۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85400267
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل ایرنا هجمه خبری دنیای غرب علیه ملت ایران را " تروریسم رسانه ای"  خواند

تهران – ایرنا – مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ؛ هجمه رسانه های غربی علیه ملت ایران را " تروریسم رسانه ای " خواند و خواستار تقویت و تحکیم همکاری های رسانه ای میان کشورهای منطقه برای مقابله با این تهاجم خبری شد.

" علی نادری " روز سه شنبه در دیدار " رودرا گائوراو شرست " Rudra Gaurav Shresth " سفیر هندوستان در ایران ؛ با اشاره به تبلیغات مسموم و نادرست رسانه های غربی علیه ملت های مستقل گفت: رسانه های وابسته به جبهه استکبار ؛ همه ترفندهای خود را برای مخدوش جلوه دادن چهره جمهوری اسلامی ایران بکار بسته اند از این رو وظیفه و رسالت خبرگزاری جمهوری اسلامی در مصاف خبری با این رسانه ها بسیار سنگین و حساس است.

وی علت ؛ همه دشمنی ها علیه ملت ایران را ایستادگی مردم بر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی بویژه " استقلال طلبی " دانست و گفت مقابله با هجمه خبری رسانه های جبهه استکبار ؛ نیازمند تقویت همکاری ها میان رسانه های کشورهای منطقه است.

مدیرعامل ایرنا که ریاست دوره ای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ( اوآنا ) را نیز برعهده دارد ؛ گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان یک رسانه رسمی و حاکمیتی با برخورداری از قدمتی دیرینه ؛ آماده گسترش همکاری های خبری با رسانه های کشور هندوستان است.

مدیرعامل ایرنا هجمه خبری دنیای غرب علیه ملت ایران را " تروریسم رسانه ای " خواند

نادری اشتراکات دیرینه دو ملت ایران و هندوستان در عرصه های مختلف بویژه تمدنی و فرهنگی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد همکاری های دوکشور در همه زمینه های سیاسی ؛ اقتصادی ؛ فرهنگی و رسانه ای روز به روز تقویت و توسعه بیشتری یابد.

وی گفت : رسانه های غربی که عمدتا مخالف پیشرفت کشورهای مستقل نظیر ایران و هند هستند ؛ در تلاشند تا بر آتش اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه بدمند و فائق آمدن بر این هجمه های خبری ؛ هوشیاری رسانه های خبری کشورهای منطقه را می طلبد.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده رسانه های ایران وهند در ایجاد نزدیکی هرچه بیشتر میان دولت ها و ملت های دوکشور ؛ آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای تقویت همکاری ها با رسانه های هندوستان اعلام کرد.

دکتر نادری همچنین با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و عضویت ایران در سازمان های مهم منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس ؛ خواستار گسترش همکاری های رسانه ای میان کشورهای عضو این دوسازمان مهم شد.

وی تقویت نقش و جایگاه سازمان های منطقه ای از جمله سازمان همکاری شانگهای و بریکس را راهی برای مقابله با سیاست یکجانبه گرایی دنیای غرب دانست و گفت عضویت کشورهای مستقل در این نهادهای منطقه ای و بین المللی نوید بخش جهان چند قطبی است.

یادآور می شود کشورهای هند ، چین ، روسیه ، افریقای جنوبی ؛ برزیل ؛ ایران ، امارات متحده عربی ؛ مصر و اتیوپی اعضای گروه بریکس به شمار می روند.

نادری در بخش دیگری از سخنانش به مهمترین موضوع جهان اسلام یعنی مساله فلسطین و جنگ غزه اشاره کرد و گفت : در شرایطی که آمریکا علاوه بر کمک های همه جانبه به رژیم صهیونیستی ؛ تاکنون سه قطعنامه درباره توقف نسل کشی فلسطینیان را وتو کرده است ؛ اما شاهد اقدام حقوقی کشور آفریقای جنوبی در محکومیت جنایات اسراییل هستیم که این مهم با استقبال بسیاری از کشورهای مدافع مردم مظلوم فلسطین همراه شد.

وی با اشاره به اسناد همکاری که در طول سالهای اخیر میان ایرنا و سازمان های مهم خبری کشورهای مختلف امضا شده است ؛ گفت : امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ایرنا و خبرگزاری " ای ان آی " هند و نیز به روزرسانی تفاهم نامه همکاری رسانه ای میان ایرنا و خبرگزاری " پی تی آی " هند می تواند به توسعه همکاری های رسانه ای دو کشور منجر شود.

مدیرعامل ایرنا چشم انداز همکاری های اقتصادی ایران و هندوستان را روشن توصیف و پروژه چابهار را یکی از نشانه های تعمیق روابط تهران – دهلی نو دانست .

مدیرعامل ایرنا هجمه خبری دنیای غرب علیه ملت ایران را " تروریسم رسانه ای " خواند

در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی انجام شد ؛ " رودرا گائوراو شرست Rudra Gaurav Shresth " سفیر هندوستان در ایران نیز با ابرازخرسندی از حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیدار با مدیرعامل ایرنا ؛ سیاست های کشورش در توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

وی با اذعان به جنگ رسانه ای جبهه استکبار علیه ملت ایران و تصویر مخدوشی که رسانه های غربی از جمهوری اسلامی ایران به دنیا منعکس می کنند ؛ گفت : واقعیت های ایران با آنچه رسانه های غربی بازگو می کنند ؛ کاملا متفاوت است .

وی گفت که به عنوان سفیر کشور هندوستان در ایران همه مساعی خویش را برای معرفی چهره واقعی مردم ایران و نیز تمدن و فرهنگ غنی ایران و همچنین ظرفیت های بسیار بالای جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف برای مردم کشورش بکار خواهد بست.

سفیر هند در ایران ؛ تقویت همکاری های رسانه ای میان ایرنا و خبرگزاری و رسانه های هندوستان را خواستار شد و گفت که سفارت هند در ایران ؛ آماده فراهم کردن زمینه تقویت همکاری های رسانه ای میان ایران و هندوستان است.

وی با اشاره به جاذبه های فرهنگی ؛ تاریخی و گردشگری ایران گفت :موضوع گردشگری یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در ارایه تصویر درست از ایران و ایرانیان است .

سفیر هند در ایران در بخش دیگری از سخنانش به مواضع کشورش در ارتباط با تحولات منطقه ای و بین المللی بویژه جنگ غزه اشاره کرد و گفت که کشورش همواره از آرمان ملت فلسطین حمایت کرده است .

وی با اشاره به تداوم جنگ در فلسطین و کشتار مردم بی دفاع گفت : ما از گفتگوهای مسالمت آمیز برای تحقق صلح در فلسطین حمایت می کنیم .

این دیپلمات ارشد هندی با اشاره به روابط کشورش با کشورهای غربی گفت : هرچند ممکن برخی کشورهای غربی خواهان روابط خوب و سازنده تهران – دهلی نو نباشند ؛ اما دولت هند با حفظ استقلال و در چهارچوب منافع خود به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

مدیرعامل ایرنا هجمه خبری دنیای غرب علیه ملت ایران را " تروریسم رسانه ای " خواند

بررسی زمینه های فعالیت ایرنا در هندوستان ؛ تبادل اصحاب رسانه و خبر میان دوکشور ؛ تقویت ارتباطات خبری میان ایرنا و سفارت هندوستان در ایران ؛ تقویت مناسبات خبری میان دوکشور در قالب سازمان های منطقه ای از جمله اوآنا از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر هند در ایران پس از این دیدار با حضور در اتاق خبر ایرنا ؛ در جریان فرایند تهیه و تولید و انتشار اخبار در خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha