شهردار ارومیه: تبلیغات دیوارنویسی ممنوع است

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه گفت: ۵۰۰ سازه تبلیغات انتخاباتی برای تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی اختصاص داده شده و تبلیغات دیوار نویسی و خیابان نویسی ممنوعیت و غیرقانونی است.

حسین مهدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای شهر ارومیه ۵۰۰ سازه انتخاباتی محل تبلیغات برای کاندیداهای این دوره از انتخابات مشخص و اعلام شد اما هواداران برخی کاندیدها با تبلیغات غیرقانونی در روزهای پایانی انتخابات به دنبال بد اخلاقی تبلیغاتی و تخریب چهره شهر هستند.

وی افزود: سازه‌های انتخاباتی به منظور حفظ زیبایی سیمای شهر و مناسب تبلیغات انتخاباتی و با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست تهیه و ساخته شده و در اختیار شهرداری‌های مناطق برای نصب قرار گرفت که بر اساس نیاز هر منطقه در سطح شهر ارومیه نصب شده است.

مهدی‌زاده با تاکید بر رعایت نحوه تبلیغات بیان کرد: این سازه‌ها در مکان‌های پرتردد شهر برای استفاده نامزدهای انتخابات، با هدف جلوگیری از تخریب شهر و جلوگیری از چسباندن پوسترها و آگهی های تبلیغاتی در جاهای نامناسب و ممنوعه و یا به صورت پراکنده و رها کردن در کوچه و خیابان‌ها و همچنین مکان‌های خصوصی نصب شده است.

وی افزود: نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری می‌توانند با نصب اقلام تبلیغاتی و پوسترهای انتخاباتی خود در سازه‌های تعیین شده به صورت متمرکز از فرصت دیده شدن بهتر در تبلیغات بهره‌مند شوند.

شهردار ارومیه ضمن تقدیر از ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از سمت کاندیداهای ارومیه یادآور شد: کاندیداها با هواداران خود در نحوه تبلیغات سفارش تاکیدی داشته باشند که شهر از منظر عادی و محیط شهری خود خارج نشود.

وی در خصوص چسباندن آگهی تبلیغاتی انتخاباتی به درب و دیوار مساکن مردم افزود: کمیته ویژه پیشگیری در دستورالعمل‌های انتخاباتی تعبیه شده است که نحوه تبلیغات مشخص شده که در صورت خلاف آن پیگرد قانونی دارد.

مهدی‌زاده افزود: هواداران کاندیدها از چسباندن آگهی و پوستر تبلیغاتی بر روی جدول‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای معرفی خیابان‌ها، درخت‌ها، دیوارهای مردم و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و دیوار نویسی و خیابان‌ نویسی خودداری کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز نیز گفت: قطعا سیما و منظر شهر در آستانه عید نوروز ۱۴۰۳ برای شهر ارومیه بسیار مهم است و از این رو تبلیغات نباید به صورت غیرقانونی به نوعی باشد که به محیط شهری آسیب برسد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha