۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85398755
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرما و برف ذخایر خونی خراسان رضوی را کاهش داد

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85398755
سرما و برف ذخایر خونی خراسان رضوی را کاهش داد

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون‌ به دلیل سرمای هوا و بارش برف و باران کاهش یافته که این امر سبب کاهش نزولی ذخایر خونی استان شده است.

مصطفی مهدوی ارفع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ذخایر خونی انتقال خون خراسان رضوی به دلیل برودت هوا و انجام عمل‌های جراحی در پایان سال و همچنین آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، رو به کاهش است که با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است و هر واحد اهدای خون با فراورده‌های استحصالی آن جان سه بیمار را از مرگ نجات می‌بخشد، ادامه داد: از کلیه واجدین شرایط اهدای خون و دارندگان تمامی گروه های خونی تقاضا داریم تا اداره کل انتقال خون خراسان رضوی که پشتیبان و تامین کننده خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در استان است را یاری دهند.

سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) و حرم مطهر رضوی در نوبت صبح و عصر و چهار پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی، شهید کریمی واقع در قاسم آباد، پایگاه شهید سلیمانی واقع در بلوار استقلال و پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون و مجاوران و زائران رضوی هستند.

مهدوی ارفع افزود: ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha