۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85399690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار: ۱۱۵ شعبه اخذ رای در بیجار پیش‌بینی شده است

سنندج- ایرنا- فرماندار بیجار گفت: ۱۱۵ شعبه اخذ رای برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان پیش بینی شده است.

محمدحسین محبیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد شعب اخذ رای ۷۳ شعبه سیار و ۴۲ مورد نیز ثابت است و در مجموع ۴۴ شعبه شهری و ۷۱ شعبه روستایی است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در بیجار فراهم شده است، گفت: تمام عوامل اجرایی برای برگزاری بهتر انتخابات مشخص شده و دوره‌های آموزشی لازم را دیده‌اند و شور انتخاباتی خوبی بر فضای شهرستان حاکم است.

فرماندار بیجار در ادامه به اهمیت این دوره از انتخابات و مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: بی شک مشارکت در این دوره بسیار خوب خواهد بود و مردم شرایط را درک می کنند و می دانند که دشمن بیشتر از هر زمان دیگری به این امید بسته است که مردم بخواهند پشت نظام و آرمان‌های نظام را خالی کنند اما مردم ما همانند همیشه از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

وی اضافه کرد: از همه مردم می خواهم فارغ از اینکه به چه کسی می خواهند رای بدهند اول مشارکت داشته باشند و پس از آن نیز سعی کنند با مطالعه در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده و شخص اصلح را انتخاب کنند.

محبیان اظهار کرد: مردم باید افرادی را روانه مجلس کنند که بتواند صدای آنها باشد، از حقوقشان دفاع کند، صادقانه وعده دهند، وظایف خود را بدانند و آدم قانونمندی باشند، ضمن اینکه همه کاندیداهایی که به عرصه رقابت آمده‌اند مورد تایید نظام هستند و صلاحیت دارند اما بحث انتخاب بهترین فرد است.

وی تاکید کرد: همچنین از مردم درخواست دارم در روز انتخابات در همان ساعات اولیه رای گیری را انجام داده و به ساعات پایانی موکول نکنند تا ازدحام ایجاد نشده و ما نیز بتوانیم نظم شعب را تامین کنیم.

در حال حاضر از ۱۸۴ نامزد نهایی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان حدود ۵۰ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

از این تعداد در حوزه انتخابیه بیجار ۲۹ نامزد، سقز و بانه ۱۱، سنندج، دیواندره کامیاران ۴۸، قروه و دهگلان ۲۴ و مریوان و سروآباد نیز ۲۱ نامزد حضور دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha