ذوق و شوق رای اولی‌های یزد برای حضور در انتخابات+فیلم

یزد- ایرنا- چهار روز تا ۱۱ اسفندماه باقی مانده است؛ شاید رای اولی‌ها شادترین گروه سنی ایرانی باشند که برای این روز و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور، لحظه شماری می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، بر اساس قانون، تمام افراد ۱۸ سال به بالا می توانند در انتخابات شرکت کنند؛ به افرادی که برای نخستین بار در این حماسه سیاسی حضور می یابند در محافل سیاسی رای اولی گفته می شود.

همیشه اولین تجربه برای همه افراد لذت بخش و شیرین است و حس خوبی دارد؛ در زندگی انتخاب‌های مختلفی می‌تواند سرنوشت افراد را تعیین کند که یکی از این انتخاب‌ها حضور در انتخابات است که چهارسال سرنوست کشور تعیین می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در کشور برگزار می شود و نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتخابات، نماد تعیین سرنوشتی است که تک‌تک اقشار مختلف مردم در کنار هم برای ایران رقم خواهند زد. حضور پر شور رای اولی‌ها در پای صندوق‌های انتخابات پاسخ دندان شکنانه‌ای به فتنه‌گری‌های اخیر استکبار جهانی خواهد بود.

رای اولی ها استان یزد نیز همچون دیگر گروههای سنی در تکاپوی شرکت در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری هستند و شور و اشتیاق آنها برای حضور در این حماسه سیاسی، مثال زدنی است.

استان یزد ۳۰ هزار رای اولی دارد.

حس خوب رای دادن

زهرا اسماعیلی یکی از دانش آموزان یزدی است که امسال می تواند در انتخابات شرکت کند؛ با یک حس خوب می گوید : من رای اولی هستم و برای نخستین بار می خواهم سرنوشت خودم را بسازم.

وی گفت: حضور ما رای اولی در پای صندوق رای به دشمنان ثابت می کند که جوانان این مرز و بوم در همه صحنه ها حضور دارند و هرگز فریب آنها را نخواهند کرد و پای انقلاب و آرمان ها ایستاده اند.

وی در مورد نامزد منتخب خود اظهار کرد: نامزدهای انتخابات باید به آنچه وعده می دهند عمل کنند تا همه به آنها اعتماد کنند، بدانند که این فرد دلسوز و خادم ملت است و فقط برای دست آوردن قدرت تلاش نمی کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در قوانینی که در مجلس وضع می کنند به فکر جوانان باشند و راه را برای آینده آنها هموار کنند اضافه کرد: من زندگینامه و برنامه نامزدهای انتخاباتی را مطالعه می کنم و سپس به فردی که شایستگی و توانمندی و پایبند به نظام و انقلاب اسلامی باشد، رای می دهم.

۱۱ اسفند، روزی متفاوت

حسین رضایی دیگر رای اولی هم گفت: از اینکه در انتخابات شرکت می کنم ذوق دارم چون به سن قانونی رسیدم که می توانم رای بدهم ، سن ۱۸ سالگی برای من متفاوت است چون در یک مشارکت سیاسی شرکت می کنم.

وی تصریح کرد:با دوستان و همکلاسی هایم قرار گذاشتیم که در روز ۱۱ اسفندماه در پای صندوق های رای حاضر شویم و مشت محکی به دهان یاوه گویان بزنیم .

فاطمه ضیا قاسمی که برای نخستین بار در سرنوشت کشور خود سهیم می شود گفت: حضور در انتخابات به معنای پشتوانه از نظام جمهوری اسلامی و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.

وی گفت: همه ما می دانیم جوانان کشور ما در دفاع مقدس سرنوشت ساز بودند و با فدای جان خود ایرانی آباد ساختند ما الان باید رای خود در سرنوشت خود و کشورمان تاثیرگذار باشیم.

این رای اولی تصریح کرد: در زمینه انتخاب نامزد اصلح با پدر و مادر خود مشورت خواهم کرد تا بتوانم بهترین نامزد را انتخاب کنم

مریم محمودیان هم گفت: من یک رای اولی هستم در انتخابات به همراه دوستان شرکت می کنم این یک وظیفه است که رهبر معظم انقلاب برعهده ما گذاشته و به آن لبیک خواهیم گفت و به عشق رهبرم در پای صندوق رای حاضر می شوم.

وی اظهار کرد: دشمنان با تبلیغات گسترده سعی دارند که مردم از رای دادن باز دارند اما کور خواندند و در ۱۱ اسفندماه به آنها نشان خواهیم داد که ما هستیم و همین جوانان آنها را نابود خواهند کرد.

می آیم و رای می‌دهم

مهلا توفیقی هم از دیگر رای اولی هاست قبل از اینکه در مورد انتخابات ۱۱ اسفندماه از او سوال کنم با هیجان گفت؛ من می آیم و رای می دهم و این حضور به معنی حضور اندیشه های نو در تعیین سرنوشت کشور است.

وی افزود: از جوانان این کشور بعنوان آینده سازان یاد می شود مگر می شود در انتخابات شرکت نکنیم چون می خواهیم ایرانی سرافراز و سربلند بسازیم، کشوری که خاری در چشم دشمنان است و از او هراس دارند.

وی تصریح کرد: دشمن از حضور جوانان در پای صندوق رای در هراس است و در ۱۱ اسفند ماه این هراس بیشتر می شود که توطئه های آن نتیجه عکس می دهد و کاری از پیش نبردند.

جشن تکلیف سیاسی در پای صندوق رای

رضا حقیقت دانش آموز یکی از دبیرستانهای یزد هم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از انتخابات به عنوان آبروی نظام و پشتوانه اقتدار ملی یاد می کنند که این نشان از حضور همه مردم در انتخابات است.

وی اضافه کرد: به عنوان یک جوان ایرانی به سن تکلیف سیاسی رسیده ام و این تکلیف در پای صندوق رای جشن می گیرم از اینکه برای نخستین بار می توانم به تکلیف خودم عمل کنم بسیار خوشحال هستم.

وی با بیان اینکه با مطالعه زندگینامه و مشورت با بزرگان نامزدهای اصلح را انتخاب می کنم افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دو رویداد سیاسی مهم در کشور ما است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha