینده در راس پیگیری‌ها قرار می‌گیرد.

لازمه پیشرفت و تحقق اهداف، بالا بردن مشارکت‌های مردمی

کمبود فضای ورزشی دغدغه دیگر مردم سیستان و بلوچستان است؛ چرا که پایین بودن سرانه ورزشی باعث شده تا تمام مردم دسترسی به بهره‌بندی از خدمات ورزشی را نداشته باشند، بر روی این معضل باید کار شود چرا که پویایی و نشاط جامعه به آن بستگی دارد.

یکی دیگر از عمده مشکلات سیستان و بلوچستان نبود برنامه مناسب و کافی برای جوانان بویژه افراد تحصیلکرده، نخبه و دانشگاهی است که اشتغال در راس آن قرار دارد، باید به جوانان میدان داد، در امورات از آنها استفاده کرد و پست‌های کلیدی را به آنان سپرد.

وضعیت کنونی شایسته مردم زاهدان نیست/ اتحاد و انسجام تنها راه غلبه بر مشکلات

باید با همفکری، وحدت، انسجام و مشارکت در کارها با هدف تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم و در این میدان از تجربیات تمام اقشار جامعه برای پیشرفت کمک بگیریمپیشرفت‌ها و توسعه‌های زیادی در سایه پیروزی انقلاب اسلامی به ارمغان آمده که در حوزه آموزش و پرورش نیز شاهد آن بوده‌ایم؛ اما با وجود خدمات ارزشمند ارائه شده برخی از افراد از تحصیل بازمانده‌اند، برای رفع این معضل اول باید به معلمان توجه و رسیدگی کرد تا وضعیت از وضع کنونی خارج شود.

یکی دیگر از مسائل سیستان و بلوچستان محرومیت و فقیر تلقی کردن آن در ذهن برخی از افراد بوده این در حالیست که این استان کلکسیونی از معادن، مرز، دریا و بیابان است و باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد، در این صورت قاچاق سوخت هم بی‌معنا می‌شود؛ لازمه تحقق این اهداف بالا بردن مشارکت‌های مردمی است.

باید با همفکری، وحدت، انسجام و مشارکت در کارها با هدف تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم و در این میدان از تجربیات تمام اقشار جامعه برای پیشرفت کمک بگیریم.

در حوزه زاهدان بر روی سه موضوع وضعیت شهری، نشاط و پویایی و حاشیه شهر برنامه و دغدغه زیادی دارم؛ چرا که ضعف در این حوزه‌ها در تمامی بخش‌ها دیده می‌شود؛ بنابراین باید با همفکری مردم و ایجاد سمن‌ها البته با مشارکت بزرگان، طوایف و جوانان نخبه و موثر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و پدیده کارتون خوابی در حاشیه شهر را ساماندهی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha