نامزد حوزه انتخابیه مشهد: ارایه راهکار برای تحول نظام اداری اولویت است+ فیلم

مشهد- ایرنا- نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: در حوزه نظام اداری، آسیب‌ها را جمع آوری کرده‌ایم و به راهکارهایی دست یافته‌ایم که ارایه و پیگیری آن‌ها در راستای تحول نظام اداری، از جمله برنامه‌های من در صورت کسب رای اعتماد از سوی مردم است.

بهادر صمدیان روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت کسب رای اعتماد از سوی مردم و ورود به مجلس شورای اسلامی دو برنامه مهم «تحقیق» و «نظارت» از جمله برنامه های ملی من خواهد بود که در حوزه نظارت، برنامه ملی مورد نظر، برنامه هفتم توسعه است که در این زمینه عملکرد مسوولان را در راستای تحقق برنامه هفتم، ارزیابی و پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: همچنین اگر قرار است دولت لایحه هایی را ارایه دهد باید در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه باشد، چرا که وقتی برنامه پنجم توسعه را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که حدود ۳۰ درصد آن تحقق پیدا کرده که این یک آسیب بزرگ است و باید آن را از نگاه کارشناسی مورد بررسی قرار دهیم که چرا برنامه پنجم توسعه مانند سایر اسناد چشم انداز ۲۰ ساله کشور تحقق ۷۰ درصدی نیافته است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد گفت: در این راستا ما با دیدگاه آسیب شناسی لوایح را بررسی و سعی خواهیم کرد طرحی ارایه دهیم که کمترین تضاد میان مجلس و دولت ایجاد نشود چرا که به مجلس لایحه محور اعتقاد راسخ داریم.

صمدیان افزود: از دیگر برنامه هایی که در حوزه انتخابی خود پیگیری خواهم کرد، بحث آسیب شناسی طرح‌های جامع و تفصیلی است، چرا که اعتقاد دارم مدیریت بهینه کاربری زمین در مشهد باید در چهار مولفه «اشتغال، تفریح و زیارت، خرید و آموزش» انجام شود به این معنی که هر محله باید این چهار نیاز را تحقق و پوشش دهد و باید برنامه شهری در این چهار محور در قالب طرح جامع و تفصیلی شکل گیرد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک نماینده، بر طرح های مبنایی از جمله طرح‌های جامع و تفضیلی، نظارت کامل خواهم داشت تا ضمانت اجرایی پیدا کند که دیگر شاهد توسعه‌های غرب به شرق و شرق به غرب و مسایل حاشیه شهر از جمله رها شدن زمین های بایر و تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و نا ایمن و مشکلات کشف رود نباشیم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد با بیان این که بافت های فرسوده اطراف حرم و همچنین بافت های تاریخی که هویت شهر مشهد هستند در حال تخریب هستند گفت: در این خصوص برنامه ویژه ای برای بافت های فرسوده و مشارکت مردم خواهیم داشت.

صمدیان افزود: اگر امروز می بینیم که اسناد بالادستی از جمله برنامه های توسعه ای به معنای واقعی و به طور کامل تحقق پیدا نمی کند به این علت است که نظام اداری ما امروز پیشران نیست و دارای یک سری آفت هایی است که در این زمینه باید آفت زدایی کرد و در این راستا از ابزارهای مجلس شورای اسلامی به معنای واقعی کلمه و به درستی استفاده می کنم و تمام این نظام اداری را اگر دچار آفت شده است، سم زدایی می کنم و به نفع مردم تحول ایجاد می کنم و نظام اداری را به رفع نیازها و خواسته مردم و تکریم ارباب رجوع متمایل می کنم.

وی ادامه داد: ما همه باید به این قایل باشیم که در نظام اداری، کارکنان، وکیل مردم هستند و باید برای موکل خود بجنگند تا رضایت مردم در نظام اداری تحقق یابد و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باید تبدیل به ساختار و فرایند شود چون سیاست رهبری، مردمی است و مردمی سازی امور، تنظیم قوانین و نظارت بر عملکرد، پیوست تمامی اقدامات ما در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha