سیستان و بلوچستان استانی ولایتمدار است/ اهل سنت علاقه‌ای خاصی به نظام و انقلاب دارند

زاهدان- ایرنا- نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان خونگرم، مهربان هستند بطوریکه مردمان بلوچ و سیستانی، عشق، علاقه و محبت خاصی به نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله احمد احمدی تبار کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری متولد سال ۱۳۳۹ از استان قم است. ریاست بنیاد بین‌المللی احمد، قائم مقام سابق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسوول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد، مدیر عقیدتی سیاسی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، مدیر عقیدتی سیاسی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، قائم مقام دبیرکل و معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و عضو هیات امنای مرکز پژوهشی مبنا از سوابق و فعالیت‌های اجرایی وی است.

آیت الله احمدی تبار استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه، استاد دانشگاه‌های دولتی و آزاد در رشته‌های حقوق و فقه، اصول و تفسیر و رجال و کلام، مدیر گروه فقه خانواده جامع المصطفی العالمیه، تالیف بیش از ۳۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف فقه، اصول، کلام، عقاید، رجال، تفسیر، تاریخ و حدیث، تبلیغ در کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، سریلانکا، سنگاپور، اندونزی، مالزی، عربستان و امارات، استاد راهنما و مشاور ده‌ها پایان نامه در حوزه علمیه و دانشگاه‌های کشور در مقاطع ارشد و دکترا را در سوابق و فعالیت‌های علمی و تبلیغی دارد.

سوال: علت و انگیزه حضور شما به عنوان نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان چیست؟

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان علت تغییر استان را آشنایی با مردمان این استان عنوان کرد و گفت: به علت اینکه تنها ۲ نفر برای کاندید شدن ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری از این استان ثبت نام کرده بودند و با این تعداد انتخابات برگزار نمی‌شد با توجه به حساسیت‌هایی که وجود داشت و شاید اینکه بتوانم نقش مثمر ثمری داشته باشم درخواست انتقال به این استان را از طریق شورای نگهبان پیگیری کردم که با آن موافقت شد.

آیت الله احمد احمدی تبار ادامه داد: سیستان و بلوچستان را با توجه به سفری که قبل از انقلاب هم به این استان داشتم که پس از آن در بعد از پیروزی انقلاب هم در مناسبت‌های مختلف به آن سفر کرده بودم، می‌شناختم بویژه زمانی که شهید آیت الله سلیمانی به عنوان امام جمعه زاهدان و مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه این استان انتخاب شد؛ بنابراین با این استان بیگانه نبودم.

وی گفت: با بخشی از مشکلات سیستان و بلوچستان؛ این استان ولایتمدار که همواره مهد ولایت بوده و مردمان بلوچ آن عشق، علاقه و محبت خاصی به نظام جمهوری اسلامی دارند آشنا هستم.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان افزود: در سیستان و بلوچستان کم کاری‌های بسیاری شده که بخشی از آن به رسانه‌ها برمی‌گردد، باید تصویر اشتباهی که وجود دارد با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مردمانش تغییر یابد؛ چرا که مردم این استان خونگرم، متدین، مهربان و مهمان نواز هستند و به خونگرمی آنان در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به علت دارا بودن ظرفیت‌های بی‌نظیرش از غنی‌ترین، ثروتمندترین و مفیدترین استان‌های کشور است، این استان از نظر مذهبی ترکیبی بوده و وحدت، انسجام، همزیستی و روابط خانوادگی خوب به مردمان آن زبانزد است.

سوال: اگر به عنوان ششمین نامزد انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان منتخب شدید چه برنامه‌هایی دارید؟

آیت الله احمدی تبار بیان کرد: مجلس خبرگان در سال ۲ مرتبه اجلاس دارد که هر دفعه سه روز است مسائلی که در آن مطرح می‌شود کشوری بوده، اما وظیفه مهم این مجلس برای زمانی است که اگر دچار فقدان رهبری شدیم ورود کند؛ شاید در رابطه با مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان در برنامه مجلس خبرگان تذکراتی بدهیم؛ اما نماینده خبرگان چون با رای مردم و حمایت آنان روی کار می‌آید اگرچه نمی‌تواند قانون اجرا کند اما می‌تواند پیگیری و گفت‌وگو کند و در این زمینه نقش آفرینی داشته باشد.

انتخابات باید وحدت آفرین باشد نباید ایجاد تقابل کنیم

وی گفت: نظام مسائل سیستان و بلوچستان باید شناسایی و سپس برای حل آن تصمیم گیری شود.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: نخبگانی که در سیستان و بلوچستان وجود دارند باید برای رشد و ارتقای مسائل هم‌اندیشی کرده، به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری می‌توانم زبان گویای مردم این استان باشم تا مشکلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: انتخابات باید وحدت آفرین باشد نباید ایجاد تقابل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha