۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85398706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام:  همه باید روایت‌گر دستاوردهای نظام باشیم

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه یاوه‌گویی‌ها و برخی سیاه‌نمایی‌ها توسط برخی افراد در داخل کشور در راستای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است، گفت: همه باید روایت‌گر دستاوردهای نظام و انقلاب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام نیا" روز دوشنبه در همایش "نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی"، با اشاره به اینکه سیاه‌نمایی‌ها از همان ابتدای انقلاب از سوی منافقان و افراد نفوذی بوده و هدفشان بدبین کردن مردم است، اظهار کرد: همه باید قدردان این نظام باشیم، این نظام یک نظام الهی است و امام راحل آنرا رهبری کرد که از صدر اسلام تا کنون، نمونه‌ای ندارد.

استاندار ایلام تاکید کرد: این نظام که امام راحل، ذره ذره وجودش را وقف آن کرد و دست از تبلیغ و روشنگری بر نداشت، هر روز و هر لحظه‌اش بهتر از گذشته بوده و مردم طعم شیرین مادی و معنوی آنرا می‌چشند.

بهرام‌نیا با اشاره به وضعیت کشور و مردم در زمان رژیم پهلوی، یادآور شد: ملت ایران در کشوری زندگی می‌کردند که به اعتماد به نفس آن‌ها لطمه خورده بود و مستشاران آمریکایی در آن خیمه زده و از منابع ملی هنگفتی بهره می‌بردند.

وی بیان کرد: پیشرفت‌هایی که در طول ۴۵سال گذشته رخ داده بی‌نظیر است که نمونه آن پرتاب موشک‌ها و ماهواره‌هاست که موجب شده ایران اسلامی در حال حاضر جزو پنج کشور هسته‌ای، ۱۰ کشور پرتاب کننده‌ ماهواره به فضا و جزو ۶ کشوری در دنیاست که موجود زنده را به فضا پرتاب کرده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: علی‌رغم بیش از ۲ دهه تحریم‌های ناجوانمردانه جبهه استکبار علیه نظام اسلامی، اما روز به روز در حال پیشرفت و ارتقا هستیم و کسانی که دستاوردهای نظام را نفی کنند در واقع نیروهای پیاده نظام هستند که باید وجدان خود را قضاوت کنند.

استاندار ایلام:  همه باید روایت‌گر دستاوردهای نظام باشیم

بهرام‌نیا با تاکید بر بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای امیدآفرینی در جامعه، خاطرنشان کرد: اگر روایت‌گر دستاوردها نباشیم دشمنان دستاوردها را تحریف می‌کنند.

وی با بیان این‌که روحانیون پرچمدار دین اسلام هستند، افزود: همه باید در کنار روحانیون و دوست‌داران نظام، بیان‌گر دستاوردهای نظام در همه‌ حوزه‌ها باشیم.

استاندار ایلام در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات و نارسایی‌ها، حضور در پای صندوق‌های رأی یک تکلیف ملی است.

وی افزود: با وجود مشکلاتی نظیر اقتصادی و بیکاری در کشور که بخاطر تحریم هاست اما دستاوردهای این نظام کم نیستند و روحانیان، ائمه جمعه. رسانه‌ها باید آنها را روایت کنند.

بهرام‌نیا تاکید کرد: اگرچه ایرادهایی به دولت و کل قوای سه گانه ممکن است وارد باشد ولی اصل حاکمیت نباید زیر سئوال برود چراکه نا امید کردن مردم اصل نظام را زیر سوال خواهد برد.

استاندار ایلام هدف دشمن را سیاه نمایی در قالب جنگ رسانه ای و فرهنگی دانست و گفت: دشمن این حرکت را در قالب یک جبهه متحد آغاز کرده ولی در مقابل باید اقدام ها و خدمات نظام برای مردم را بیان کنیم.

وی نمونه بارز خدمات موثر و ماندگار نظام در این استان را سامانه گرمسیری عنوان کرد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۲۹هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه و مجموع اعتبار هزینه شده آن ۹۹هزار میلیارد ریال است.

به گفته بهرام نیا، با اجرای این طرح ۱۸هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت آبیاری قرار گرفته و ۱۶هزار میلیارد ریال ارزش افزوده خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای این پروژه از نقطه‌ صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر ۲ لوله‌ ۲ متر و ۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی (بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

وی اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول هفت کیلومتر است که فقط در این دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در آستانه‌ بهره‌برداری است.

بهرام نیا با اشاره به پارک پروپیلن نیز افزود: خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود و با راه‌اندازی پارک پروپیلن در مهران ۲هزار و ۵۰۰ نفر مشغول بکار می شوند.

استاندار ایلام با اشاره احیای واحدهای راکد در استان، یادآور شد: از مجموع ۴۰۰ واحد راکد فرهنگی، کشاورزی و صنعتی استان ۲۳۲ واحد استان و اشتغالزایی بیش از یک هزار نفر احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی طرح تصفیه خانه آب، مهار آب‌های سطحی، احداث سد میمه، احداث بیمارستان های رازی در ایلام، ملکشاهی و بدره، آبرسانی پایانه مرزی مهران، کارخانه سیمان دهلران و غیره را از دیگر خدمات مهم انجام شده برای توسعه استان برشمرد.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه اربعین ایلام را به نگین کشور مبدل کرده، گفت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال طی دو سال اخیر در حوزه زیرساخت‌های راه‌های منتهی به مهران هزینه شده و تحولی در حوزه راههای استان صورت گرفته و طی سال اخیر ۸۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای مواصلاتی استان ساخته شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: پتروشیمی هلیلان ۳۶ درصد فیزیکی دارد و پتروشیمی دره‌شهر با اخذ مجوزها به‌زودی کلنگ زنی می‌شود.

همایش نقش مردم در هندسه مراسم و مناسب های انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در سالن اجتماعات هتل زاگرس ایلام برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha