مناظره‌ انتخاباتی درباره مسائل فرهنگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه استان خراسان جنوبی با حضور در مناظره، نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره مسائل فرهنگی و اولویت‌های پیگیری یک نماینده برای حل آنها بیان کردند.

به گزارش ایرنا، یکی از برنامه‌های اطلاع رسانی در این دوره از انتخابات راه اندازی کانال‌های انتخاباتی ویژه هریک از حوزه‌های انتخابیه و ایجاد فرصت مناظره در صدا و سیماست تا نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به سوالات مطرح شده با دیدگاه‌های خود پاسخ دهند و هم به نقد و بررسی نظرات دیگر شرکت کنندگان بپردازند.

مناظره‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان طی ۲ مرحله در صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی انجام و پخش مناظره‌ها همزمان با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات از سوم اسفند آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

چهار کانال انتخاباتی در خراسان جنوبی با عناوین "نامداران" حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، "عقیق" حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، "ارغوان" حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه و "آسباد" حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه راه اندازی شده و فعال است.

در این مناظره تلویزیونی که با حضور ۱۴ نفر از نامزدهای حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه از کانال عقیق پخش شد هر کدام از نامزدها به ۲ پرسش شامل مسائل حوزه فرهنگی کشور و منطقه و راهکارهای رفع آن همچنین چه توانمندی در خودتان دیده‌اید که نامزد اننتخابات مجلس شده‌اید؟ پاسخ دادند.

سوال اول: مهمترین مساله فرهنگی حوزه انتخابیه شما چیست و نماینده مجلس چه باید انجام دهد؟

محمد اسکندری مقدم: مهمترین موضوع و مساله فرهنگی حوزه انتخابیه ما بحث اشتغال است، اگر این موضوع در منطقه حل شود خیلی از موضوعات دیگر هم قابل حل خواهد بود.

آموزش و پرورش در شهرستان فردوس خیلی خوب توانسته با بچه‌ها از نظر فرهنگی و پرورشی کار کند تا زیرساختی خوبی برای آینده کشور باشد، این موضوع را من به عنوان دبیر در شهرستانی که در حال خدمت هستم به خوبی عملیاتی کردم تا خروجی خوبی داشته باشد. آموزش و پرورش زیرساخت و پایه فرهنگ کشور است، سال گذشته علیرغم مخالفین مختلف اعتکاف دانش آموزی را راه‌اندازی کردیم و در سال جاری خود متولیان درخواست داشتند که این برنامه را به صورت مستمر ادامه دهیم.

برخی دوستان از سوال برداشت اشتباه داشتند و از پاسخگویی طفره رفتند و پاسخگویی لازم به سوال را ندادند، در این مناظره بحث‌های برخی دوستان حالت شعاری دارد، برخی افراد فکر می‌کنند مانند راهپیمایی‌هایی ۲۲ بهمن است که هرچه کوبنده شعار دهند، موفق‌تر خواهند بود. افراد سابق شعارهای زیادی برای جمع آوری رای مردم دادند، درست است دولت قبلی تنبلی کرده اما این دولت هم اشکالاتی دارد، خیلی از افرادی که اینجا به شما قول می‌دهند، همین جا به صراحت به شما مردم قول می‌دهم که به قول خودشان عمل نکنند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی: در حوزه انتخابیه موضوعات مهم و متفاوت فرهنگی از جمله آموزش و پروش، گردشگری و جمعیت وجود دارد که برای آن اقداماتی انجام شده و اقداماتی باید انجام شود. فرهنگ به معنی عام، بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی از جمله ورزش، گردشگری، فرهنگ عمومی و جمعیت را شامل می‌شود، در دوره گذشته توفیق داشتیم که به برخی مسائل اولویت‌دار فرهنگی ورود پیدا کنیم، مساله جمعیت دغدغه اصلی کشور بوده و مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته در این خصوص تاکید داشتند که در مجلس یازدهم قانون جوانی تصویب شد.

یکی از دغدغه‌های جدی ما طی سال‌های اخیر این بوده که دغدغه رتبه بندی معلمان رفع شود، در زمینه کمبود معلم تا قبل ۲ سال اخیر حدود ۲۲۰ هزار معلم جذب شدند در حالی که در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار معلم جذب می‌شود و در آینده نزدیک هم ۷۰ هزار نفر دیگر جذب خواهند شد.

گاهی برخی افراد مدعی می‌شوند که آموزش و پرورش ضعیف شده‌ است؛ دولت تنبل، کم کار و بی‌تحرک این مشکلات را ایجاد کرد که دوست ما هم سال‌ها فرماندار و معاون سیاسی این دولت بوده است، هیچ کاری نکردند و الان می‌خواهند که وزیر بیاید و همه مسائل را حل کند، وزیر یک بخشی از مسائل را می‌تواند حل کند! باید خوب ریشه مسائل فرهنگی را تشخیص و به خوبی حلاجی کرد و راهکار ارائه داد تا به خوبی مسائل حل شود.

در حوزه فرهنگی برای اولین بار در بودجه کشور، ردیف بودجه مساجد را در خراسان بزرگ مستقل کردیم، در کمیسیون فرهنگی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال کمک فرهنگی برای وزارتخانه متولی گذاشتیم، در حوزه ورزش و جوانان ۳۰ هزار میلیارد ریال کمک گذاشتیم، دولت را مکلف کردیم که یک درصد هزینه‌های بانک و موسسات ملی صرف هزینه‌های فرهنگی شود.

محمدرضا رجبی مقدم: مهمترین مزیت نسبی فرهنگی در حوزه انتخابیه ما حوزه نیروی انسانی است که باید بیش از گذشته از آن استفاده شود اما مهمترین مشکل حوزه انتخابیه ما استفاده نشدن از ظرفیت‌های فرهنگی منطقه به خصوص در حوزه گردشگری است که برنامه اصلی من توسعه گردشگری فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی است.

در حوزه فرهنگی برنامه بنده توسعه گردشگری فرهنگی است که حوزه انتخابیه ما با توجه به غنای تاریخی، ظرفیت‌های غنی دارد همچنین باید از ظرفیت هیات‌های فرهنگی و مذهبی مردم منطقه در جهت کیفیت فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم. علاقمند به فعالیت در کمیسیون عمران مجلس هستم، ما عمرانی‌ها برخلاف علما نتیجه گرا هستیم، فردی پیگیر هستم و به جذب اعتبارات توجه ویژه دارم.

کارنامه کاری من برای مردم سرایان و فردوس مشخص است و ۵۰ هزار مسکن مهر را در مرکز شهرستان به نتیجه رساندم، خدمت چندین ساله در دوران دفاع مقدس دارم، فرماندار فردوس به مدت پنج سال، قائم مقام منطقه اقتصادی سرخس و فرماندار سرخس از مهمترین سوابق خدمتی بنده است.

محمدعلی غلامی: پایین بودن نرخ ازدواج، نبود اشتغال و مهاجرت جوانان از مهمترین موضوعات فرهنگی حوزه انتخابیه است اما فرهنگ ما فرهنگ غنی است و در قیاس با کشورهای دیگر هیچ فرهنگی به پای فرهنگ نمی‌رسد، آیا متولیان فرهنگی به خوبی کار کردند؟ می‌طلبد که مسئولان فرهنگی دست و به دست هم دهند و مشکلات فرهنگی را حل کنند، ضعف فرهنگی در کشور ما خیلی مشهود است.

باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خومان قرار دهیم، حل مشکلات مردم رضایت خداوند متعال را در پی دارد و باید از نظر معیشتی مشکلات اساسی مردم از جمله مسکن و اشتغال رفع شود. فعالیت چندین ساله در دوران دفاع مقدس و فرمانده یگان‌های رزمی و عملیاتی در دوران جنگ از جمله سوابق کاری بنده است، توانایی خدمت به مردم را دارم و می‌خواهم خدمتگزار آنان باشم، مردم ستون انقلاب هستند پس همه توان خود را برای رفع مشکلات آنان به کار خواهم گرفت.

کاظم جم: فرهنگ عمومی اول در خانواده سپس در بطن جامعه شکل می‌گیرد؛ وجدان کاری، مطالبه گری و احترام به بزرگتر از مهمترین مصادیق فرهنگ عمومی است. در حوزه انتخابیه، مردم خیلی خوبی داریم و این خوب بودن باعث می‌شود که عیار خودباوری و اعتماد به نفس مردم پایین بیاید.

مدیر اجرایی طرح راه آهن کرمان، مدیر اجرایی سدهای استان، مدیر اجرایی خطول انتقال و پساب از مهمترین سوابق کاری من است و همزمان عضور شورای راهبری صنعت آب کشور هستم.

نمی‌شود برای جوانان و نوجوانان جامعه ما افرادی با اندیشه، تفکر و فاصله بسیار زیاد سنی تصمیم گیری کنند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که جوانان محور تحقق پیشرفت نظام اسلامی هستند لذا مدیران جوان، اندیشمند و فعال در عرصه‌های مختلف باید شانه خود را زیر بار مسئولیت بگذارند و از تجربه گذشتگان بهره ببرند چرا که ۲ بال تعالی کشور جوانان و پیشکسوتان هستند.

آنچه جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف به خصوص فضای مجازی نیاز دارند باید اطلاع داشته باشیم و نباید از خودمان تعریف کنیم چرا که مردم بهترین داور بر عملکرد ما هستند.

حسن حسینی‌پور: در سطح ملی و حوزه انتخابیه ما فضای مجازی توانسته هویت ایرانی و اسلامی را دچار خدشه کند غفلت از آن مشکلات زیادی را برای نسل جوان ایجاد کرده‌ است. ما انسان‌های قانع در حوزه انتخابیه داریم و این موضوع باعث شده که مطالبه گری را به مسئولان خود واگذار کنند، باید نماینده با مردم تعامل سازنده ایجاد کند، تهاجم فرهنگی یک مساله جدی است که باید با کمک دولت و برنامه‌ریزان حل شود.

از ابتدای انقلاب تاکنون به مساله تولید معتقد بودم و همچنان ادامه دار پیگیر هستم و تاکنون ۱۰ طرح اقتصادی را راه‌اندازی و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاغل کردم. ارتباط با مردم را راز موفقیت خود دانسته و با صداقت خودم مشکلات و مطالبات مردم را براساس ضوابط قانونی رسیدگی خواهم کرد.

جعفر برهانی: مسائل فرهنگی بخشی ملی و بخشی هم منطقه ای است. افزایش سن ازدواج و افزایش طلاق و کاهش فرزندآوری مشکلات فرهنگی سطح ملی و کمبود امکانات رفاهی، نبود پشتیبانی از محصولات سنتی و دست ساز منطقه و صنایع دستی، فقدان دانشگاه دولتی و کاهش اعتماد به مسئولان، ضعف باورهای دینی در برخی خانواده‌ها از جمله مشکلات فرهنگی منطقه‌ای است.

تناقض‌های بین کردار و گفتار نشات گرفته از جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن است، بحث فیلترینگ بی‌اثر و محروم کردن از فضای مجازی موجب ترویج گسترده وی پی ان شده و مساله جدی است از طرفی برخی شبکه‌هایی که فلترینگ شده‌اند به منزله دانشگاه هستند.

احساس نیاز شدید به رانت و پارتی به عنوان یکی از معضلات فرهنگی و در نظر نگرفتن نظر جمعی و تکیه کردن به نظرات شخصی از جمله مسائلی است که پذیرفتنی نیست و حضور مردم را خدشه‌دار می‌کند، تکیه برخی افراد بر شخص گرایی و فرد گرایی پذیرفتی نیست.

مساله دیگر بحث سازمان‌های مردم نهاد است که باید بیش از گذشته از آنها حمایت و توجه شود، در شبکه‌های داخلی با همه اشکلات و نواقص جدی عضو هستیم، بخش زیادی از مشکلات فرهنگیان به حق است، هزینه برای فرهنگیان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده نظام است.

کاهش سنوات دانشگاه در راستای افزایش ازدواج، جذب جوانان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و شایسته گزینی را به جد دنبال خواهم کرد و مردم به عملکرد نامزدها توجه کنند چرا که تغییرات تحول آفرین حق مردم است.

محمدحسین اشرف‌زاده: فعالیت چندین ساله در رده‌های مختلف آموزش و پرورش از سوابق بنده است. معیشت فرهنگیان، رتبه بندی، تاخیر در پرداخت پاداش فرهنگیان، بازسازی فضای آموزشی از مهمترین مشکلات جامعه فرهنگی است، در حال حاضر به راحتی مشکلات فرهنگیان به سطح رسانه‌ها کشیده شده ولی آیا این مسائل برای سایر دستگاه‌ها هم رقم می‌خورد؟

امیدواریم روزی بیاید که مسائل عادی و داخلی معلمان به خصوص رتبه بندی به راحتی به رسانه کشیده نشود و اگر قرار است این موضوع رقم بخورد باید برای همه دستگاه‌ها رقم بخورد.

اینکه نماینده فعلی حوزه انتخابیه، دولت گذشته را کم تحرک و تنبل خطاب کرد این را بداند که در دولت‌ قبل افراد خدومی کار و تلاش کردند که از جمله آن محمد صادق معتمدیان استاندار فعلی آذربایجان غربی است، آیا اگر به کفه جامعه برویم، مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی گلایه‌مند نیستند؟ پس همه دولت‌ها نقاط ضعفی دارند.

شایسته سالاری در انتصابات باید مدنظر قرار گیرد، مدارک مدیران ما باید با حوزه شغلی آنها مرتبط باشد اکنون مدیریت‌های فسیلی در خراسان جنوبی داریم، مدیرکلی داریم که بعد از ۱۲ سال هنوز فعالیت دارد و معاون مدیرکلی که از ابتدای تقسیم استان هنوز در پست خود فعالیت دارد، مدیرانی که سال‌های سال تجربه خوبی دارند به حوزه دیگری بروند تا افراد تازه نفس وارد میدان شوند.

حسین شهابادی: یکی از مشکلات اساسی کشور و حوزه انتخابیه ما افزایش سن ازدواج است و باید سیاست‌های تشویقی مجلس به سمت و سویی برود که جوانان به سمت ازدواج ترغیب پیدا کنند، از آنجایی که با اجتماع در ارتباط هستم، برخی مردم به دلیل مشکلات مختلف از جمله تورم دچار مشکل شده‌اند و در این بین بانوان سرپرست خانوار بیشتر دچار مشکل شده‌اند، در این خصوص باید بانوان مورد توجه قرار گیرند.

اگرچه در حوزه انتخابیه ما آمار طلاق نسبت به نُرم کشوری پایین است اما در سطح کشور بالاست که برای کاهش طلاق یکی از راهکارها مداخله وکلای باتجربه است. کمبود نیروی فرهنگی، عدم توسعه محیط‌های آموزشی و فضای مجازی از مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه است که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

در ارتباط با مسائل فرهنگی باید مطالبه گری، فرهنگ سازی شود. در زمینه انتخابات نماینده مردم باید مطالبه‌گر باشد و در صورت راه یابی به مجلس موضوع تصویب قوانین را از حالت سلیقه محور و نماینده محور خارج و از مردم نظرخواهی خواهم کرد.

زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه انتخابیه ما ضعیف است، چرا بانوان در زمینه امکانات ورزشی و سایر زیرساخت‌ها باید در محرومیت باشند؟

سید عزیز معزی: افتخار ۳۲ سال خدمت کسوت معلمی، شورای شهر و مسئولیت پیگیری دانشگاه پیام نور و دانشگاه سرایان را دارم. فرهنگ زیربنای توسعه است، مهمترین افتخار بنده این است که فرهنگی هستم، امروز جایگاه و شان معلم مورد غفلت قرار گرفته و بازنشتگان فراموش شده‌اند، در این بین تقویت آموزش و پرورش و بنیه علمی فراگیران علم و فرهنگ ضروری است، تقویت خودباوری، قدرشناسی و ایثارگری به رشد فرهنگی جامعه کمک خواهد کرد.

من علت توسعه نیافتن منطقه را زاییده باند و باند بازی، سیاست بازی و بداخلاقی‌ها می‌دانم و خواستار توجه به فعال کردن دانشگاه‌های تعطیل شده حوزه انتخابیه هستم. اگر مردم به بنده اعتماد کنند، در بحث فرهنگی و توسعه فرهنگی و افزایش بودجه فرهنگی به عنوان یک فرهنگی جدیت خواهم داشت و با بسیج کردن تمامی قوا برای کمک به فرهنگ تلاش خواهم کرد.

همچنین هزینه‌های فرهنگی سازمان‌ها را افزایش خواهم داد و به معلم و جایگاه فرهنگیان توجه می‌کنم و مدافع حقوق فرهنگیان و بازنشتگان خواهم بود. من به تغییر و پیشرفت فرهنگی و اقتصادی متعهد هستم و کسی که می‌خواهد خادم ملت شود، باید از خودش و وقت خودش برای ارتقای فرهنگ جامعه و رشد اقتصادی جامعه شب از روز نشناسد.

حق خواهی، شجاعت و حق پذیری در انجام امور زندگی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام و در شورای شهر به زعم و نظر مردم سرایان موفق بوده‌ام که مرا تشویق کرد در عرصه انتخابات حضور پیدا کنم.

ابراهیم رسولی مقدم: در سطح ملی شاهد افول سطح علمی و پرورشی دانش آموزان خودمان هستیم، در حوزه انتخابیه هم پایین بودن میزان تحمل افراد در کنار یکدیگر با وجود اختلاف نظرهایی که وجود دارد چالش فرهنگی است، برای این موضوعات راهکار دارم که آن هم تصمیم و انتخاب درست است، در زمینه افول سطح آموزشی انتظار داشتیم در دولت قوی با وزیر قوی اقدام خوبی رقم بخورد.

شنیده‌ام که برخی اذعان داشتند لیست وزاری آقای رئیسی را روی چشمان گذاشتیم و تایید کردیم که نتیجه این شد در کمتر ۲ سال، سه وزیر را این وزارتخانه تجربه کرد این تزلزل را در راس هرم آموزشی کشور شاهد هستیم و در سطح منطقه هم شاهد آن خواهیم بود.

اگر مقام معظم رهبری دغدغه جمعیت را دارند مطمئن باشید با این تزلزلی که امروز شاهد آن هستیم در آینده نزدیک نه تنها کمیت بلکه کیفیت جمعیت ما هم دچار چالش خواهد شد. سعه صدر نیاز امروز جامعه است و نباید خیلی از خودمان ممنون نباشیم، همه ما باید منصفانه نقد کنیم و اگر ۲ مصوبه‌ای در خصوص مسائل فرهنگی را در مجلس مصوب می‌کنیم از خودمان ممنون باشیم.

حسن شفیعی: نقطه قوت تمدن ایران بحث فرهنگ است، مهاجمانی که به ایران حمله کردند همه آنها به فرهنگ ایرانی ذوب و جذب شدند و ماهیت خودشان را از دست دادند، در بحث‌های فرهنگی مکتوبات فرهنگی ارزشمندی در طول تاریخ داریم که واقعا از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.

بافت منطقه ما فرهنگی و اعتقادی است ولی نبود فرهنگسرا و کمبود برنامه‌های متنوع، ارزشمند، قوی و سرگرم کننده احساس می‌شود. افزایش آمار طلاق، اعتیاد و برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد که نشان می‌دهد کارهای فرهنگی را عمیق و دقیق انجام نداده‌ایم.

بانوان در بحث‌های ورزشی و تفریحی مقداری مورد غفلت واقع شده‌اند و نمی‌توانند فعالیت ورزشی، فرهنگی و تفریحی خوبی داشتند که باید به این موضوعات توجه جدی داشت، مردم عزیز و بزرگوار نماینده شما باید مشکلات منطقه و کشور را بشناسد که این اشرافیت را دارم و همه توان خود را برای پیگیری مشکلات منطقه به خصوص مشکلات کم آبی و خشکسالی به کار خواهم گرفت.

سید مرتضی مرتضوی: مسائل فرهنگی یک مقوله گسترده‌ای است، امروز دشمن با تمام توان به فرهنگ ما هجوم آورده که چالش جدی در هویت فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری در این حوزه باعث نشاط و شادابی جامعه، حفظ ارزش‌های انقلابی و تقویت هویت ایرانی می‌شود. توجه به موضوع فرهنگ، جایگاه آینده سازان جامعه ایرانی را تقویت خواهد کرد، در حوزه انتخابیه ما متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی به طور شایسته ایجاد نشده‌ است، سبک به دور از تجمل این منطقه یکی از افتخارات فرهنگی ما در سطح کشور محسوب می‌شود، جاذبه‌های فرهنگی در شهرها و روستاها باید برجسته سازی و بین جوانان ترویج شود.

آموزش و پرورش در هر کشوری به عنوان یک کارخانه انسان سازی مطرح است، این وزارتخانه مهم و راهبردی در کشور ما متاسفانه همیشه دستخوش تفکرات دولت‌های مختلف قرار گرفته‌ و هر دولتی که سر کار آمده با نگاه سیاسی و تفکرات خاص خودش آن را مدیریت کرده‌ است.

در دولت گذشته سند ۲۰۳۰ به صورت رسمی و غیررسمی در مدارس کشور اجرا می‌شد و نتیجه خروجی هشت ساله این وزارتخانه را در اغتشات سال گذشته دیدیم و برخی دانش آموزان ما دچار بی‌هویتی شدند. در مجلس آینده به اراده شما خانواده‌ها و فرهنگیان تحولی عظیم ایجاد خواهیم کرد. مردم؛ حتما برای آینده کشور، فرزندانمان و در انتخابات پیش‌رو شرکت و از بین کاندیداهای مختلف، اصلح را انتخاب کنید.

محمد صولتی: مساله فرهنگ خیلی پیچیده است اما اولین برنامه بنده تشکیل مجامع نخبگانی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه است و از مشورت نخبگان و قشرهای مختلف استفاده خواهم کرد.

کاهش سن ازدواج، نبود تمایل به فرزندآوری، کاهش طلاق، ناامیدی در جوانان و گاهی افزایش خودکشی از مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه است که باید ریشه‌یابی و برای کاهش آن راهکار ارائه شود همچنین برنامه‌های فرهنگی در قشر جوانان ما قانع کننده باشد و یکی از برنامه‌های من احیای کارگاه‌های قالی بافی برای زنان خانه دار در راستای اشتغالزایی است.

وقتی وارد مساله فرهنگ و تربیت می‌شویم و روش تربیت براساس آیات قرآن کریم بیشتر باید برای همه ما الگو باشد، نباید جوانان را تا پای صندوق‌های رای حمایت کنیم بلکه باید اعتماد جوانان را جلب و کاری کنیم که جوانان ما را باور کنند که البته اکنون باور ندارند.

سوال دوم: چه توانمندی ویژه‌ای در خود سراغ دارید که نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اید؟

اسکندی مقدم: مدیری خلاق، جهادی و پای کار هستم.

نصیرایی: چند خصوصیت مهم در خودم می‌بینم که در این میدان وارد شدم. صداقت، صراحت، شجاعت، حق طلبی، توان استفاده از نخبگان و متخصصان و تجربه فعالیت چهار ساله در مجلس کنونی را دارم و به خیلی از موضوعات که گفته شده در میدان و عمل به آن پرداخته‌ایم.

رجبی مقدم: روستایی، شهرنشین، کارمند، کارگر و بچه کشاورز و دامدار بوده‌ام و ۳۵ سال کار در حوزه‌های مختلف اجرایی، عمرانی و سیاسی را در کارنامه دارم. با تجربه‌های مختلف توان پیگیری و موضوعات مختلف منطقه و مردم را دارم.

غلامی: در عمل فعالیت ۳۱ ساله من برای همه مشخص است. فرمانده گروهان شهادت لشکر ۷۷ پیروز خراسان بودم و ۲ بار مجروح شدم و این توانایی را در خودم دیدم که به مردم و ملت خدمت کنم و مانند گذشته پیرو ولایت فقیه و ادامه دهنده راه شهدا خواهم بود.

جم: بنده قبل از ورود به انتخابات، اولویت‌های منطقه را شناسایی کردم و دیدم که اصل و اساس مشکلات مردم دغدغه معیشت و تامین آب است و از آنجایی که فعالیت ۲۷ ساله در بخش‌های مختلف آب داریم، امیدوارم که بتوانیم بخشی از دغدغه مردم در زمینه آب، اشتغال و معیشت را حل کنم.

حسینی پور: کارآفرینی موفق در عرصه آموزشی و تولید هستم و اشراف به تنگناها دارم، توان پیگیری مسائل را با مشارکت جوانان تا حصول نتیجه دارم و در گذشته هم موفق بوده‌ام.

برهانی: با مشکلات مختلف منطقه آشنایی داریم، سابقه فعالیت در فرمانداری، استانداری و بازرسی را دارم فعالیت در دستگاه‌های مختلف باعث شده که با تک تک نقایص آشنا هستم و این احساس تعهد را در خودم دیدم که ورود پیدا کنم، امیدواریم با کار تیمی، تحول مهم و اساسی را در کشورمان که بر پایه خون شهدا ایجاد شده، ایجاد کنیم.

اشراف زاده: تجربه ۳۰ ساله در آموزش و پرورش دارم و می‌توانم زبان گویای فرهنگیان باشم. تجربه پنج ساله با خانه مطبوعات و روزنامه‌ها را دارم و در حوزه کار با رسانه تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان دارم که این تعامل می‌تواند به توسعه منطقه و حل مسائل و مشکلات مردم کمک کند.

شهابادی: روحیه بنده مطالبه گری است، در زمینه‌های مختلف شهرستان پیگیری‌های زیادی در راستای رفع مشکلات داشتم، وقتی سمتی نداشتم در مقام جهادگر بودم اما وقتی نماینده مجلس باشم، بارها و بارها این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

معزی: وقتی به گذشته خودم نگاه می‌کنم در خانواده‌ای با جمعیت بالا زندگی کردم، مادرم به گونه‌ای مرا تربیت کرده که دستم را آلوده به مال حرام نمی‌کنم و با شجاعت و درایت کارها را دنبال خواهم کرد. انرژی بالا و روحیه خستگی ناپذیری دارم و آشنایی با اصول شهرسازی از توانمندی‌های بنده است.

رسولی مقدم: در ارسک از توابع شهرستان بشرویه به دنیا آمدم. افتخار خدمت در حوزه بهداشت و درمان، فرماندار سرایان و معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد را دارم و با توجه به دغدغه‌ای نسبت به وظایف نماینده فرصت مناسبی است که امروز در خدمت مردم منطقه باشم.

شفیعی: صداقت، پاکداستی، آشنایی با علم آب و هوا، اقلیم شناسی و پزشکی از افتخارات بنده است.

مرتضوی: در شهرداری کلانشهر مشهد توفیق مدیریت در سطوح مختلف را داشتم. در دوره‌ای طرح نهضت سراسری آسفالت را در کلانشهر مشهد اجرا کردیم که رضایت مردم و زائرین را در پی داشت و در هر سمتی تخصص، تعهد و پاکدستی در دستور کارم بوده است.

صولتی: کارشناس سیاسی و دارای ۲۵ سال فعالیت معلمی هستم همچنین معاونت فرمانداری‌های سرایان، بشرویه و بجستان را در کارنامه دارم و دارای گواهی احیای قنوات، فعالیت و تجربه در زمینه دامداری سنتی و صنعتی و باغدار نمونه استانی و شهرستانی هستم.

پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از چهار شبکه تلویزیونی انتخاباتی استان با نام‌های لاتین Entekhab ۶۷ - Entekhab۶۹ - Entekhab ۶۸ و Entekhab ۷۰ ادامه دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha