نامزد انتخابات مجلس از ارومیه: دخالت نمایندگان در انتصاب‌های دولتی شایسته نیست

ارومیه- ایرنا- نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه گفت: دخالت نمایندگان در انتصاب‌های دولتی شایسته شان و جایگاه آنان نیست و نباید برای گروهی امتیازهای ویژه در نظر گرفته شود.

جعفر علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مجلس با شان و وظایف نمایندگی آشنا نیستند، اظهار کرد: وظیفه نماینده وکالت مردم و نظارت بر فعل‌ها و ترک فعل‌ها به نمایندگی از مردم است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی با چالش‌های بسیاری مواجه است، اضافه کرد: شهرستان ارومیه در زمینه شاخص‌های توسعه ای در ردیف شهرستان‌های آخر کشور قرار دارد و بیکاری از جمله مشکلات اساسی جوانان و خانواده ها است.

او با بیان اینکه مشکلات موجود در مسیر ازدواج جوانان این منطقه نیز بسیار است، ادامه داد: ارائه تسهیلات به قشر جوان برای اشتغال و ازدواج نیازمند بررسی و نگاه ویژه توسط نمایندگان است و خود بنده نیز آن را در اولویت‌های کاری قرار داده ام.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه افزود: با توجه به مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان مساله دریاچه ارومیه و کم آبی نیز بر چالش‌ها و نگرانی‌های مردم استان افزوده و لازم است به این مساله به صورت جدی توجه شود و بهبود معیشت کشاورزان و اشتغال جوانان روستایی و ساکن در حوضه دریاچه ارومیه نیز با دقت بررسی و برای آن برنامه ریزی شود.

علیزاده با بیان اینکه در کشور و سطح کلان نیز مشکلات بسیاری وجود دارد، گفت: مردم این شهر نیز به تبع سایر نقاط کشور تحت تاثیر مسایل کشوری هستند و لازم است در زمینه مطالباتی چون توزیع یارانه ها، توزیع صنایع و واحدهای صنعتی، توزیع امکانات و تجهیزات آموزشی و اخذ عادلانه مالیات دارند که لازم است این موارد نیز در برنامه ریزی ها مورد توجه باشد تا این مسایل نیز رفع شود.

وی اظهار کرد: از جمله وظایف نمایندگان مجلس این است که با تصویب قوانین متعدد کوتاه مدت میان، مدت و بلند مدت از جمله قانون بودجه و قانون برنامه های پنج ساله طوری برنامه ریزی کنند که دستگاههای اجرایی اهدافی را که در این برنامه ها تعیین می شود، به نحو مطلوب اجرا کنند.

وی تاکید کرد: امروز تغییر نگرش در امر نمایندگی و انتخاب نمایندگان یک ضرورت بوده و باید از نگاه‌های سطحی و قومی و مذهبی در این زمینه پرهیز شود چرا که وحدت زمینه ساز پیشرفت این منطقه و به تبع آن کشور و استان خواهد بود.

رزومه و سوابق کاری

جعفر علیزاده فرزند علی، در پانزدهم آبان سال ۱۳۵۲ در یک خانواده مذهبی و انقلابی چشم به جهان گشود. از حدود سال ۱۳۶۷همزمان با تحصیل در دوره دبیرستان، به عضویت بسیج در آمد.

وی بعد از خدمت سربازی به استخدام کمیته امداد امام خمینی (ره) در آمد و هم زمان با کار به ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی نرم افزار کامپیوتر، کارشناسی مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی و دکترای مدیریت تطبیقی و توسعه (آمادگی برای دفاع از رساله) مبادرت کرد.

وی دارای ۲۸ سال سابقه کارمندی، است و در پست های گوناگون انجام وظیفه کرده است که ۲ ‌مورد آنها در ۱۲ سال اخیر شامل پست معاونت اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی به مدت حدود پنج سال و مدیریت امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha