یک‌هزار و ۷۱۳ فقره سند تک‌برگ برای اراضی کشاورزی میاندوآب صادر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: یک‌هزار و ۷۱۳ فقره سند تک‌برگ برای یک هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان صادر شد.

رضا مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و به منظور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بهره برداران بخش کشاورزی، ۲ هزار و ۹۸۱ فقره پرونده کشاورزان متقاضی دریافت اسناد تک‌برگ، به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان میاندوآب معرفی شد که تاکنون یکهزار و ۷۱۳ قطعه سند مالکیت تک‌برگ برای یکهزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی صادر شده است.

وی افزود: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اجرای قانون رفع تداخلات ناشی از قوانین و مقررات موازی در اراضی اشخاص، ملی و دولتی است در همین راستا از تعداد ۱۰۸ پلاک شهرستان، در ۹۸ پلاک قانون رفع تداخلات اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، کارشناسان اداره امور اراضی این شهرستان از ابتدای سال جاری با پاسخ به تعداد ۵۹۷ مورد از استعلامات اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان میاندوآب، منجر به صدور سند مالکیت برای اشخاص و بهره برداران بخش کشاورزی شد.

وی اظهار کرد: برای انجام معامله و نقل و انتقال اسناد کشاورزی نیز، در جریان سال جاری، به ۴۳۶ مورد از استعلامات دفاتر اسناد رسمی این شهرستان پاسخ داده شده است.

یک‌هزار و ۷۱۳ فقره سند تک‌برگ برای اراضی کشاورزی میاندوآب صادر شد

به گزارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha