حضور مردم و انتخاب اصلح، وضعیت فعلی را بهتر می کند/مشارکت بالا مایه قدرت می شود

تبریز - ایرنا - قهرمانان رشته های ورزشی بدمینتون، کبدی و ووشو در آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات یازده اسفند، یکی از مهم ترین راهکارها برای بهبود وضعیت فعلی و رهایی از برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی را حضور گسترده در انتخابات و انتخابات افراد اصلح عنوان کردند و افزودند: مشارکت بالا در انتخابات عامل و مایه قدرت می شود.

به گزارش ایرنا، در پنجمین میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی که دوشنبه در آستانه برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با هدف ایجاد شور انتخاباتی از طریق مصاحبه با افراد مطرح، مرجع و دارای مخاطب در جامعه برگزار شد حسین رضایی عضو تیم ملی بدمینتون و دارنده چند مدال طلای جهانی در این رشته، حمید زیرکی کاپیتان سابق تیم ملی کبدی ایران و محمد گنجی نژاد دارنده مدال جهانی ووشو، عضو تیم ملی ووشو و کارشناس ورزش در مورد اهمیت شرکت در انتخابات و انتظارات مردم و جامعه ورزشکاران از نمایندگان برگزیده ملت، پاسخ دادند که در زیر مشروح آن را می خوانید:

س: چرا در انتخابات شرکت می کنیم و چرا رای می دهیم؟

آینده بهتر در گروه شرکت در انتخابات و گرفتن بهترین تصمیم است

دارنده پنج مدال طلای جهانی و عضو تیم های ملی بدمینتون و اسکواش ایران در مورد دلیل و چرایی شرکت در انتخابات و حاضر شدن در پای صندوق های رای، گفت: آینده کشور آینده خودمان است و به دست ما رقم زده می شود از این رو باید در انتخابات شرکت کنیم و با تصمیم مهمی که می گیریم آینده خوبی را برای خود و کشورمان ترسیم کنیم.

حسین رضایی ادامه داد: انتخابات، همه مسائل را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر انتخاب ما درست و بجا باشد خلاء های موجود پر می شود و اصلاحات مورد نیاز و لازم انجام می شود.

هر فردی که دغدغه ایران را دارد باید در انتخابات شرکت کند

حمید زیرکی کاپیتان تیم ملی کبدی نیز با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است و هر ایرانی که نسبت به آینده دغدغه دارد باید در این انتخابات شرکت کند، گفت: ضمن مشارکت حداکثری در این انتخابات، باید افراد اصلح را انتخاب و روانه مجلس کنیم تا با وضع و اصلاح قوانین، گرهی از مشکلات مردم را باز کند.

حضور مردم و انتخاب اصلح، وضعیت فعلی را بهتر می کند/مشارکت بالا مایه قدرت می شود
محمد گنجی نژاد عضو تیم ملی ووشو

انتخابات میدان آزمایش است

عضو اسبق تیم ملی ووشو و دارنده مدال نقره جهانی در مسابقات ۲۰۰۶ مالزی در سبک تالو، نیز با بیان اینکه انسان هر لحظه در معرض انتخاب است و اگر این انتخاب درست نباشد انسان دچار ناامیدی می شود، گفت: انتخابات پیش رو میدان آزمایش است باید بدانیم که این کشور به دست همین مردم ساخته می شود و هیچ بیگانه ای در ساختن آن به ما کمک نخواهد کرد.

محمد گنجی نژاد ادامه داد: باید با مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح، نماینده ای را روانه مجلس کنیم که قوانین را به روز و مناسب سازی کنند، کشور به قوانین جدیدی نیاز دارد برخی قوانین نیاز به بومی سازی دارند.

وی افزود: مشکلات زیادی به مردم تحمیل شده مردمی که آگاه ترین و با شرف ترین هستند و هر لحظه پشت نظام بوده و هستند و در ۲۲ بهمن این حمایت را برای چندمین بار نشان دادند برای پاسداشت این همه فداکاری و در صحنه بودن، نمایندگان باید شبانه روز در خدمت مردم باشند.

حضور مردم و انتخاب اصلح، وضعیت فعلی را بهتر می کند/مشارکت بالا مایه قدرت می شود

س: نماینده اصلح و شایسته چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نمایندگان، به معیشت و اشتغال ورزشکاران توجه کنند

رضایی در مورد ویژگی های نماینده اصلح و شایسته گفت: از نظر من که یک ورزشکار هستم و در عرصه قهرمانی فعالیت می کنم معتقدم که فرد منتخب باید معیشت و اشتغال مردم به خصوص ورزشکاران را مورد توجه قرار دهند زیرا زمان زیادی صرف می شود که یک ورزشکار به مدال برسد و این امکان برایش وجود ندارد همواره در ورزش قهرمانی حضور داشته باشد و مدال بگیرد.

وی ادامه داد: نمایندگان باید رسیدگی به مشکلات قهرمانان ورزشی را در اولویت قرار دهند در حال حاضر همه ورزشکاران دغدغه معیشت و اشتغال دارند و هستند ورزشکارانی که به علت مشکلات مالی، در اسنپ کار می کنند و مردم باید با انتخاب درست، زمینه را برای تغییر قوانین و پرکردن خلاء های ایجاد شده از سوی نمایندگان فراهم کنند.

رضایی در مورد ویژگی های فردی نماینده اصلح، افزود: نماینده باید دلسوز، کارآمد، کاربلد، دغدغه مند و درد کشیده باشد و نسبت به رفع مشکلات مردمی که همواره پای انقلاب بوده و هستند شبانه روز تلاش کنند.

حضور مردم و انتخاب اصلح، وضعیت فعلی را بهتر می کند/مشارکت بالا مایه قدرت می شود
محمد زیرکی کاپیتان سابق تیم ملی کبدی

نماینده ای که صادق نباشد به درد مردم نمی خورد

عضو تیم ملی کبدی ایران نیز با بیان ویژگی های نماینده اصلح گفت: ویژگی های خوب و بد در جامعه مشخص است، نماینده اصلح و شایسته باید ویژگی های خوب را داشته باشد کار بلد بوده و در رفتار و عمل و همچنین گفتار صادق باشد.

زیرکی ادامه داد: نماینده ای که صادق نباشد و به داد مردم نرسد نماینده نیست از این رو همه ما باید با انتخاب افرادی که مشکلی از مشکلات کشور را رفع می کنند به سمت جامعه ای مرفه حرکت کنیم.

نماینده عدالت محور، پاکدست و امین مردم باشد

دارنده مدال جهانی ووشو، با بیان ویژگی های نماینده اصلح، گفت: یک نماینده خوب باید معیارهای اولیه را داشته باشد عدالت محور، صادق و پاکدست باشد و نسبت به بیت المال و اعتماد مردم خیانت نکند و همواره پشتیبان حق و مردم باشد.

گنجی نژاد افزود: کشورهای بیگانه چشم دیدن پیشرفت های ما را ندارند و با حاشیه سازی ها و رخنه در بین نخبگان و ورزشکاران و ایجاد یاس و ناامیدی، به دنبال کشیدن ترمز این پیشرفت ها هستند، نماینده ها باید در این زمینه ورود کنند و با وضع قوانین، خلاء هایی که در این زمینه است را پر تا از سوء استفاده عده ای داخلی و بیگانه جلوگیری کنند.

س: از نمایندگان چه انتظاری دارید و مشارکت مردم چه تاثیرات داخلی و بین المللی دارد؟

نمایندگان شرایط را سخت تر نکنند

عضو تیم ملی بدمینتون در مورد انتظارات عمومی از نمایندگان و تاثیر مشارکت مردمی در عرصه داخلی و بین المللی گفت: نمایندگان وضعیت فعلی مردم و جامعه را می بینند و باید کمک کنند تا کشور از این وضع بحرانی عبور کند.

رضایی گفت: شرایط به دلیل برخی تحریم های ظالمانه، سخت شده و انتظار داریم که نمایندگان با وضع قوانین، سخت تر نکنند و کاری کنند تا این مردم که شایسته بهترین ها هستند به رفاه برسند و مشکلات رفع شود.

وی افزود: مردم ما مردم قانع و فداکاری هستند و در دوره های مختلف نشان داده اند که نسبت به آینده کشورشان حساس هستند در واقع نماینده مجلس باید با آگاهی از این موارد، برای این مردم دست همت بالا بزند.

وی بر مشارکت حداکثری در این انتخابات تاکید کرد و گفت: اگر مشارکت بیشتر باشد افراد اصلح انتخاب می شوند و این تاثیر داخلی مشارکت بالاست و تاثیر بین المللی آن نیز بر همگان مشهود است و مقبولیت و مشروعیت نظام و قدرت در عرصه بین المللی بیشتر می شود.

رضایی افزود: نمایندگان پس از انتخابات به وعده هایشان عمل کنند و با اتخاذ تصمیمات درست در وهله اول به رفع مشکلات مردم و در گام بعدی به رفع مشکلات ورزشکاران اقدام کنند.

مشارکت بالا، مهر تاییدی بر نظام است

عضو تیم ملی کبدی به اهمیت مشارکت بالا در انتخابات اشاره کرد و گفت: رای دادن و مشارکت حداکثری در این انتخابات، مهر تاییدی بر نظام است و هر اندازه این مشارکت بیشتر باشد این مهر تایید، برجسته تر می شود و کشور در عرصه های بین المللی نیز قدرتمند تر از گذشته ظاهر می شود.

زیرکی در مورد انتظارات عموم و ورزشکاران از نمایندگان، افزود: آذربایجان شرقی استانی صنعتی است و نماینده ای که از این استان انتخاب و روانه مجلس می شود باید از این ظرفیت ها آگاهی داشته و نسبت به مسائل زیست محیطی و معادنی که در استان وجود دارد مطلع باشد.

وی ادامه داد: در موضوع ورزش نیز، ورزشکاران و قهرمانان باید مورد حمایت واقع شوند، آخرین موردی که در این مورد تصویب شده مربوط به ۱۰ سال قبل است و نماینده ای که می خواهد در مسند قانونگذاری بنشیند باید این موارد را احصا و بازبینی کند و نسبت به تامین مالی و شغلی قهرمانان، اقداماتی را انجام دهد.

عدالت توزیع منابع بین استان ها رعایت شود

قهرمان جهان و کارشناس امور ورزشی در مورد انتظارات از نمایندگان، گفت: در بخش عمومی، انتظارمان از نمایندگان رعایت عدالت توزیع منابع در بین استان هاست آذربایجان شرقی یکی از استان های اول در صنعت و منابع و معادن است و نمایندگان باید راهکاری ارایه کنند که استان ها بر اساس ظرفیت ها، از این منابع برخوردار شوند.

گنجی نژاد ادامه داد: مردم مشکلات معیشتی دارند و وضع برخی قوانین از سوی نمایندگان ادوار قبلی، وضع مردم را سخت کرده و انتظارمان این است که نمایندگان دوره بعدی، این وضع را سخت تر نکنند و با وضع و اصلاح قوانین، به دنبال تسهیل امور معیشتی مردم باشند.

وی افزود: موضوع بهداشت و درمان نیز بسیار مهم است، هزینه های این بخش به قدری سرسام آور شده که حتی مردم از ورود به بیمارستان ها ترس دارند نمایندگان باید با تقویت بیمه درمان عموم مردم و ورزشکاران، این مشکل را ریشه ای رفع کنند.

گنجی نژاد ادامه داد: در حوزه ورزش نیز مشکلات زیاد است، ورزشکار و مربی ورزشی جزو مشاغل محسوب نمی شود از این رو نماینده مردم باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد تا خدای نکرده، ورزشکار به علت نبود حمایت و مشکلات مالی و اشتغال، ورزش قهرمانی را کنار بگذارد.

وی افزود: صندوق حمایت از قهرمانان وجود دارد اما حقوق و بیمه بیشتر ورزشکاران و قهرمانان قطع شده این صندوق باید سر و سامان یابد و آیین نامه آن باید دوباره بازنویسی شود.

وی همچنین از نمایندگانی که به مجلس راه می یابند خواست تا عدالت بین رشته های ورزشی را رعایت کنند ورزش فقط فوتبال، کشتی و تکواندو نیست همه ورزشکاران وقتی قهرمان می شوند پرچم ایران بالا می رود و همان سرود ملی در ورزشگاه و سالن طنین انداز می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند جاری برگزار می شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج عضو در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حضور مردم و انتخاب اصلح، وضعیت فعلی را بهتر می کند/مشارکت بالا مایه قدرت می شود

سوابق ورزشکاران شرکت کننده در میزگرد انتخاباتی

حسین رضایی، ۱۰ سال است که عضو تیم ملی بدمینتون است و در ادوار مختلف مسابقات جهانی، پنج مدال طلا و سه مدال نقره گرفته است.
وی نخستین ورزشکاری است که در ۲ رشته بدمینتون و اسکواش عضو تیم ملی است و سال آینده برای مسابقات جهانی دوسلدورف آلمان خودش را آماده می کند.

حمید زیرکی، از سال ۲۰۱۲ در تیم ملی کبدی حضور دارد و کاپیتان این تیم نیز بوده است، ۲ عنوان آسیایی، سه عنوان جهانی و چهار عنوان باشگاهی دارد.

این ورزشکار خودش را به همراه تیم ملی برای مسابقات آسیایی در پاکستان آماده می کند و سپس در مسابقات جهانی حضور خواهد یافت.

محمد گنجی نژاد، عضو اسبق تیم ملی ووشو که در سال ۱۴۰۰ طلای تیمی مسابقات اعزامی به بازی های آسیایی را کسب کرد اما به دلیل مصدومیت، اردو را ترک کرد.

وی خودش را برای مسابقات جهانی چین در سال آینده آماده می کند و در تیمی که برای نخستین بار مدال نقره رشته تالو را در ۲۰۰۶ مالزی برای کشور به دست آورد، حضور داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha