کاشت ۵۰۰ هزار نهال در عرصه‌های منابع‌طبیعی فارس

شیراز-ایرنا-همزمان با کاشت سراسری نهال در کشور ۵۰۰ هزار اصله نهال در اراضی جنگلی فارس کاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این رویداد بصورت همزمان چهار هزار اصله نهال در حاشیه فضای سبز بوستان مادر شیراز غرس شد.

اغلب گونه‌های کاشته شده شامل سرو، کاج، زبان گنجشک، صنوبر، اقاقیا، ارغوان و دیگر گونه‌های جنگلی سازگار در عرصه‌های منابع طبیعی استان است که با مشارکت مردم کاشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با حضور در این مراسم هدف از ثبت این رکورد را ارتقا و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در مردم برای داشتن طبیعتی سرسبز و شاداب عنوان کرد و گفت: در سال جاری به همت منابع طبیعی نزدیک به ۹ میلیون نهال در ۱۶نهالستان دولتی و ۳۰ نهالستان خصوصی تولید شده است.

حجت اله مرادی از کاشت ۶ تن بذر در عرصه‌های منابع طبیعی در سال جاری خبر داد و گفت: بذور کاشته شده بیشتر از گونه‌های گیاهی بادام کوهی و ارژن است‌.

وی همچنین با اشاره به جشن بزرگ درختکاری ۱۵ اسفند ماه امسال در شهرک سلامت شیراز گفت: کاشت ۱۵ هزار اصله نهال به نام و یاد شهیدان والامقام فارس در روز ۱۷اسفند ماه سال جاری از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: انتظار می‌رود همه مردم و نهادها همکاری و مشارکت لازم در اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مرحله بعدی نهالکاری نیز به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری در تمامی نقاط استان اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha