نامزد انتخابات: تامین مسکن ارزان برای جوانان قابل تحقق است

تبریز-ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کنونی در حوزه مسکن، گفت: با راهکارهای علمی و عملیاتی تامین مسکن ارزان قیمت برای جوانان در کشور قابل تحقق است.

احمدرضا آمقانی محمدی متولد سال ۱۳۵۰ در تبریز با مدرک تحصیلی دکترای حقوق عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی و کد انتخاباتی ۲۱۶، روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، اولویت و برنامه های اصلی خود برای ورود به عرصه انتخابات را مسکن دار کردن جوانان به خصوص جوانان دانشگاهی و تحصیل کرده اعلام و اضافه کرد: امروز بسیاری از جوانان کشور به دلیل نداشتن مسکن و مشکلات موجود در این زمینه، از ازدواج نیز سرباز می زنند که همین موضوع منشاء بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی می شود.

وی رفع مشکل گرانی مسکن را با برنامه ریزی های دقیق و فشرده قابل تحقق دانست و با تاکید بر اینکه می توان با صنعتی سازی و ارایه زمین رایگان توسط دولت در این مسیر گام های بسیار بزرگ و مهم برداشت، افزود: با توجه به شرایط و امکانات موجود کشور و وجود اراضی بسیار وسیع در نقاط مختلف شهرها و بخش ها، به راحتی ارزان سازی مسکن در کشور قابل تحقق است که برای این موضوع اراده و عزم جدی و همت ملی نیاز دارد.

آمقانی محمدی یادآور شد: اکنون ۵۰ درصد قیمت تمام شده هر واحد مسکونی ناشی از نرخ های موجود برای تهیه زمین است که با رایگان شدن ان توسط دولت، مجموع هزینه های ساخت واحدها بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: با احتساب تمام جوانب و برآوردهای انجام شده به راحتی می توان یک دستگاه آپارتمان ۷۵ متری در مناطق خوب کلانشهر تبریز را با کیفیت مناسب به قیمت ۱۰ میلیارد ریال به جوانان تحویل داد که این موضوع با تجربه حدود ۳۰ ساله بنده در حوزه مسکن سازی ارایه می شود.

آمقانی محمدی لازمه تامین چنین مسکن هایی برای جوانان را، ارایه تسهیلات پنج میلیارد ریالی از سوی دولت و آورده پنج میلیارد ریالی توسط متقاضیان عنوان و اضافه کرد: این مبالغ را در چهار سال می توان از جوانان طلب کرد که چندان برای یک جوان ایرانی و آذربایجانی سخت نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم تهیه مسکن برای اقشار مختلف است، ادامه داد: با توجه به این رویکرد دولت باید امکانات و قوانین مربوطه برای ارایه مسکن به مردم سهل تر شده و به جای واگذاری زمین در شهرک های دوردست باید در داخل محدوده های شهری مثل تبریز در این رابطه اقدام کرد.

این نامزد انتخابات پیگیری مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز را از دیگر برنامه های خود برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بیان کرد و افزود: در این راستا ابتدا باید مسئولان نیروگاه و وزارت نیرو همت کرده و نسبت به اصلاح تجهیزات و نوسازی واحد وارد عرصه شوند، چون بدون این اقدام حتی قوانین مصوب نیز امکان اجرا نخواهد داشت.

آمقانی محمدی توجه به موضوع دریاچه ارومیه را از دیگر رئوس برنامه های حوزه انتخابیه خود اعلام و اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه مربوط به حفر چاه های غیرمجاز و بلعیده شدن آب های زیرزمینی حوضه آبریز است که باید اقدامات فوری و سریع در این زمینه توسط نهادهای مربوط به خصوص شرکت آب منطقه ای به انجام برسد.

وی اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات آینده را به لحاظ رفع مشکلات اقتصادی مردم مهم خواند و با تاکید بر اینکه مسایل کشور جز با دست ملت باز شدنی نیست، گفت: ما باید خودمان برای برای ساختن کشوری آباد و بدون مشکل آماده کنیم و این مسیر جز با برگزاری انتخابات پرشور و گسترده مردم میسر نخواهد شد.

نامزد انتخابات: تامین مسکن ارزان برای جوانان قابل تحقق است

آمقانی محمدی ادامه داد: کسی که می خواهند توسعه و پیشرفت کشور را ببیند چاره ای ندارد جز اینکه در تعیین سرنوشت آینده خود ، خانواده و شهر و کشورش وارد عرصه شده و از بی تفاوتی به شدت پرهیز کند، چون رای ندادن راهکاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیست.

وی تحریم انتخابات را شیوه ای منسوخ شده دانست که در حقیقت تیشه به ریشه خود زدن است و هر ایرانی که دغدغه توسعه دارد باید در این انتخابات حاضر شده و نسبت به انتخاب نفرات مورد نظرش اقدام کند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن تعداد ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی پس از تهران دومین استان دارای بیشترین تعداد کرسی است و حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با داشتن ۶ کرسی پس از تهران دومین حوزه انتخابیه بزرگ کشور به شمار می رود.

این استان با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، وسعت بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مربع، ۲۲ شهرستان، ۱۴۶ دهستان و بیش از سه هزار آبادی جزو استان های مهم و بزرگ ایران به شمار می رود.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۲۷۹ نامزد، کلیبر و هوراند با ۴۵ نفر، مراغه و سراجو با ۳۰ نفر، هشترود و چارایماق با ۴۰ نفر، مرند و جلفا با ۳۹ نفر، میانه با ۳۸ نفر، شبستر با ۳۶ نفر، ورزقان با ۳۴ نفر، اهر و هریس ۳۴ نفر، سراب با ۲۸ نفر، ملکان با ۲۷ نفر، بستان آباد با ۲۳ نفر و بناب با مجموع ۱۳ نفر به ترتیب دارای بیشترین داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی هستند.

آذربایجان شرقی تعداد ۱۳ حوزه انتخابیه دارد و افزون بر سه میلیون نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی با هدف ایجاد بستر مناسب و برابر برای معرفی عادلانه نامزدهای انتخاباتی، از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان دعوت می‌کند تا برای اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود از طریق این رسانه هماهنگی‌های لازم را با دفتر خبرگزاری مرکز تبریز انجام دهند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، به منظور پرهیز از جانبداری و رعایت عدالت برای همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به هر کدام از نامزدهای این ۲ انتخابات، فرصت برابر به مدت ۱۵ دقیقه برای تبیین برنامه‌های ملی در حوزه قانونگذاری (پنج دقیقه)، اعلام برنامه‌های محلی برای حوزه انتخابیه (پنج دقیقه) و معرفی سوابق (پنج دقیقه) زمان در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.
بدینوسیله از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت‌شده‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که تمایل به ارائه برنامه های خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی را دارند، دعوت می‌شود برای نام نویسی و تعیین وقت مصاحبه تا روز چهارشنبه این هفته با شماره تلفن ۳۳۳۰۸۸۸۸ و ۳۳۳۰۶۶۶۶-۰۴۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ تماس حاصل فرمایند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha